با بازگشت محمود بی خیال وزیر می شوند؟

به گزارش مجله پریها، محمود فکری سرمربی استقلال شد. او عصر روز گذشته در بین فهرست شش نفره گزینه های راهنمایی استقلال در صدر نهاده شد و مقرر شد از این به بعد راهنمایی آبی های تهران را به دست بگیرد. محمود فکری که روزگار زیادی بازوبند کاپیتانی استقلال را به بازو می بست، حالا جانشین دیگر کاپیتان محبوب استقلال یعنی فرهاد مجیدی شده تا جدی ترین چالش دوران سرمربیگری اش را تجربه کند. البته او فصل پیش راهنمایی نساجی در لیگ برتر را بر عهده داشت و اتفاقا با نشان دادن فلسفه روشن مربیگری اش در آن باشگاه، مسئولان استقلال را متقاعد کرد که راهنمایی این تیم را به دستان او بسپارند.

با بازگشت محمود بی خیال وزیر می شوند؟

استقلال در شرایطی با محمود فکری برای ادامه راستا به توافق رسید که تا صبح روز گذشته هم امیدوار بود الکس نوری، سرمربی ایرانی - آلمانی که سابقه کارکردن در بوندس لیگا را دارد به درخواست آن ها پاسخ مثبت دهد، ولی الکس ترجیح داد در این مقطع زمانی پیشنهاد ایرانی اش را قبول نکند. افراد نزدیک به باشگاه می گویند الکس نوری علاوه بر اختلاف بر سر رقم قرارداد، با باشگاه در دو مورد دیگر نیز به مشکل خورده بود: یکی نحوه پرداخت دستمزد با توجه به تحریم بانکی ایران و دیگر شرایط پرداخت مالیات.

البته استقلالی ها پیش از آنکه الکس نوری را وارد چرخه مذاکره نمایند، چند استقلالی قدیمی را هم وارد فهرست کردند تا اگر به هر دلیلی مذاکره با الکس به بن بست خورد، این تیم فرصت انتخاب سرمربی را از دست ندهد. جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی پاشازاده و مهدی تقوی، دیگر گزینه هایی بودند که مسئولان باشگاه استقلال مذاکرات اولیه را با آن ها ترتیب داده بودند.

استقلال در حالی سرمربی جدیدش را شناخته که تا همین ماه گذشته خیلی جدی به دنبال آوردن یک سرمربی خارجی، به طور تعیین آندره آ استراماچونی بود. احمد سعادتمند، مدیرعامل برکنارشده این باشگاه ادعا کرد با استراماچونی مذاکره نموده و حتی پیشنهاد قابل قبولی هم به او داده، ولی استراماچونی آن را رد نموده است. البته این فقط ادعای سعادتمند بود، چون استراماچونی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش همه حرف های سعادتمند را تکذیب کرد تا هیئت مدیره باشگاه هم عذر سعادتمند را علاوه بر چند دلیل دیگر، به خاطر عدم صداقت در زمینه مذاکره با سرمربی ایتالیایی و بازیچه قراردادن طرفداران بخواهد. اگرچه با برکناری سعادتمند به نظر می رسید فرهاد مجیدی، سرمربی فصل پیش استقلال دوباره به باشگاه برگردد، ولی در نهایت نظر اعضای هیئت مدیره استقلال بر آن قرار گرفته تا سکان راهنمایی به دست نیروی جدیدتری برسد؛ آن هم به این امید که شرایط این باشگاه دگرگون گردد.

استقلال فصل گذشته با استراماچونی تا نزدیکی های نیم فصل ادامه داد، ولی این مربی ایتالیایی به دلیل دریافت نکردن به موقع دستمزدش قید کارکردن در ایران را زد و راهی ایتالیا شد. بعد از استراماچونی، فرهاد مجیدی، کاپیتان محبوب و سابق استقلال راهنمایی این باشگاه را به دست گرفت. فرهاد استقلال را نایب قهرمان لیگ کرد و به فینال جام حذفی هم رساند، ولی با شکست برابر تراکتور در فینال، از سمتش در باشگاه پس از کش و قوس هایی که با سعادتمند داشت کناره گیری کرد. بعد از این رخداد بود که طرفداران باشگاه استقلال دوباره اعتراض هایشان را علنی کردند. آن ها ابتدا به محل آشنای همیشگی رفتند: وزارت ورزش. طرفداران عصبانی از وزیر ورزش شاکی بودند و اعتقاد داشتند او به شرایط این باشگاه رسیدگی نمی نماید. البته ساختمان استقلال در سعادت آباد هم دیگر محلی بود که آن ها تجمعات اعتراض آمیز داشتند. هر روز که شایعه دوری استراماچونی از نیمکت فصل بعدی استقلال بیشتر می شد، اعتراض طرفداران این باشگاه هم شدت بیشتری می گرفت.

انتها ناکامی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، آن هم با موفقیت باشگاه رقیب در این لیگ، کاری کرد طرفداران باشگاه به سیم آخر بزنند و این بار خودشان را به نزدیکی ساختمان مجلس برسانند و آنجا علنا علیه دو وزیر شعار اعتراضی سر دهند؛ یکی مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و دیگری محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات. طرفداران عصبانی استقلال از حمایت علنی این دو وزیر از باشگاه پرسپولیس شاکی بودند و اعتقاد داشتند دیگر تیم پایتخت یعنی استقلال به حال خود رها شده است. آن ها با سردادن شعار هایی از قبیل هیچ جا نمی ریم همین جا هستیم، ما منتظر استیضاح هستیم از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش را در صحن علنی استیضاح نمایند. آن ها همچنین شعار هایی علیه آذری جهرمی سر دادند که در فضای مجازی با انتشار مطالبی، حمایتش از نتایج پرسپولیس را نشان داده بود و بعضا با عده ای از طرفداران استقلال کری خوانی هم نموده بود.

این موج اعتراضی با صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا و البته تبریک های دو وزیر مذکور در فضای مجازی به پرسپولیسی ها، تداوم هم یافت، ولی دست آخر دیگر خبری از تجمع مجدد مقابل ساختمان مجلس از سوی استقلالی ها نشد.

طرفداران این باشگاه مدت هاست عقیده دارند مسعود سلطانی فر از پرسپولیس به طور ویژه ای حمایت می نماید و موفقیت های این تیم در لیگ برتر و قهرمانی های پی درپی شان حاصل همین حمایت هاست؛ حمایتی که البته دیگر فرزند وزارت ورزش یعنی استقلال از آن بی بهره بوده است. اگرچه وزارت هر بار این ادعا را تکذیب و عنوان نموده هر دو باشگاه را به یک چشم می بیند، اما استقلالی ها هر دفعه بهانه ای به دست می آورند تا حرف های وزیر را نقض نمایند. آن ها در تازه ترین واکنش خود به وزیر ورزش تاخته اند که چطور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا توانسته از خرید های جدیدش استفاده کند، ولی استقلال از این موضوع بی بهره مانده است. به عقیده طرفداران استقلال، وزارت ورزش با گماردن مدیران ضعیف در این باشگاه، سعی در تضعیف این تیم و قوی ترکردن باشگاه رقیب دارد.

حالا، اما شرایط در آستانه تغییر است؛ محمود فکری، بازیکن باتعصب سال های نه چندان دور استقلال در عرصه مربیگری نشان داده مرد صاحب سبکی است؛ او در نساجی یقه تمامی تیم های عظیم لیگ را گرفت و نشان داد حرف های زیادی برای گفتن دارد. مشکل محمود، اما همان مسئله ای است که همه مربیان ایرانی دارند: آن ها چندان مطمئن نیستند که مورد حمایت قرار بگیرند و فرصت در اختیارشان گذاشته گردد. هرچند استقلالی ها امید زیادی دارند این بار، فکری، مثل سرمربی رقیب یعنی گل محمدی، خیلی زود مورد پذیرش طرفداران باشگاه قرار بگیرد و سیر صعودی استقلال را استارت بزند. موردی که اگر رخ دهد اولین نفس راحت را وزیر ورزش خواهد کشید؛ شاید با بازگشت محمود به استقلال دیگر کسی کاری به دو وزیر این روز های دولت روحانی نداشته باشد!

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3734

به "با بازگشت محمود بی خیال وزیر می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بازگشت محمود بی خیال وزیر می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید