کرملین: آمریکا، زلنسکی را به اجرای توافق مینسک مجبور کند

به گزارش مجله پریها، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به توانایی آمریکا برای وادار کردن رئیس جمهور اوکراین به اجرای توافق های مینسک گفت، البته مسکو در روابط واشنگتن و کی یف دخالت نمی کند.

کرملین: آمریکا، زلنسکی را به اجرای توافق مینسک مجبور کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری امروز (سه شنبه) به اظهار نظر درباره سفر ولودیمر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به آمریکا پرداخت.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین، گفت: ایالات متحده می تواند از نفوذ خود بر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین استفاده کند تا او را به راستا اجرای توافقنامه های مینسک بیاورد.

به نوشته وبگاه شبکه ریانووستی، وی با بیان اینکه روسیه از نزدیک نتایج سفر زلنسکی به آمریکا را دنبال می کند، شرح داد: ایالات متحده واقعاً می تواند از نفوذ خود بر آقای زلنسکی برای ترغیب وی به راستا اجرای توافقنامه های مینسک و همچنین توافقات دیگر که بعداً در پاریس انجام شد، استفاده کند.

سخنگوی کرملین همچنین اضافه نمود که آمریکا می تواند با اوکراین را مجبور کند که از اقداماتی که می تواند صدمات سنگینی به کل فرایند حل و فصل مینسک وارد کند، اجتناب نماید.

به نوشته ریانووستی، پسکوف در بخش دیگری از صحبت هایش شرح داد: مسکو خود را برای مداخله در روابط میان واشنگتن و کی یف محق نمی داند، اما سفر زلنسکی به ایالات متحده را از نزدیک دنبال می کند.

رئیس جمهور اوکراین امروز وارد واشنگتن شد و قرار است فردا با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کند. گفته می شود موضوع اصلی مذاکرات سران اوکراین و آمریکا، مشارکت واشنگتن در حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات در دنباس باشد. موضوع دیگر در گفت وگوی دو رئیس جمهور، خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 و تضمین امنیت انرژی برای اوکراین خواهد بود.

پیش از این هم سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه گفته بود که مسکو، اوکراین را تهدید نمی داند و بر این باور است که اوکراینی ها برادران روسیه هستند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4343

به "کرملین: آمریکا، زلنسکی را به اجرای توافق مینسک مجبور کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: آمریکا، زلنسکی را به اجرای توافق مینسک مجبور کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید