اخراج 3 دیپلمات روس از اسلواکی ، مسکو واکنش نشان داد

به گزارش مجله پریها، اخراج 3 دیپلمات روسیه از اسلواکی و در همبستگی با جمهوری چک واکنش روسیه را درپی داشت.

اخراج 3 دیپلمات روس از اسلواکی ، مسکو واکنش نشان داد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش در ادامه اخراج دیپلمات های روسیه از جمهوری چک، این بار جمهوری اسلواکی نیز بیان کرد برای همبستگی با پراگ، 3 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج می نماید.

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام اسلواکی تاکید نمود: ما از تصمیم اسلواکی برای اخراج دیپلمات های روسی ناامید شده ایم و پاسخ ما دیر نخواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد در واکنش به اخراج دیپلمات های خود به اتهام جاسوسی، 3 دیپلمات اهل اسلواکی را از مسکو اخراج می نماید.

در ادامه تنش های روسیه با جمهوری چک، وزیر امورخارجه جمهوری چک روز گذشته (پنجشنبه) به روسیه اولتیماتوم داد تا دیپلمات های چک را به مسکو برگرداند.

وزیر امورخارجه چک گفت: دیپلمات های اخراج شده ما باید تا ظهر پنج شنبه به مسکو بازگردانده شوند.

او اضافه کرد: درغیر این صورت کارمندان سفارت روسیه در پراگ را به شکل محسوسی کاهش می دهیم.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به هشدار جمهوری چک بیان کرد: پیشنهاد می کنیم پراگ از لحن اولتیماتوم و هشدار برای صحبت در داخل ناتو استفاد کند.

وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که این لحن در قبال روسیه غیر قابل قبول است.

به تازگی جمهوری چک بیان کرد 18 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی اخراج خواهد نمود. همچنین آندری بابیش نخست وزیر چک و یان هاماتشیک وزیر امورخارجه این کشور، نیز از تصمیم برای اخراج 18 دیپلمات روسی خبر دادند و مدعی مداخله سازمان اطلاعات روسیه در انفجار انبار تسلحیات چک در سال 2014 شدند.

پس از آن مسکو بیان کرد 20 دیپلمات چک باید از مسکو خارج شوند. روسیه، تصمیم پراگ برای اخراج دیپلمات های روسی را برای روابط دوجانبه مضر دانست.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در این راستا اعلام نموده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، برنامه ای برای رایزنی با اعضای دولت جمهوری چک به دلیل وخیم شدن اوضاع دو کشور ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4119

به "اخراج 3 دیپلمات روس از اسلواکی ، مسکو واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج 3 دیپلمات روس از اسلواکی ، مسکو واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید