اتصال 76هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس

به گزارش مجله پریها، وزیر ارتباطات در آئین افتتاح پروژه ای روستایی ضمن ارائه گزارش خدمات به روستاها گفت: 76 هزار و 200 مدرسه با سرمایه گذاری 180 میلیارد تومانی به شبکه هوشمند مدارس دانا متصل شدند.

اتصال 76هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح آنلاین فاز نخست شبکه هوشمند مدارس دانا که با حضور رئیس جمهوری و شروع شد، گفت: به دستور رئیس جمهوری وزارت ارتباط بخش زیادی از توان خود را برای عدالت ارتباطی صرف کرد.

وی اضافه کرد: اینترنت تا هفت سال قبل تنها 11 درصد روستاهای کشور را فرا گرفته بود، اما امروز 95 درصد پوشش فراهم است. اکنون اتصال به شبکه ملی اطلاعات در 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار فراهم است و قصد داریم تا خاتمه دولت آن را به 100درصد برسانیم تا شعار دسترسی همگانی محقق گردد.

وزیر ارتباطات گفت: مبحث بعدی، آماده کردن زیرساخت تحقق عدالت آموزشی بود. امروز برای بیش از 13 میلیون دانش آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، چهار میلیون دانشجو و 100 هزار استاد دانشگاه بسته اینترنت آموزشی را فراهم کردیم که این کار عظیم با مشارکت اپراتورها انجام شد و کار عظیمی بود که دولت انجام داد.

او اشاره نمود: فراهم کردن زیرساخت های مدارس هوشمند مسئله مهم دیگری بود که این برنامه در ذیل برنامه ایران هوشمند پیگیری شد.

در ادامه این مراسم امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: امروز قصد داریم اتصال 76 هزار و 200 مدرسه را به شبکه هوشمند مدارس دانا افتتاح کنیم. برای این کار 180 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا زیرساخت های مورد احتیاج فراهم گردد.

معاون وزیر ارتباطات اشاره نمود: امروز 94 درصد از مدارس به شبکه دانا متصل می شوند. این شبکه زیرساخت پایه برای هوشمندسازی مدارس است تا بتوان بر بستر آن محتوای مناسب ارائه داد.

به گزارش ایرنا، پروژه هوشمندسازی مدارس کشور وزارت ارتباطات در نظر دارد دسترسی حدود 76 هزار مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت فراهم کند. مراسم افتتاح فاز نخست این پروژه امروز -دوشنبه- به وسیله ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری و وزیر ارتباطات انجام شد.

پروژۀ هوشمندسازی مدارس کشور برای گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مدارس روستایی و شهری، با حمایت مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با استفاده از سهم پروژۀ خدمات عمومی اجباری یا USO (Universal Services Obligation) از درآمد اپراتورها، طراحی شده است تا عدالت ارتباطی مدنظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق گردد. کل این پروژه، در فاز نخست شامل پوشش اینترنت پرسرعت برای 76400 مدرسه، شامل 38333 مدرسۀ شهری و 38067 مدرسۀ روستایی است که تمامی بودجۀ مورداحتیاج آن، از محل پروژۀ USO هزینه شده است.

ایرانسل در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف کاهش شکاف دیجیتالی و تحقق عدالت ارتباطی و آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم، در قالب پروژۀ هوشمندسازی مدارس کشور وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 13636 مدرسه روستایی را به اینترنت پرسرعت مجهز کرد که از این تعداد، 6573 مدرسه روستایی، به طور مستقیم توسط ایرانسل و 7063 مدرسه روستایی نیز با برون سپاری ایرانسل به شرکت های وب اجرا شده است.

مدیرعامل همراه اول نیز در مورد مراسم افتتاح این پروژه اظهار داشت، در فاز نخست هوشمندسازی مدارس کشور که با همکاری همراه اول انجام شد، 4512 مدرسه توسط این اپراتور به اینترنت پرسرعت تجهیز شدند.

بر این اساس، از میان 38067 مدرسۀ روستایی، 13636 مدرسه توسط ایرانسل، 4482 مدرسه توسط همراه اول و 19949 مدرسه نیز به وسیله اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت دسترسی پیدا نموده اند. تعداد 38333 مدرسۀ شهری نیز، به وسیله اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران، به شبکۀ اینترنت متصل شده اند.

در این مراسم مجموعه شبکه دانا به عنوان ارائه دهندۀ جامع و غیرانحصاری خدمات آموزشی دانش آموزی، شروع به کار خواهد نمود و دانا پلاس ایرانسل نیز به عنوان یکی از پلتفرم های اصلی ارائه دهندۀ خدمات آموزشی در شبکۀ دانا معرفی گردید.

همراه اول نیز در راستای مسؤولیت اجتماعی خود با طراحی و پیاده سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) نقش پررنگی در فراگیری آموزش مجازی در کشور ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس های دانش آموزان یاری نموده بود. هم اکنون بیش از 11 میلیون دانش آموز و حدود 114 هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده اند و از خدمات این پلتفرم استفاده می نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3726

به "اتصال 76هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال 76هزار مدرسه به شبکه هوشمند مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید