تقاضای زیاد آیفون 13 باعث شده تأمین کنندگان اپل را نسبت به سامسونگ در اولویت قرار دهند

به گزارش مجله پریها، با توجه به گزارشی که DigiTimes منتشر کرده است، به دلیل حجم بالای تقاضا برای سری آیفون 13 و به ویژه تقاضای کاربران چینی و تایوانی، تأمین کنندگان تایوانی قطعات گوشی های هوشمند اپل را نسبت به سایر تولید کنندگان این محصول در اولویت قرار داده اند.

تقاضای زیاد آیفون 13 باعث شده تأمین کنندگان اپل را نسبت به سامسونگ در اولویت قرار دهند

در یادداشت DigiTimes ذکر شده:

طبق گزارش های به دست آمده، آیفون پیروز شده بازار هواوی را در چین و تایوان تصاحب کند. کمپانی هواوی به دلیل تحریم های آمریکا با مسائل فراوانی روبرو شده که حتی سهمش در چین را هم تحت تاثیر قرار داده است.

دلیل دیگر تقاضای بالا برای آیفون 13 به فروش پایین سایر تولید کنندگان بازمی گردد. طبق گزارش ها، فروش سامسونگ در سه ماهه سوم سال پایین تر از پیش بینی ها بوده است. کمپانی های چینی مانند اوپو، شیائومی و ویوو هم به دلیل تقاضای پایین کاربران برای محصو لات شان، با مشکل کمبود قطعات روبرو نشدند.

تقاضا برای آیفون 13 یکی از بالاترین ها در تاریخ است

طبق اعلام کیتی هوبرتی، تحلیلگر مورگان استنلی، پیش فروش آیفون 13 نشان دهنده تقاضای برای آن است. گویا زمان طولانی عرضه هم بیش از این که به دلیل کمبود قطعات باشد، به دلیل تقاضای اولیه بیش از حد انتظار بوده است.

گزارش های قبلی بیان می کردند اپل در پی عرضه تعداد بیشتری آیفون در بازار نسبت به سال گذشته است و تولید سری آیفون 13 را 15 میلیون افزایش داده که برابر با افزایشی 20 درصدی است.

در روزهای گذشته ویدیوهایی از هجوم کاربران چینی به مراکز خرید برای تهیه آیفون 13 در فضای مجازی منتشر شده است. در این ویدیوها به وضوح مشخص است که تعداد بسیاری از این افراد با تلاش بسیار با هم رقابت می کنند تا زودتر از سایرین به آیفون 13 برسند و به همین دلیل هم فروشگاه مجبور شد تا در روز اعلام شده برای عرضه، فروش این گوشی را متوقف کند.

فروش پیروز آیفون های امسال چندان هم جای تعجب ندارد. فارغ از برند اپل، مدل های استاندارد و مینی در این نسل با نسخه پایه 128 گیگابایتی عرضه می شوند که این ظرفیت در نسل قبلی 64 گیگابایت بود. این ارتقا حافظه داخلی در حالی است که افزایش قیمتی در کار نبوده.

همچنین، به روزرسانی های ایجاد شده در دوربین، باتری و عملکرد کلی دستگاه هم از جمله عوامل دیگری هستند که با وجود کاهش قیمت نسل های قبلی، کاربران را همچنان به خرید آیفون 13 ترغیب می کنند.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4387

به "تقاضای زیاد آیفون 13 باعث شده تأمین کنندگان اپل را نسبت به سامسونگ در اولویت قرار دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقاضای زیاد آیفون 13 باعث شده تأمین کنندگان اپل را نسبت به سامسونگ در اولویت قرار دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید