5 دلیل برای اهمیت بسیار زیاد نمایشگاه MWC 2019

به گزارش مجله پریها، هر ساله در سرتاسر دنیا در زمینه تکنولوژی، نمایشگاه های زیادی برگزار می شوند که معمولاً آن چنان هم هیجان انگیز به حساب نمی آیند. اما در این میان، نمایشگاه MWC 2019 که تا مدتی دیگر کارش را شروع می نماید، یکی از جذاب ترین رویدادهای تکنولوژی در سال 2019 خواهد بود. در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

5 دلیل برای اهمیت بسیار زیاد نمایشگاه MWC 2019

بدون هیچ تعارفی باید بگوییم که اگرچه در سال های گذشته آمار مراجعه نمایندگان به این نمایشگاه بیشتر شده، اما دیگر در بزرگ ترین نمایشگاه مربوط به صنعت گوشی های هوشمند، رونمایی های بسیار پرسروصدا کمتر از گذشته صورت می گیرد. در صنعتی که نوآوری ها باید نقش مهمی داشته باشد، شرکت ها درگیر جنگ خسته نماینده بر سر کاهش حاشیه نمایشگرها شده اند یا بعضی از آن ها گجت های نوستالژیک بازطراحی شده را دوباره معرفی می نمایند و در نهایت با عملی کردن بهبودهای جزئی، اعلام می نمایند که گوشی جدید آن ها انقلابی است.

اگرچه در این میان بارقه هایی از امید دیده می گردد، ولی نمایشگاه MWC روی هم رفته طی سال های گذشته بسیار خسته نماینده شده است. به عنوان مثال مهم ترین خبرهای مربوط به نمایشگاه سال گذشته، معرفی گلکسی اس 9 و رونمایی از گوشی مفهومی ویوو APEX بود و غیر از این دو مورد، شاهد خبر جذاب دیگری نبودیم.

اما طبق شواهد و قرائن، به نظر می رسد نمایشگاه MWC 2019 با سال های گذشته از جهات مختلفی فرق دارد. با توجه به شایعات، گزارش ها، تیزرها و خبرهای منتشر شده، ظاهراً در نمایشگاه سال جاری بالاخره چشم ما به جمال خبرهای هیجان انگیز و نوآورانه متعدد در زمینه صنعت گوشی های هوشمند روشن خواهد شد.

آینده تاشو

به نظر می رسد بعد از سال ها و کوشش سخت شرکت های مختلف، بالاخره در نمایشگاه MWC 2019 نخستین نسل گوشی های تاشو باکیفیت نمایش داده می شوند. طی سال های گذشته، جای خالی طراحی نوآورانه برای گوشی های هوشمند احساس می شد. بسیاری از شرکت های سازنده بزرگ، از جمله غول هایی مانند سامسونگ و هواوی، از گوشی های تاشو به عنوان تحول حقیقی بعدی در زمینه طراحی گوشی های هوشمند یاد نموده اند.

در چند سال گذشته، بعضی از شرکت ها برای ارائه طراحی های نوآورانه، کارهایی را انجام داده اند. به عنوان مثال می توانیم به گوشی تاشو Axon M، گوشی های ماژولار شرکت های موتورولا، ال جی و اسنشال و در نهایت به گوشی های مفهومی عجیب وغریبی اشاره کنیم که بعضی از آن ها در پنل پشتی از نمایشگر بهره می برند و بعضی دیگر واجد هیچ دکمه ای نیستند. اما تمام این اقدامات، در حد بازیگوشی باقی مانده و ماندگار نشده اند.

در همین حین، شرکت های زیادی مشغول توسعه نخستین گوشی تاشو خود هستند. مثلاً سامسونگ در سال 2013 ویدیویی از امکانات چنین گجت هایی را منتشر کرد که نشان می دهد این شرکت از سال ها قبل به دنبال توسعه چنین گجتی بوده است. اتخاذ رویکرد صبورانه از جانب شرکت های سازنده و همچنین اعلام پشتیبانی اندروید از چنین گوشی هایی، نشان می دهد که احتمالاً با محصولات صرفاً پر زرق وبرقی روبرو نخواهیم شد.

اگرچه مدتی قبل شرکت چینی Royole نخستین گوشی تاشو را معرفی نموده، اما بسیاری از کاربران می خواهند ببینند غول های تکنولوژی مانند سامسونگ و هواوی در زمینه این تکنولوژی چه چیزی در چنته دارند.

شروع بهره گیری از پتانسیل های فناوری 5G

فناوری 5G پتانسیل های زیادی دارد و بالاخره بعد از چند سال، بالاخره در نمایشگاه MWC 2019 می توانیم شاهد ارائه تعدادی از محصولات مبتنی بر این تکنولوژی باشیم. اگرچه همه گیر شدن این تکنولوژی چند سالی طول می کشد، اما در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و کره جنوبی، تا آخر سال 2019 این فناوری برای شهرها و شهروندان زیادی ارائه می گردد.

انتظار می رود در نمایشگاه MWC 2019 از نخستین گوشی های 5G پرده برداری گردد. از جمله مهم ترین کاندیداها برای این موضوع، می توانیم به شرکت هایی مانند سامسونگ، اوپو، هواوی و شیائومی اشاره کنیم. مدتی قبل هم وان پلاس تایید کرد که در این نمایشگاه مدل اولیه گوشی 5G خود را نمایش خواهد داد.

البته واضح است که گوشی های 5G در نگاه اول جذابیت گوشی های تاشو را ندارند اما این فناوری می تواند شروعگر دوران جدیدی در انقلاب اینترنت اشیاء باشد و به رکن اساسی شهرهای هوشمند بدل گردد. این فناوری می تواند واقعیت افزوده و مجازی را همه گیر کند و این فناوری ها بیش از پیش به زندگی روزمره شهروندان راه پیدا نمایند. با توجه به تمام این موارد، باید اذعان کنیم که این فناوری بسیار هیجان انگیز است و مطمئناً بخشی از این جذابیت به نمایشگاه MWC 2019 هم منتقل می گردد.

در سال 2019 باید منتظر چه گوشی هایی باشیم؟

بازگشت شیائومی به نمایشگاه MWC

2018 سال فوق العاده ای برای شیائومی بود. این شرکت در این سال در بازار کشورهای در حال توسعه بسیار پیروز ظاهر شد، در اروپا هم پیروزیت های زیادی را کسب کرد و در کنار فروش بالای گوشی های هوشمند، دیگر گجت های این شرکت هم فروش قابل توجهی داشتند. حالا پس از دو سال دوری از نمایشگاه MWC، این شرکت در نمایشگاه MWC سال جاری حضور خواهد داشت. اگرچه شیائومی در نمایشگاه سال گذشته هم حضور داشت، اما آخرین باری که این شرکت در نمایشگاه مذکور از محصول مهمی رونمایی کرد، سال 2016 بود. طبق اخبار منتشر شده، نسخه 5G گوشی می میکس 3 در این نمایشگاه نشان داده می گردد و باید به معرفی گوشی Mi 9 هم اشاره کنیم که چند روز قبل از شروع نمایشگاه معرفی خواهد شد. در نهایت، امیدواریم شیائومی گوشی تاشو جذاب خود را در این رویداد در معرض نمایش قرار دهد.

پرچم دار پر سروصدا نوکیا

شرکت HMD در زمینه احیای برند نوکیا به شدت پیروز ظاهر شده است. نقطه قوت این شرکت، در عرضه گوشی های مقرون به صرفه ولی با کیفیت است. با وجود اینکه سری گوشی های نوکیا 7 و نوکیا 8 از مشخصه های رده بالایی بهره می برند، اما در مقایسه با رقبا، این گوشی ها پرچم داران قابل توجهی محسوب نمی شوند. به عقیده بسیاری از کارشناسان، از سال 2014 و پس از عرضه لومیا 930، نوکیا هنوز پرچم دار قدرتمندی را عرضه ننموده است.

به نظر می رسد در نمایشگاه MWC 2019 شاهد تغییر این رویه باشیم. انتشار شایعات و گزارش های مربوط به نوکیا 9 از مدت ها قبل شروع شد. این گوشی مانند دیگر پرچم داران، از نمایشگر اولد، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و از همه مهم تر، از دوربین پنج گانه بهره می برد. شاید تنها نکته ناامیدنماینده مربوط به این گوشی، بهره گیری آن از اسنپ دراگون 845 باشد که یک تراشه قدیمی محسوب می گردد. اما اگر HMD بتواند این گوشی را با قیمت مناسبی عرضه کند، احتمالاً مورد توجه کاربران زیادی قرار می گیرد.

گلکسی اس 10

در نهایت باید به خانواده گلکسی اس 10 نگاهی بیندازیم که در تاریخ 1 اسفند چند روز قبل از شروع نمایشگاه MWC رسماً معرفی می شوند. این خانواده، علاوه بر این که دهمین نسل از گوشی های گلکسی اس محسوب می گردد، اهمیت جداگانه ای برای سامسونگ دارد. طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده، آمار فروش گوشی های سامسونگ وضعیت خوبی ندارند و سامسونگ با عرضه این خانواده می خواهد ثابت کند که همچنان در این بازار حرف اول را می زند.

برای این کار، سامسونگ میخواهد حداقل سه گوشی در خانواده اس 10 را معرفی کند. دو مدل از آن ها، از ویژگی های قابل توجهی مانند نمایشگر حفره دار، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سخت افزارهای رده بالا و دوربین سه گانه بهره می برند. مدل ارزان قیمت که از آن تحت عنوان گلکسی اس 10 ای یاد می گردد، پاسخ سامسونگ به آیفون XR اپل است.

چند روز قبل، سامسونگ با انتشار یک تیزر، معرفی نخستین گوشی تاشو در مراسم رونمایی از گلکسی اس 10 را تایید کرد. همچنین احتمال رونمایی از مدل 5G گلکسی اس 10 هم وجود دارد. طی سال های گذشته، این اولین باری است که سامسونگ تحت فشار زیادی برای ارائه محصولات نوآورانه قرار گرفته است. فارغ از پیروزیت یا عدم پیروزیت این گجت ها، نمی توانیم اهمیت این مراسم رونمایی را کتمان کنیم.

در این مطلب کوشش کردیم به چند دلیل برای اهمیت بالای نمایشگاه MWC 2019 اشاره کنیم و احتمالاً کمتر از گذشته شاهد رونمایی های خسته نماینده و تکراری خواهیم بود. شما در رابطه با این نمایشگاه چه فکر می کنید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

9 ویژگی مهم گوشی های هوشمند در سال 2019

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2247

به "5 دلیل برای اهمیت بسیار زیاد نمایشگاه MWC 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 دلیل برای اهمیت بسیار زیاد نمایشگاه MWC 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید