عضو کارگزاران: عملکرد دولت مردم را معترض کرد

به گزارش مجله پریها، عضو کارگزارانی شورای شهر تهران می گوید: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، مقصر بسیاری از ناکامی های اصلاح طلبان است.

عضو کارگزاران: عملکرد دولت مردم را معترض کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شهربانو امامی در روزنامه سازندگی نوشت: درست است که بخشی نارضایتی ها به عوامل بین المللی و عوامل مداخله گر خارجی برمی شود که از دست ما خارج است، اما بخشی از آن چیزی که سپهر سیاسی کشور را دچار یأس و ناامیدی کرد مربوط به کارکرد ما اصلاح طلبان و دولت و بخشی دیگر مربوط به کارکرد جریان رقیب است. واقعیت این است که تا انتخابات سال 96 اصلاح طلبان گام های درستی برداشتند.

اما الان با توجه به اینکه به هر دلیل هم دولت کارکرد خودش را ندارد و هم وعده ها و تدابیری که باید اندیشیده می شد روی زمین مانده است. در این شرایط عملکرد درونی دولت نیز با چالش هایی روبرو شده و دولت از انسجام درونی که باید برخوردار نیست. اگرچه کم و بیش این امر در دولت های دوم رخ می دهد، اما در دولت دوازدهم این موضوع از همان روز های اول مشهود بود. یعنی در انتخاب هیئت وزیران اشتباهات استراتژیکی و انسجام درونی دولت از بین رفت و به یک معنا از همان ابتدا ناسپاسی نسبت به رأی مردم شروع شد.

به علاوه یک هنر بی تدبیری آقای روحانی و هیئت وزیران این بود که مجلسی که اکثریت آن با زحمات اصلاح طلبان اکثریت توافق دولت بود را به اقلیت موافق تبدیل کردند. در کنار این ها شرایط مالی کشور و تصمیمات مربوط به آن هم باید تدابیر ویژه اتخاذ می شد که این مهم هم رخ نداد. خب در این شرایط مردم معترض شدند.

وی در سرانجام می نویسد: شورای عالی اصلاح طلبان قرار بود بعد از سال 94 آسیب شناسی کند و موقعیت خود را در سراسر کشور نهادینه کند. در حالی که این اتفاق نیفتاد. در شورای عالی مجری و ناظر انتخابات یکسان شد. عده ای که خودشان در دور اول شورای عالی حاضر بودند به مجلس رفتند و عده ای به شورا آمدند. در نتیجه نهادی که باید به عنوان نهاد تنظیم کننده و تبیین کننده استراتژی های انتخاباتی باشد خودش درگیر کار های اجرایی شد. این را بعد از دوم خرداد هم تجربه کردیم و از همین ناحیه آسیب خوردیم و باز هم فرصت سوزی شد و در این انتخابات در عمل هیچ استراتژی ای نداشتیم. در نتیجه بی عملی اصلاح طلبان و بی تدبیری دولت مردم هم ناامید از صندوق های رأی شدند. در واقع باید گفت: از ماست که بر ماست!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3140

به "عضو کارگزاران: عملکرد دولت مردم را معترض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کارگزاران: عملکرد دولت مردم را معترض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید