بازگشت سفیر آمریکا به مسکو

به گزارش مجله پریها، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه روز پنجشنبه چند روز بعد از بازگشت سفیر روسیه به واشنگتن، به مسکو بازگشته است.

بازگشت سفیر آمریکا به مسکو

با ما همراه باشید و درباره برترین نوا بیشتر بدانید.

بازگشت این دو سفیر به پست های دیپلماتیکشان بعد از چند ماه غیبت، یک دستاورد کوچک اجلاس چند روز پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در شهر ژنو است.

سالیوان در بیانیه ای از طریق حساب توئیتر سخنگوی سفارت آمریکا گفت، آماده همکاری با تیم (سفارتخانه آمریکا در روسیه) در زمینه پیشرفت در قبال اولویت های سیاست خارجی آمریکا و همین طور با روسیه در قبال هدفمان در زمینه روابطی با ثبات و قبال پیش بینی میان کشورهایمان هستم.

سفارت روسیه هم روز یکشنبه اعلام کرده بود، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به پستش در مرکز آمریکا برگشته است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اخیرا در کنفرانسی خبری از خبر بازگشت آنتونوف به واشنگتن استقبال کرده و گفت، سالیوان به این سبب به پستش بازمی گردد چون ما متعهد به مجاری باز ارتباط با دولت روسیه، هم به نام ابزار پیشبرد منافع آمریکا و همچنین به نام ابزار کاستن از خطر محاسبه غلط بین کشورهایمان هستیم.

آنتونوف ماه مارس پیش از اعمال یک سری تحریم های آمریکا علیه روسیه و بعد از آنکه بایدن در اظهاراتی پوتین را قاتل خواند به مسکو فراخوانده شد.

سالیوان هم ماه آوریل به منظور رایزنی با دولت به آمریکا بازگشته بود.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4283

به "بازگشت سفیر آمریکا به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت سفیر آمریکا به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید