توضیحات جدید وزیر ورزش درباره حضور بانوان در استادیوم ها

به گزارش مجله پریها، وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی درباره حضور بانوان در استادیوم ها و وضعیت تاج در ریاست فدراسیون فوتبال ارائه نموده است.

توضیحات جدید وزیر ورزش درباره حضور بانوان در استادیوم ها

به گزارش گروه پارلمانی خبرنگاران، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت وگویی با اشاره به نشست امروز(دوشنبه، 6 اسفند) با فراکسیون ورزش مجلس، گفت: ورزش کشور در سال 97 پیروزیت های کم نظیری کسب کرد و سال جاری را با نتایج خوب تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه آن هم در گروه مرگ شروع و با کسب 4 امتیاز بهترین نتیجه تاریخ ادوار جام جهانی را کسب کردیم، هرچند که پیروز به صعود از گروه نشدیم.

وی اضافه نمود: کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا بیشترین افتخارات را در این رقابت ها با کسب 62 مدال کسب کرد و در پارالمپیک نیز رتبه چهارم دو دوره قبل را با کسب نتایج درخشان به رتبه سوم تبدیل کرد.

وزیر ورزش و جوانان که با خبرگزاری خانه ملت گفت وگو نموده است، اضافه نمود: همچنین در المپیک جوانان رتبه 24 دوره قبل به رتبه هفتم ارتقا پیدا کرد و در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز دو تیم بزرگ کشور یعنی استقلال و پرسپولیس از گروه خود بالا آمده و هر دو تیم با هم برای نخستین مرتبه تا یک چهارم نهایی صعود کردند و در جمع 8 تیم برتر این رقابت ها قرار گرفتند، افزون بر این، تیم ملی فوتبال در رقابت های جام ملت های آسیا نیز پس از 14 سال به نیمه نهایی رسید، هر چند که انتظار از تیم ملی قهرمانی بود.

سلطانی فر ادامه داد: تیم های دیگر نیز در رویدادهای آسیایی و جهانی پیروزیت های خوبی به دست آوردند و شب گذشته نیز تیم ملی بسکتبال ایران در یک بازی استثنایی تیم قدرتمند استرلیا را شکست داد و به جام جهانی صعود کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز در آستانه مسابقات بزرگ المپیک و پارالمپیک قرار داریم، گفت: ورزشکاران ما سال پیش رو باید در رشته های انتخابی حضوری مؤثر داشته باشند تا در مواد رکوردی و مسابقات تیمی رتبه لازم را کسب تا بتوانیم راهی المپیک 2020 ژاپن شویم، لذا سال 98 از جهت کسب سهمیه المپیک بسیار اهمیت دارد تا در مرداد ماه 99 در المپیک 2020 که بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان است، حضوری افتخارآمیز داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در المپیک 2020 تعداد 6 رشته جدید به المپیک اضافه شده که این مسئله کار و هزینه های ما را در کسب سهمیه طور طبیعی بیشتر می نماید، اضافه نمود: در رشته کاراته که فقط در المپیک 2020 قرار است این رشته ورزشی حضور داشته باشد، چراکه به تازگی اعلام شد که از المپیک 2024 حذف شده است، ایران جز 4 کشور برتر جهان است که می تواند از این فرصت استفاده و در این رشته کسب مدال کند و امیدواریم بتوانیم همه سهمیه های ورودی به المپیک را در این رشته کسب کنیم.

سلطانی فر اضافه نمود: در رشته کشتی که بیشترین تعداد مدال در طی ادوار گذشته را کسب کردیم نیز امیدواریم بتوانیم هر 12 سهمیه فرنگی و آزاد را کسب کنیم و در المپیک خوش بدرخشیم و در رشته تکواندو نیز دلخوش به کسب سه یا چهار سهمیه برای المپیک 2020 هستیم.

وی ادامه داد: در رشته شمشیربازی امیدواریم بتوانیم جز 8 کشور برتر جهان باشیم تا راهی المپیک شویم و در المپیک نیز در سکو قرار بگیریم، در وزنه برداری نیز به دلیل بعضی محدودیت های ایجاد شده در این دوره فقط دو سهمیه داریم که البته پیگیری هایی در دست اقدام است که این سهمیه ها افزایش پیدا کند و در مجموع بخش عمده ای از مراحل آماده سازی تیم ملی به اقداماتی که در سال 98 در حال اجرا است، مربوط می گردد.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: به همین خاطر پیگیری های لازم در مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای اخذ بودجه های لازم در دست اقدام است و ستاد عالی بازی های 2020 از یک سال و نیم قبل با حضور همه دست اندرکاران ورزش فعال شده و فدراسیون به فدراسیون، نقاط ضعف و قوت هر رشته پیگیری می گردد و هماهنگی بسیار خوب و منحصر به فردی بین همه ارکان ورزش کشور از جمله وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ایجاد شده است.

سلطانی فر یادآور شد: مجلس نیز حمایت بسیار خوبی از محل 0.27 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده از حوزه ورزش داشته است که یاری بسیار خوبی به هیئت های ورزشی و انجام پروژه های نیمه تمام بوده است.

وی اضافه نمود: تعامل بین ارکان مختلف ورزش باعث ثبات در این حوزه و کم شدن حاشیه ها شده است و امیدواریم نتایج پیروزیت آمیز سال 97 را بتوانیم با این برنامه ریزی ها در سال 98 تکرار کنیم و حضور پیروزیت آمیزی در المپیک 2020 داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سئوال که چه تصمیمی برای انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال اتخاذ شده است، گفت: انتخاب مربی تیم ملی از وظایف فدراسیون فوتبال است و رئیس و سایر مسئولان فدراسیون در این راستا کوشش های گسترده ای دارند تا مربی مناسبی برای تیم ملی انتخاب نمایند و این مهم، به وسیله فدراسیون نیز اطلاع رسانی می گردد.

سلطانی فر درباره رفتن تاج از فدراسیون فوتبال نیز عنوان نمود: آقای تاج امروز بازنشسته به شمار نمی آید و براساس ماده 60 قانون جامع ایثارگران به حالت اشتغال بازگشته و وظایف خود را انجام می دهد.

وی درباره مصوبه اخیر مجلس پیرامون خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نیز گفت: اراده دولت این بود که این خصوصی سازی در سال 98 انجام گیرد و در همین رابطه هیئت دولت مصوبه ای در این زمینه گذراند که این مهم به وسیله سازمان خصوصی سازی اتفاق بیفتد، اما دولت با روال واگذاری که در مجلس به تصویب رسید، مخالفت کرد، به این دلیل که مراحل اجرایی کار باید سهل تر و به صورت کامل انجام گیرد، لذا واگذاری به صورت بلوکی به وسیله فرابورس کار را سخت می نماید، به هر روی باید روی شکل کار با مجلس به تعامل خوبی با برگزاری جلسات دست یابیم.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور بانوان در استادیوم ها نیز شرح داد: با رعایت ملاحظات شرعی، فرهنگی و اجتماعی، این اقدام باید صورت گیرد و همگرایی در این خصوص بین ارکان مختلف نظام ایجاد گردد؛ وزارت ورزش اظهار داشت و می نماید که تمام زیرساخت ها برای حضور بانوان در استادیوم ها فراهم است و ما می توانیم ورودی ها و معابر جداگانه ای برای حضور بانوان اختصاص دهیم، البته بایستی بین مراجع دست اندرکار این حوزه هماهنگی های بیشتری صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2311

به "توضیحات جدید وزیر ورزش درباره حضور بانوان در استادیوم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات جدید وزیر ورزش درباره حضور بانوان در استادیوم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید