آیا پیش فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟

به گزارش مجله پریها، از روز جمعه پیش فروش گوشی آیفون XR شروع گردیده ولی در کمال تعجب، تغییری در تاریخ عرضه به وجود نیامده است. به همین خاطر بسیاری از کارشناسان دو احتمال را مطرح کردند. یک اینکه تقاضا کمتر از حد انتظار بوده است یا اینکه اپل از قبل انتظار چنین تقاضایی را داشته و گوشی های زیادی را به صورت آماده در انبارها نگه داشته است. حالا طبق نظر تحلیل گر محصولات اپل، مینگ چی کو، به نظر می رسد ترکیبی از این دو عامل در این موضوع دخیل هستند.

آیا پیش فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟

این تحلیلگر اعلام نموده آمار پیش فروش آیفون XR به طور قابل توجهی بیشتر از آیفون 8 و 8 پلاس بوده است. علی رغم این موضوع، تقاضا برای خرید این گوشی از اوج آمار پیش فروش مربوط به آیفون XS و XS مکس تا حدی پایین تر است که این موضوع لزوما چیز بدی به حساب نمی آید.

طبق تحلیل کو، در ابتدا تقاضا برای خرید آیفون XS بسیار عالی بوده ولی در ادامه این تقاضا به صورت چشمگیری کاهش یافته است. ولی تقاضا برای آیفون XR از همان ابتدا چندان بالا نبوده ولی در عوض در بلند مدت کاهش کمتری در تقاضا را تجربه خواهد نمود. این موضوع به قیمت پایین تر این گوشی برمی شود و این که خریداران آن معمولا کاربران معمولی هستند که بودجه خیلی زیادی برای خرید گوشی جدید ندارند و برای این کار هم عجله ای ندارند.

در جریان سه ماهه چهارم 2018، کو پیش بینی می نماید که اپل بین 36 تا 38 میلیون دستگاه آیفون XR را به فروش برساند و در پیش بینی های قبلی این تحلیلگر، این عدد 33 تا 35 میلیون دستگاه بوده است. علاوه بر این، او اعتقاد دارد در سه ماهه اول 2019 هم تقاضا برای خرید آیفون XR همچنان بالا خواهد بود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 753

به "آیا پیش فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پیش فروش آیفون XR مطابق انتظارات اپل بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید