پیغام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران

به گزارش مجله پریها، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین با اشاره به اینکه ایران همیشه یکی اعضای فعال و مهم اوپک بوده و هست توضیح داد که جمهوری اسلامی ایران با عادی شدن شرایط، هیچ محدودیتی را در فراوری و صادرات نفت خود نخواهد پذیرفت.

پیغام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران

به گزارش ایرنا، کاظم غریب آبادی روز پنجشنبه با انتشار توییتی اضافه نمود: این موضوع، صرفا یک تصمیم ملی خواهد بود نه تصمیمی که به وسیله کوشش های مشترک اتخاذ گردد.

پیشتر سفیر و نماینده دائم روسیه در وین با انتشار توییتی، اظهارامیدواری نموده بود که با برداشتن تحریم ها، ایران به کوشش ها برای حفظ ثبات بازار نفت بپیوندد.

میخاییل اولیانوف اعلام نمود که ایران پس از احیای صادرات نفت خود، در اقدامات اوپک پلاس برای تثبیت قیمت ها در بازار جهانی نفت مشارکت می نماید.

وی در توئیتی در پاسخ به توئیت کاظم غریب آبادی نماینده ایران نزد سازمان های بین المللی در وین نوشت: یک پیغام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم ها در خصوص ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به کوشش های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد.

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیغام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان بخاطر کوشش هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول دو سال اخیر قدردانی نموده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

اوپک پلاس از 23 عضو شامل کشورهای عضو اوپک و فراوری کنندگان نفت غیراوپکی تشکیل شده است.

اوپک پلاس سال گذشته در میانه رکود تقاضا ناشی از همه گیری کرونا و کاهش قیمت ها، فراوری خود را به طور بی سابقه ای به مقدار 10 میلیون بشکه در روز کاهش داد. این نهاد به تدریج بخشی از عرضه را احیا کرد و رقم کاهش عرضه را به حدود 5.8 میلیون بشکه در روز رساند.

براساس توافق تازه، فراوری کنندگان عمده نفت فراوری را به مقدار 400 هزار بکشنه در روز از ماه اوت تا دسامبر سال جاری افزایش می دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4322

به "پیغام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام مهم روسیه به ایران و پاسخ تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید