رضوانی: پیگیر حق ایران از FINA هستیم، ناامید از المپیکی شدن واترپلو نیستیم

به گزارش مجله پریها، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به حاشیه سازی های بازیکن کویت در ملاقات با ایران در رقابت های قهرمانی دنیا 2019، گفت: قانون فدراسیون دنیای بود که بازی ناتمام ماند، اما بعد از تعطیلات سال نو میلادی پیگیر حق ایران خواهیم بود.

رضوانی: پیگیر حق ایران از FINA هستیم، ناامید از المپیکی شدن واترپلو نیستیم

محسن رضوانی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره انتقادها از کیفیت فنی اردوی برون مرزی تیم ملی واترپلو ایران در سنگاپور، شرح داد: واقعیت این است که کشور در شرایط خاصی از نظر اقتصادی واقع شده است و این موضوع کار را برای همه فدراسیون های ورزشی نیز سخت نموده است. واقعا برای برگزاری این اردو هم کوشش بسیار زیادی صورت گرفت و خوشبختانه کارها جور شد تا تیم را به این اردوی خوب اعزام کنیم. شاید از نظر فنی سطح اردو مانند کشورهای صاحب سبک در این رشته نباشد، اما سعی نموده ایم ملی پوشان 15 - 16 بازی خوب تدارکاتی را در این اردو برگزار نمایند.

او اضافه کرد: شرایط اقتصادی به گونه ای است که فراهم کردن اردوی تدارکاتی برون مرزی کار راحتی نیست و برای این اردو هم واقعا بسیار زیاد کوشش کردیم. خوشبختانه سرمربی تیم ملی الکساندر چیریچ نیز از سطح اردو راضی است. در ادامه هم سعی داریم با به اتمام رسیدن اردوی سنگاپور، یکی از تیم های خوب دنیا مانند گرجستان را به تهران دعوت کنیم تا یک بازی تدارکاتی را با تیم ملی ایران برگزار نمایند.

سعی داریم تیم ملی گرجستان را به ایران بیاوریم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی های کافی برای برگزاری این بازی تدارکاتی اجرا شده است؟ شرح داد: صحبت های ابتدایی را انجام داده ایم، اما دعوت کردن تیم ها به تهران در شرایط فعلی کشور کار راحتی نیست. شرایط برای رشته های مختلف متفاوت است، در واترپلو این موضوع کار راحتی نیست. ما رایزنی های ابتدایی را انجام داده ایم و سعی بر آن داریم که گرجستان وارد ایران گردد تا بازی محبت آمیز با آن ها داشته باشیم.

بازیکن کویت با مشت به صورت بازیکن ایران زد

او درباره درگیری به وجود آمده در بازی خاتمهی تیم ملی جوانان ایران در رقابت های قهرمانی دنیا 2019 مقابل کویت، اظهار کرد: واقعا اتفاقی که رخ داد را برای اولین بار در واترپلو دیدم. تا کنون ندیده بودم که یک بازیکن به آن واضحی با مشت به صورت بازیکن حریف بزند. در آن بازی هم بازیکن کویت خیلی آشکار با مشت به صورت بازیکن ما زد که بازیکنان نیمکت نشین ما هم خیلی احساسی برای جلوگیری از ادامه یافتن درگیری وارد آب شده اند.

رضوانی اضافه کرد: درگیری توسط بازیکنان ما آغاز نشده است و گواه حرف من نامه ای است که فدراسیون شنای کویت به ما ارسال کرد. فدراسیون کویت بازیکن خود را محروم و در آن نامه عذر خواهی نموده، ضمن اینکه به حفظ رابطه محبت آمیز و برادرانه خود با ایران نیز تاکید دارد. حتی آقای المسلم دبیر کمیته المپیک کویت نیز با فرستادن گلدانی به اتاق جلیل پور عذر خواهی نموده است.

قانون فینا بود که بازی ناتمام اعلام شد

او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه ایران 12 - 4 پیش بود و بازیکن کویت حاشیه سازی کرد، تیم ایران برنده بازی اعلام نشد و تصمیم بر آن شد که اتفاقات و فیلم بازی آنالیز گردد؟ شرح داد: بعد از افزایش اختلاف بازیکنان اصلی ما روی نیمکت بودند، وقتی که بازیکن کویت با مشت به صورت بازیکن ما زد نیمکت نشینان دو تیم وارد آب شده اند تا این موضوع خاتمه یابد. طبق قانون FINA (فدراسیون دنیای شنا) اگر در چنین صحنه هایی بیش از سه بازیکن نیمکت نشین دو تیم وارد آب شوند داور ملاقات طبق قوانین بازی را ناتمام اعلام می نماید تا بعدا در خصوص اتفاقات تصمیم گیری گردد. منتظر هستیم تا تعطیلات سال جدید میلادی به خاتمه برسد تا پیگیری های خود را انجام داده و حق ایران را بگیریم.

سخت است اما به سهمیه المپیک امیدواریم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلوی ایران در خصوص شانس تیم ملی واترپلو برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: بعد از بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بنده اعلام کردم که اگر امکانات کافی در اختیار ما قرار بگیرد هدف بعدی ما نایب قهرمانی در بازی های آسیایی 2022 است، اما بعضی اعلام کردند که رضوانی فرار رو به جلو می نماید. تیم ما جوان است و بازیکنان فعلی قابلیت این را دارند که یک دوره دیگر بازی های آسیایی را تجربه نمایند. آن ها در جاکارتا برای اولین بار این میدان را تجربه کردند. حال برای انتخابی المپیک هم بی انگیزه نیستیم و سعی داریم با توجه به اینکه رقابت های قهرمانی آسیا انتخابی المپیک است، نتیجه خوبی در این مسابقات کسب کنیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این صحبت ها شانس ایران برای کسب سهمیه کم است؟ اظهار کرد: سعی می کنیم نتیجه ای در خور شان ایران کسب و به مدال برسیم. از کسب سهمیه ناامید نیستیم اما کار بسیار سخت است، تیم قزاقستان دو بازیکن صرب را در اختیار گرفته است که هر دو سابقه المپیک را دارند. به جز ژاپن که میزبان است، تنها یک تیم از آسیا راهی المپیک خواهد شد اما با این حال ناامید نیستیم.

چیریچ را تا حد توان حفظ می کنیم

رضوانی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون شنا برای پرداخت حقوق الکساندر چیریچ مشکل اقتصادی ندارد؟ توضیح داد: چیریچ یک اتفاق خوب برای واترپلوی ایران بود و تا آنجا که بتوانیم او را در کشور نگه خواهیم داشت. فعلا مسئله ای در این زمینه وجود ندارد و سعی می کنیم از او برای سال های بعد هم استفاده کنیم.

او در خاتمه گفت: در حال حاضر سعی داریم برای شنا و شیرجه نیز اقدامات خوبی را انجام دهیم تا شاهد موفقیت های بزرگی در این دو رشته نیز باشیم. کار سخت است اما همه کوشش خود را به کار خواهیم گرفت. در حال حاضر حمید کریمی را به روسیه فرستاده ایم تا تمرینات خود را در شهر کازان پیگیری نموده و در مسابقاتی هم که به میزبانی روسیه برگزار می گردد شرکت کند. امیدواریم در شیرجه نیز شاهد موفقیت های قابل قبولی باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3128

به "رضوانی: پیگیر حق ایران از FINA هستیم، ناامید از المپیکی شدن واترپلو نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوانی: پیگیر حق ایران از FINA هستیم، ناامید از المپیکی شدن واترپلو نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید