ناکامی برای کمانداران بزرگسال و کارنامه پیروز برای جوانان و نوجوانان

به گزارش مجله پریها، تیروکمان در سالی که گذشت هرچند با ناکامی های زیادی در رشته های ریکرو و کامپوند بزرگسالان همراه بود، اما کسب طلای قهرمانی جهانی برای اولین بار و دریافت دو سهمیه نوجوانان از اتقاقات قابل توجهی بود که امسال برای نخستین بار رقم خورد.

ناکامی برای کمانداران بزرگسال و کارنامه پیروز برای جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرنگاران، در سال 96 فدراسیون تیروکمان با فراز و نشیب های زیادی همراه بود. ناکامی تیم های ملی ریکرو و کامپوند بزرگسالان، کسب سهمیه المپیک آرژانتین در ریکرو نوجوانان، کسب مدال طلای قهرمانی جهان در رده جوانان، سرپرستی محمدعلی شجاعی در تیروکمان بعد از بلاتکلیفی یکسال و اندی این فدراسیون مهم ترین رویدادهایی بود که در تیروکمان رقم خورد.

کسب دو مدال طلای آسیا توسط تیم کامپوند و ناکامی ریکرو مردان

تیم کامپوند زنان و مردان در ابتدای سال 96 و در مرحله اول کاپ آسیایی تایلند به دو مدال طلای انفرادی توسط اسماعیل عبادی و پریسا براتچی و مدال برنز میکس دست یافت و هر دو کماندار سهمیه مسابقات جهانی لهستان را نیز کسب کردند. در مرحله بعدی این رقابتها که در چین تایپه برگزار گشت، اسماعیل عبادی در کامپوند انفرادی به مدال طلا دست یافت، تیم بانوان و میکس تیم به مدال برنز رسید و فرشته قربانی در کامپوند انفرادی به نقره دست یافت. اما ریکرو مردان همچنان کارنامه ناموفقی در این دو تورنمنت داشت.

مدال نقره عبادی در مسابقات جهانی لهستان

در بازیهای جهانی لهستان که اوایل مرداد امسال در رشته های غیرالمپیکی برگزار گشت، اسماعیل عبادی و پریسا براتچی دو نماینده ایران بودند که اسماعیل عبادی در کامپوند انفرادی به مدال نقره جهان رسید و پریسا براتچی از رسیدن به مدال بازماند. هرچند پرونده افتخارات عبادی در همین مسابقات جهانی بسته شد و دیگر عملکرد قابل توجهی نداشت.

عملکرد ضعیف تیم کامپوند و ریکرو زنان و مردان در جام جهانی

مرحله نخست و دوم مسابقات جام جهانی تیروکمان در رشته های ریکرو و کامپوند زنان و مردان در حالی در شانگهای چین و ترکیه برگزار گشت که کمانداران ایران با شکست برابر حریفان خود در هر دو رشته عملکرد خوبی نداشتند و پرونده ایران در هر دو جام بدون مدال بسته شد. البته در مرحله بعدی این رقابت ها که در آلمان برگزار گشت، اسماعیل عبادی و پریسا براتچی تنها کماندارانی بودند که از سوی کادر فنی برای شرکت در این جام انتخاب شدند که براتچی به دلیل سقوط از پله مصدوم شد و نتوانست به این رقابتها اعزام شود. هر چند عبادی نیز تنها نماینده ایران در جام جهانی آلمان بود، اما با شکست برابر کماندار استرالیایی از دور رقابتها حذف شد.

آسیب دیدگی مانع حضور براتچی در فینال فینالیستهای جام جهانی شد

پریسا براتچی عضو تیم ملی کامپوند زنان بعد از غیبت در مرحله چهارم جام جهانی آلمان به دلیل آسیب دیدگی مچ دست با کسب 26 امتیاز و قرار دریافت در رنکینگ ششم جام جهانی تیروکمان توانست به مجوز حضور در فینال فینالیست های جام جهانی رم ایتالیا دست پیدا کند اما به دلیل مصدومیت دستش این تورنمنت را ازدست داد.

ناکامی در آسیایی به دلیل آلودگی هوا!

بعد از این که تیم ملی کامپوند به دلیل زلزله در مکزیک نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند، اسماعیل عبادی در حالی خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا بنگلادش آماده کرده بود که پیش از اعزام به این تورنمنت از کسب مدال طلای انفرادی و تیمی کامپوند در این تورنمنت وعده داده بود. اما پس از ناکامی در این رقابتها در یک اظهار نظر عجیب مطرح نمود که آلودگی هوای بنگلادش مانع موفقیت او در این تورنمنت شد. در حالی که سوگند رحمانی کماندار نوجوان کشورمان در رشته ریکرو توانست در همین شرایط آب و هوایی سهمیه المپیک نوجوانان در آرژانتین را که مهر سال آینده برگزار می شود، کسب کند.

حضور دو کماندار ایران در المپیک نوجوانان

درحالی که امسال تیم ریکرو و کامپوند مردان عملکرد چشمگیری نداشتند و به نتایج خوبی دست پیدا نکردند، در رده سنی جوانان و نوجوانان شرایط خوبی برای تیروکمان رقم خورد و در مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین و قهرمانی آسیا در بنگلادش توسط امید صفایی پور و سوگند رحمانی توانستیم دو سهمیه المپیک نوجوانان را کسب کنیم. این مسابقات مهر سال آینده به میزبانی آرژانتین در بخش ریکرو و به صورت انفرادی برگزار می شود و هر کشور می تواند در دو بخش پسران و دختران صاحب یک سهمیه شود که ایران برای نخستین بار توانست به دو سهمیه المپیک آرژانتین در این رده سنی دست پیدا کند.

کسب نخستین مدال طلای جهان توسط تیم ریکرو جوانان

در جریان مسابقات تیروکمان قهرمانی جهان که در یانکتون آمریکا برگزار گشت، تیم ریکرو جوانان متشکل از رضا شبانی، ابوالفضل حسینی و کیان مرادی برای نخستین بار به مدال طلای جهان رسید. به این ترتیب پرونده تیم تیروکمان ایران در آمریکا بدون کسب مدال در ریکرو و کامپوند مردان و با کسب یک مدال طلای تیمی در ریکرو جوانان بسته شد.

از بلاتکلیفی فدراسیون تا سرپرستی شجاعی در تیروکمان

با وجود خاتمه دوره 4 ساله محمدعلی شجاعی در فدراسیون تیروکمان و با وجود معرفی شجاعی به عنوان معاونت استانداری اصفهان، وزارت ورزش و جوانان همچنان تکلیف این فدراسیون را تعیین نکرد. این در حالی بود که با توجه به اینکه سازمان بازرسی در آن زمان ممنوعیت حضور دو شغله ها را اعلام کرده بود، وزارت ورزش هیچ واکنشی دراین خصوص نشان نداد و حتی سرپرست هم برای فدراسیون انتخاب نکرد. با وجود اینکه وزیر ورزش و معاونش بارها در مصاحبه های مختلف اعلام کرده بودند که نمی خواهند هیچ فدراسیونی بلاتکلیف باشد و یا با سرپرست اداره شود، انتخابات بسیاری از فدراسیون ها را در دستور کار قرار دادند، اما بازهم برگزاری انتخابات تیروکمان به دلیل نهایی نشدن اساسنامه در دستور کار قرار نگرفت و فدراسیون همچنان با وجود خاتمه دوره 4 ساله شجاعی بدون سرپرست و با ریاست شجاعی فعالیت های خود را ادامه می داد.

ثبت نام از کاندیداهای ریاست

با وجود این که محمدعلی شجاعی به دلیل حضور همزمان در فدراسیون تیروکمان و استانداری اصفهان و مطرح بودن بحث دوشغله ها در ورزش طی مصاحبه ای اعلام کرده بود که به دلیل مشغله کاری زیاد در استانداری از ریاست فدراسیون تیروکمان استعفا داده و منتظر تعیین سرپرست برای فدراسیون از سوی وزارت ورزش و جوانان است، وزارت ورزش همزمان با تعیین زمان نام نویسی از کاندیداهای تیروکمان طی حکمی او را به عنوان سرپرست فدراسیون معرفی کرد تا شرایط برگزاری انتخابات این فدراسیون را تا زمان تایید نهایی اساسنامه ظرف مدت حداکثر سه ماه آماده کند. به این ترتیب ثبت نام مجدد از کاندیداها در این فدراسیون اسفندماه آغاز شد تا تکلیف ریاست این فدراسیون بعد از تایید اساسنامه در سال 97 تعیین شود.

وعده میلیونی معاون وزیر به هیات های استانی تیروکمان

مجمع عمومی فدراسیون تیروکمان در حالی اواسط اسفند در اصفهان برگزار گشت که حاشیه های زیادی به دنبال داشت. این مجمع به منظور بررسی عملکرد یکساله فدراسیون و ارائه گزارش مالی و تصویب تقویم سال آینده بود، اما شعبانی بهار که ریاست مجمع را برعهده داشت و به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون تیروکمان است به جای بررسی عملکرد یکساله و گزارش مالی فدراسیون با دادن وعده های میلیونی به هیات های استانی تیروکمان، به دنبال جلب نظر آنها بود. همچنین حضور رایگان روسای هیات های استانی تیروکمان با خانواده هایشان در اصفهان و صرف هزینه 300میلیون تومانی برای برگزاری مجمع از دیگر حواشی بود که بحث های زیادی را برای این فدراسیون بدهکار به دنبال داشت.

تیروکمان در سال 96 در یک نگاه:

-مهمترین اتفاق سال : کسب مدال طلای جهان توسط تیم ریکرو جوانان

-غیر منتظره ترین اتفاق سال: ناکامی اسماعیل عبادی در مسابقات آسیایی بنگلادش

-رکوردها و تاریخ سازی ها: افتخارآفرینی سوگند رحمانی و امید صفایی پور و دریافت دو سهمیه المپیک نوجوانان برای نخستین بار در ریکرو

-مهمترین رویداد پیش رو: بازیهای آسیایی جاکارتا اندونزی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3094

به "ناکامی برای کمانداران بزرگسال و کارنامه پیروز برای جوانان و نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی برای کمانداران بزرگسال و کارنامه پیروز برای جوانان و نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید