مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان، فناور و استارتاپ های که از ابتدا با هدف صادرات، محصول و خدمات عرضه می نمایند، این شتابدهنده به صورت تخصصی در حوزه صادرات، خدمات شتابدهی ارائه می نماید. این مرکز شتابدهی تخصصی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع به کار نموده است.

مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد

حمایت همه جانبه از استارتاپ های صادرات محور

سورنا ستاری در مراسم افتتاح این مرکز گفت: با توجه به تمایل و پیشگامی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای برنامه های خود برای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و فناور برای تاسیس این مرکز حمایت های لازم را انجام می دهیم و امیدوار هستیم افتتاح این شتابدهنده، جریان عمومی صادرات خدمات و محصولات فناورانه را تسهیل بخشد.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت کریدور صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صادرات محور واقع شده است و این معاونت آمادگی دارد تا هر حمایتی که در جهت صادرات لازم باشد برای این صادرنمایندگان فناور فراهم کند.

معاون علمی گفت: تقویت حوزه صادرات بیش از هر چیز نیازمند ورود و حضور نیروهای جوان و تازه نفسی است که با استفاده از راهکارهای به روز و فناورانه، جهت صادرات را هموارتر نمایند. در حال حاضر بخش خصوصی، شرکت های دانش بنیان وفناور هزاران محصول و خدمت عرضه می نمایند که بسیاری از آنها از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خدمات مختلفی در حوزه صادرات عرضه می نماید که از جمله آنها می توان به ایجاد نمایشگاه های بین الملی، یاری برای کسب استانداردهای لازم در مقاصد صادراتی و عرضه تسهیلات اشاره نمود.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ضمن شرح شرایط فعلی زیست بوم نوآوری در کشور اضافه کرد: بحران کرونا علی رغم آسیب های جدی که به همراه داشت باعث ایجاد رونق جدی در حوزه شرکت های فعال در بخش آی.سی.تی شد. این بحران باعث شد تا سدهای قدیمی در برابر این شرکت ها شکسته گردد و آنها توانستند محصولات بهینه خود را به جامعه مصرف عرضه نمایند.

به گفته ستاری، در حال حاضر ظرفیت بسیاری خوبی در بازار سرمایه و بورس برای شرکت های دانش بنیان و فناور فراهم است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درصدد است تا حضور این مجموعه های فناور را در این بازار تسهیل کند.

همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی نیز، همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان و فناور استارتاپ محور را قابل تحسین ازیابی کرد و گفت: کسب و کارهای سنتی بی شک نمی توانند بر اساس راهکارهای سنتی و قدیمی، بازارهای صادراتی خود را حفظ نمایند و افتتاح این مرکز یک آغاز فرخنده ای است تا راهکاری مدرن و به روزی برای صادرات در عصر جدید فراهم گردد.افتتاح 5 مرکز تا انتها سال

در ادامه حسین سلاح ورزی، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز، یکی از برنامه های جدی اتاق بازرگانی را تشکل سازی خواند و گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز شتابدهی صادرات در تهران افتتاح شد و تا انتها سال نیز افتتاح 5 مرکز مشابه در مراکز استان ها، در دستور کار واقع شده است. کسب و کارهای سنتی نیز برای ادامه حیات و ارتقا توان نیازمند بهره گیری از روش های به روز و فناورانه هستند. بیش از 30 اتاق استانی و بیش از 50 اتاق و کمیته مشترک با دیگر کشورها، ظرفیت خوبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور فراهم می نماید.

به گفته سلاح ورزی، این مرکز شتابدهی علاوه بر خدمات مختلف در حوزه توسعه بازار و جذب سرمایه گذاری، مشاوره های راهبردی نیز به فعالان فناور و تیم های مستقر ارائه می نماید.

مرکز شتابدهی صادرات ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، درصدد برگزاری رویداد تخصصی صادرات به افغانستان در ماه های پیش رو است. برگزاری رویدادهای مشابه با آفریقا و بلاروس از جمله دیگر برنامه های این مرکز در امسال است.

در این مرکز همچنین استارتاپ ها و تیم های مختلفی مانند، پلتفرم تسهیل خدمات تشخیصی و درمانی، نمایشگاه مجازی تجهیزات پزشکی و دارویی و استارتاپاپ انجام تحقیقات غیر حضوری بین المللی مستقر هستند.

پلتفرمی برای بازاریابی بین المللی در حوزه محصولات شیمیایی که مشتریان خارجی را اعتبار سنجی می نماید از جمله واحدهای مستقر در این مرکز است. با توجه به مسائل پیش آمده برای ال سی های بانکی بانکی، این پلتفرم می تواند جایگزین فناورانه مناسبی برای ال سی های طلقی گردد.

استارتاپ بازاریابی خارجی با استفاده از ابزارهای دیجیتال، شرکت فناور فعال در حوزه صادرات پانسمان نوین زخم و یک استارتاپ فعال در حوزه رمز ارزها، از جمله دیگر تیم های مستقر در مرکز شتابدهی صادرات هستند. این شتابدهنده همچنین از یک تیم استارتاپی که یک سامانه آنلاین مبادلات ارزی خرد، ارائه نموده است، حمایت می نماید. همچنین یک استارتاپ در این مرکز به صورت تخصصی در حوزه جذب کارآموز از دیگر کشورها برای حضور در موسسات ایرانی فعالیت می نماید.

جذب هیئت های تجاری به صورت مجازی دیگر فعالیتی بود که یک استارتاپ مستقر در این مرکز به عنوان زمینه کاری خود انتخاب نموده است. این تیم فناور پیروز به جذب هیئت های تجاری از کشورهای مانند اتریش و سوئیس شده است.

در این مراسم همچنین با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از برگزیدگان رویداد جهش صادرات در جهت جهش فراوری تجلیل شد. طرح ایجاد پلتفرم خدمات فنی مهندسی، سامانه آنلاین مبادلات آنلاین ارزی خرد و ایجاد پلتفرم صادرات محتوای آموزشی تخصصی ایرانی، از جمله طرح های منتخب این رویداد بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3662

به "مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید