آیفون 2018؛ هر آنچه پیش از رونمایی باید بدانیم

به گزارش مجله پریها، 12 سپتامبر (21 شهریور) تاریخ رونمایی رسمی از آیفون 2018 است. شایعات زیادی پیرامون نام رسمی این محصول به گوش می رسد اما به احتمال زیاد، آیفون 10 اس (iPhone XS) عنوانی است که کوپرتینویی ها روی آیفون جدید (یا برخی از نسخه های آن) گذاشته اند. به احتمال زیاد سال جاری هم با 3 نسخه متفاوت از آیفون روبرو باشیم؛ نسخه های 6.5 اینچی، 6.1 اینچی و 5.8 اینچی، محصولاتی هستند که اپل از آن رونمایی خواهد نمود. تقریباً تمامی شایعاتی که در خصوص این محصول هیجان انگیز اپل وجود دارد را در این مطلب آنالیز خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

آیفون 2018؛ هر آنچه پیش از رونمایی باید بدانیم

نام آیفون 2018

اخیراً در برخی وبسایت ها و منابع خبری گزارش گردیده که نسخه های 5.8 اینچی و 6.5 اینچی آیفون به احتمال زیاد آیفون 10 اس نام خواهند داشت. با این وجود هنوز تعیین نیست که اپل عنوان نسخه های متفاوت آیفون را چگونه متمایز خواهد نمود.

طبق ادعای برخی منابع، نام نسخه 6.5 اینچی (بزگترین نسخه) آیفون 10 اس مکس (iPhone XS Max) خواهد بود. این در حالی است که اپل در سال های گذشته برای نسخه بزرگتر آیفون از واژه پلاس (Plus) استفاده می کرد.

هنوز نامی برای نسخه 6.1 اینچی آیفون در منابع مختلف درز ننموده است. با این وجود محتمل است که با عنوان آیفون 9 / iPhone 9 روبرو باشیم.

تعیینات دشوار افزاری آیفون 2018

شواهد نشان می دهد آیفون های 6.1 اینچی و 6.5 اینچی که با عناوین آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس معرفی می شوند، دارای 4 گیگابایت حافظه رم و تراشه A12 خواهند بود. بسته به تقاضای بازار، محتمل است آیفون بزرگتر (6.5 اینچی) دارای نسخه 2 سیم کارته باشد.

جدای از این موارد تمامی گوشی های جدید آیفون همواره با برخی بهبودها به لحاظ سرعت، قدرت دشوار افزاری و ظاهر فیزیکی همراه بوده اند. البته سال گذشته که با معرفی آیفون 10 روبرو بودیم، استثنایی در این زمینه رخ داد. می توانید نکته های مثبت و منفی آیفون 10 را از اینجا بخوانید. با این وجود سال 2018 شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود که از طرف اپل، اس-آپدیتس (S-updates) خوانده می گردد. برخی منابع ادعا می نمایند، با وجود اینکه به لحاظ ظاهر و طراحی شاهد تغییرات زیادی خواهیم بود، اما در آیفون های جدید، ارتقای دشوار افزاری بیشتر به چشم خواهد آمد.

لوازم جانبی و همراه

این احتمال وجود دارد که اپل در جعبه آیفون جدید، کابل تبدیل لایتنینگ به ورودی 3.5 میلی متری را قرار ندهد. در این صورت اگر شما از هدفون های معمولی استفاده می کنید و آداپتور تبدیل آن به درگاه لایتنینگ را ندارید، باید خودتان برای خرید جداگانه اقدام کنید.

قلم اپل برای اولین بار در سال 2015 با عنوان اپل پنسل (Apple Pencil) برای آیپد پرو رونمایی شد. با این وجود هنوز اپل قلمی را روانه بازار ننموده که با گوشی های آیفون همخوانی داشته باشد.

گمانه زنی ها در خصوص طراحی قلم سازگار با آیفون، سال ها است که وجود دارد.سال جاری نیز برخی وب سایت ها مدعی گردیده اند که آیفون 2018 از قلم اپل پشتیبانی می نماید. از طرفی به نظر نمی رسد که اپل چنین برنامه ای داشته باشد و آیفون های جدید از قلم اپل پشتیبانی نخواهند کرد. برخی ها دلیل این اقدام اپل را عدم ارائه تجربه کاربری مناسب این قلم در کار با آیفون دانسته اند.

شبکه و ارتباطات

این احتمال وجود دارد که برای اولین بار شاهد گوشی آیفون 2 سیم کارته در هیئت آیفون 6.1 اینچی باشیم. این احتمال بر اساس اطلاعاتی است که از نسخه بتای iOS 12 به دست آمده است. ویژگی کاربردی که در برخی کشورها از جمله ایران استقبال بالایی از آن خواهد شد. محتمل است برخی نسخه های آیفون که برای کشورهای خاصی نظیر چین فراوری می گردد از سیم کارت دوم پشتیبانی نمایند.

در حالی که تکنولوژی ای سیم (eSIM) اکنون در اپل واچ و برخی آیپد های این شرکت فراهم گردیده، گفته می گردد که آیفون های جدید نیز از این قابلیت برخوردار هستند. ای سیم به شما این امکان را می دهد که بدون استفاده از سیم کارت فیزیکی بین اپراتورهای مختلف (با هماهنگی اپراتورها) تغییر حالت دهید.

مودم سال جاری آیفون احتمالاً با سال های گذشته متفاوت خواهد بود. جورج دیویس (George Davis) مدیر ارشد مالی شرکت کوالکام در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها اظهار نموده اند که:

ما بر این باوریم که اپل قصد دارد به جای مودم های ما از مودم شرکت های رقیب در آیفون 2018 استفاده کند.

در این صورت اپل باید از مودم های اینتل برای نسل بعدی آیفون های خود استفاده کند. سرعت انتقال داده مودم های اینتل مقداری از محصولات کوالکام کمتر است. البته این مسأله تا حد زیادی محسوس نیست و در برخی شبکه های ارتباطی برخی مناطق جهان تأثیرگذار خواهد بود.

همچنین شایعاتی در خصوص استفاده اپل از چیپ ارتباط رادیویی اینتل به جای کوالکام وجود دارد. همچنین این امکان وجود دارد که آیفون 2018 از تکنولوژی 5G برخوردار باشد. برخی منابع از وجود تکنولوژی وایرلس جدیدی تحت عنوان امواج میلی متری (Millimeter wave) در نسل بعدی آیفون خبر داده اند. این تکنولوژی به دستگاه شما اجازه می دهد که پهنای باند بیشتری در شبکه های سلولی (Cellular) در اختیار داشته باشید.

شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC)، شریک تجاری اپل، شروع به فراوری تراشه های جدیدی نموده که انتظار می رود در آیفون 2018 شاهد آن باشیم. چیپ جدید که احتمالاً A12 نام دارد، از طراحی 7 نانومتری برخوردار است. تکنولوژی 7 نانومتری به نسبت تکنولوژی 10 نانومتری از اندازه کمتر، سرعت بالاتر و قدرت بیشتری برخوردار است. گفتنی است که آیفون های کنونی دارای تراشه 10 نانومتری هستند.

طراحی آیفون 2018

تصاویری از آیفون 2018 درز نموده است که رنگ طلایی با صفحه نمایش edge to edge را نشان می دهد. شکاف بالای نمایشگر که در آیفون اکس شاهد آن بودیم، در این تصویر به خوبی قابل رؤیت نیست اما تصاویر منتشر گردیده دیگری نشان می دهد که در آیفون 2018 نیز شاهد آن خواهیم بود. این شکاف منحنی در بالای صفحه نمایش محل استقرار اسپیکر، دوربین سلفی و برخی سنسورهای دیگر است. به نظر می رسد گوشی پایینی نسخه 6.5 اینچی و گوشی بالایی نسخه 5.8 اینچی آیفون 10 اس باشند.

تصاویر ساختگی دیگری از آیفون در شبکه های اجتماعی رؤیت گردیده که نشان از دوربین تکی به جای دوربین دوگانه در پشت گوشی دارد. هرسه نسخه گوشی ظاهر یکسانی دارند و دارای محنی بالای نمایشگر هستند.

آیفون 10 اس پلاس 6.5 اینچی به احتمال زیاد شبیه آیفون 10 خواهد بود و به گفته برخی منابع در سه رنگ مشکی، آبی و طلایی عرضه خواهد شد. گفته می گردد که نسخه 6.1 اینچی آیفون که احتمالاً تحت عنوان آیفون 9 عرضه می گردد، دارای بدنه آلومینیومی، نمایشگر ال سی دی و فیس آی دی خواهد بود. این نسخه ارزانترین مدل آیفون بین 3 نسخه اصلی است و احتمالاً در رنگ های خاکستری، سفید، قرمز، آبی و نارنجی عرضه می گردد. این امکان نیز وجود دارد که این نسخه با رنگ های پاستلی زرد، صورتی و آبی رونمایی گردد.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 2018

در تاریخ 12 سپتامبر مصادف با 21 شهریور، اپل از سه نسخه آیفون، سری چهارم اپل واچ و احتمالاً برخی محصولات دیگر رونمایی خواهد نمود. هنوز تاریخ عرضه این محصولات به صورت رسمی تعیین نیست. با این وجود احتمال می رود که 21 سپتامبر، یعنی یک هفته پس از پیش خرید، زمان عرضه عمومی محصولات اپل باشد. این احتمال وجود دارد که نسخه 6.1 اینچی با نمایشگر ال سی دی با چند هفته تأخیر روانه بازار گردد.

به گفته برخی رسانه ها، اپل پیش بینی می نماید که نسخه 6.1 اینچی آیفون پرفروش ترین گوشی هوشمند در میان سه نسخه آیفون باشد. این منابع ادعا می نمایند که نسخه اقتصادی آیفون، یعنی آیفون 6.1 اینچی حدود 50 درصد میزان فراوری آیفون های 2018 را به خود اختصاص می دهد. قیمت آیفون 2018 نیز هنوز تعیین نیست. با این وجود کارشناسان رقم تقریبی 650 تا 800 دلار را برای این محصول اقتصادی اپل پیش بینی می نمایند.

نسخه 5.8 اینچی و 6.5 اینچی آیفون به ترتیب با قیمت های پایه 900 دلار و 1000 دلار عرضه خواهند شد. گفته می گردد که اپل در صدد کاهش 100 دلاری قیمت پایه نسل بعدی آیفون 10 نسبت به سال گذشته جهت افزایش میزان فروش است.

ممکن است که فروش آیفون 6.1 اینچی تا اوایل ماه اکتبر شروع نگردد. ظاهراً اپل جهت ساخت این محصول با مشکلاتی از جمله نور پس زمینه نمایشگر ال سی دی دست و پنجه نرم می نماید. مشکلاتی که احتمالاً باعث ایجاد تأخیر یک ماهه در عرضه این محصول خواهد شد.

شارژ بی سیم و باتری

اولین بار در سال 2017 بود که گوشی های آیفون به تکنولوژی شارژ بی سیم مجهز شدند. برخی افراد این فناوری را جذاب دانسته و برخی دیگر از سرعت پایین شارژ گوشی در مقایسه با محصولات رقیب (مانند گلکسی اس 8) گلایه دارند. حال به نظر می رسد که اپل از مشکل اصلی شارژ بی سیم مطلع گردیده و به جای سیم پیچ شارژ FPC از سیم پیچ های مسی در آیفون 2018 استفاده می نماید. مس باعث می گردد گوشی در مدت زمان کمتری بدون گرم شدن بیش از حد، شارژ گردد.

ظاهراً ویژگی جدید دیگری نیز جهت شارژ سریع گوشی در محصولات 2018 اپل در نظر گرفته گردیده است. تصویری از نمونه اولیه آیفون 2018 به بیرون درز نموده که در آن شارژر 18 وات از نوع USB-C را در کنار گوشی نشان می دهد. همچنین برخی از رسانه ها ادعا نموده اند که این شارژر به همراه محصولات سال جاری اپل عرضه می گردد و کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ هم در جعبه گوشی موجود است. با این تفاسیر می توان انتظار داشت که گوشی شما میزان شارژ صفر تا 30 درصد را در مدت زمان 30 دقیقه انجام دهد.

برخی وبسایت ها نیز گزارش داده اند که اپل کاربران خود را مجبور به استفاده از شارژر نوع USB-C تأیید گردیده از طرف شرکت جهت انجام شارژ سریع خواهد نمود.

ظاهرا تمامی آیفون های 2018 از باتری قوی تری نیز استفاده می نمایند. آیفون های 5.8 و 6.5 اینچی همانند آیفون 10 از باتری جدید L شکل برخوردار خواهند بود. این در حالی است که نسخه اقتصادی 6.1 اینچی به احتمال زیاد جهت کاهش هزینه ها دارای باتری با طراحی مستطیل شکل است. گزارش ها حاکی از آن است منبع تغذیه آیفون 5.8 اینچی باتری 2900 یا 3000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. گوشی 6.5 اینچی اپل نیز به باتری 3300 یا 3400 میلی آمپر ساعتی تجهیز می گردد. آیفون 6.1 اینچی نیز به احتمال زیاد دارای باتری 2850 یا 2950 میلی آمپر ساعتی است.

طراحی L شکل باتری محصولات اپل که از آیفون 10 شروع شد اجازه شارژ سریع تر را می دهد. طبق گزارش های منتشر گردیده، اپل فراوری باتری های L شکل خود برای محصولات 2018 را به شرکت ال جی کمیکال (LG Chem) سپرده است. با اینکه اپل با شرکت های متعددی جهت فراوری باتری همکاری دارد، در این میان تنها شرکت ال جی کمیکال قادر به فراوری باتری L شکل است.

صفحه نمایش آیفون 2018

یکی از تفاوت های اصلی آیفون های 2018 سایز صفحه نمایش آن ها است. شایعات حاکی از آن است که 3 گوشی هوشمند 2018 اپل دارای نمایشگرهای 6.5، 6.1 و 5.8 اینچی خواهند بود. جهت درک اندازه این 3 گوشی، تصویر 3 محافظ صفحه با همین ابعاد در کنار هم را مشاهده کنید.

حداقل 2 محصول آیفون سال جاری از صفحه نمایش اولد (OLED) برخوردارند. ابتدا شایعه ای مبنی بر سفارش اپل جهت فراوری نمایشگرهای اولد 5.2، 5.8 و 6.5 اینچی به سامسونگ منتشر شد. سپس گزارشی دیگر مدعی شد که اپل سفارش 5.2 اینچی خود را به دلیل قابلیت پایین عرضه در بازار لغو نموده است.

ظاهراً 2 مدل آیفون مجهز به نمایشگر اولد خواهند بود و مدل سوم نیز از نمایشگر ال سی دی برخوردار است. همان طور که پیشتر نیز اشاره شد، گوشی با نمایشگر ال سی دی بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص خواهد داد.

هنوز گمانه زنی های فراوانی در خصوص قیمت پنل های اولد محصولات اپل و شرکت تأمین نماینده آن ها وجود دارد. پنل هایی که قیمت پایه آیفون های 2018 را بالا خواهند برد. برخی وبسایت ها از فراوری 75 میلیون نمایشگر اولد توسط سامسونگ برای آیفون های 2018 خبر داده اند. نمایشگرهایی که احتمالاً با چانه زنی اپل 10 دلار کمتر خریداری شوند. گفته می گردد که اپل برای هر پنل اولد گوشی های آیفون 10، 110 دلار به سامسونگ پرداخت می نماید. بدین ترتیب احتمالاً قیمت تمام گردیده پنل های اولد جهت استفاده در محصولات 2018 اپل حدود 100 دلار خواهد بود.

به گفته منابع خبری، فراوری نمایشگرهای OLED ال جی به دلیل مشکلات ساخت عقب افتاده است. به همین دلیل سامسونگ را می توان تنها انتخاب اپل برای تأمین این نمایشگرها دانست. البته در ادامه سال حدود 20 درصد فراوری این پنل ها را ال جی به عهده خواهد گرفت و 80 درصد مابقی از سوی سامسونگ تأمین می گردد.

طبق گزارش وال استریت جورنال (The Wall Street Journal)، تهیه پنل های ال سی دی جهت استفاده در آیفون 6.1 اینچی نیز به شرکت ژاپنی جپن دیسپلی (Japan Display) سپرده گردیده است. در این صورت رنگ مشکی این نمایشگر از مشکی دیگر نمایشگرهای ال سی دی تیره تر خواهد بود. همچنین قابلیت استفاده با دستان خیس نیز در آن امکان پذیر است.

گزارش ها نشان می دهد که نمایشگر آیفون 6.1 اینچی دارای رزولوشن کمتر و قابلیت فیس آی دی است. این نمایشگر دارای حاشیه های حدود 0.5 میلی متری است. این در حالی است که نمایشگرهای اولد کنونی حدود یک میلی متر حاشیه دارند. با این وجود ممکن است این نسخه آیفون جهت کاهش هزینه تمام گردیده از قابلیت لمس سه بعدی برخوردار نباشد. همچنین نمایشگر این محصول احتمالاً از 2 نمونه آیفون دیگر سبک تر و بادوام تر است. این مسأله به دلیل تکنولوژی GCS استفاده گردیده در پنل های ال سی دی شرکت ژاپنی است.

دوربین محصولات 2018 اپل

هنوز شایعات استواری در خصوص دوربین اصلی و دوربین سلفی آیفون 2018 منتشر نگردیده است. ممکن است که آیفون 6.1 اینچی، مانند آیفون 8، تنها دارای یک لنز دوربین باشد.

تکنولوژی ترودِبث (TrueDepth) اپل بدون شک در دوربین سلفی آیفون های 2018 جهت بهره وری از فیس آی دی و دیگر ویژگی ها استفاده می گردد. گمانه زنی های ضد و نقیضی در خصوص به کار بردن این تکنولوژی در دوربین اصلی آیفون های 2018 وجود دارد و دقیقاً تعیین نیست که برنامه اپل در این خصوص به چه صورتی است.

نظر شما در مورد محصولات 2018 اپل چیست؟ نام گذاری و تعیینات دشوار افزاری آیفون 2018 را چگونه ارزیابی می کنید؟ با نرخ سرسام آور دلار، آیا برنامه ای برای خرید محصولات اپل دارید؟ دیدگاه های خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: وبلاگ بامیلو
انتشار: 21 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 401

به "آیفون 2018؛ هر آنچه پیش از رونمایی باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 2018؛ هر آنچه پیش از رونمایی باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید