نگاهی به فناوری های منحصر به فرد نمایشگاه ایفا 2019

به گزارش مجله پریها، شرکت های فعال در حوزه فناوری در نمایشگاه ایفا 2019، محصولات بسیاری را معرفی کردند که برخی از آنها بسیار جالب و منحصر به فرد هستند.

نگاهی به فناوری های منحصر به فرد نمایشگاه ایفا 2019

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تک رادار، نمایشگاه علم و فناوری ایفا 2019(IFA 2019) که در شهر برلین برگزار شد، فرصتی برای نام های مطرح حوزه فناوری بود تا بتوانند محصولات جدید خود را به نمایش بگذارند. در این نمایشگاه، جدیدترین فناوری ها در حوزه تلفن همراه گرفته تا تلویزیون در معرض دید عموم قرار گرفتند و توجه بسکمک را به خود جلب کردند.

نمایشگاه ایفا، بزرگترین رویداد حوزه فناوری در اروپا است و هر سال، به شرکت های بزرگ این حوزه امکان می دهد تا جدیدترین دستاوردهای خود را به جهان معرفی کنند. بسکمک از محصولاتی که در نمایشگاه ایفا 2019 حاضر شدند، می توانند الهام بخش نسل بعدی گجت ها و تازه های حوزه فناوری باشند اما نمایشگاه امسال، علاوه بر محصولات شناخته شده ای مانند تلفن همراه، لپ تاپ، یخچال و تلویزیون، میزبان محصولاتی بود که جالب، عجیب و در نوع خود منحصر به فرد هستند.

ردیاب شخصی گوارش

شرکت فود ماربل(FoodMarble) در نمایشگاه ایفا 2019، یک ردیاب جیبی موسوم به ایر(AIRE) را به نمایش گذاشت که می تواند غذاهایی که کاربر قادر به هضم آنها است، معین کند. این ردیاب که نخستین نمونه در نوع خود به شمار می رود، به کاربر کمک می کند تا از خوردن غذاهایی که با دستگاه گوارش او سازگار نیستند و می توانند به سندرم روده تحریک پذیر(IBS) منجر شوند، بپرهیزد.

آنگوس شرت(Aonghus Shortt)، مدیرعامل شرکت فود ماربل گفت: کاربران ایر می توانند با کمک این ردیاب، وضعیت غذا، خواب، استرس و نشانه های مهم را در یک اپلیکیشن بررسی کنند و آزمایش های تنفسی مرتبی را طی روز داشته باشند. آزمایش های این ردیاب، سطح تخمیر را در روده مورد بررسی قرار می دهند و نحوه هضم غذا را معین می کنند. کاربران معمولا به این دلیل به ما مراجعه می کنند که از حدس زدن در مورد غذاهایی که مشکل گوارشی به وجود می آورند، خسته شده اند و ما تلاش کرده ایم با ارائه این فناوری، چنین مشکلاتی را تا حدودی برطرف کنیم.

فود ماربل، قیمت ردیاب ایر را حدود 180 دلار معین کرده است.

کمدی برای مرتب کردن لباس ها

شرکت سامسونگ(Samsung) در نمایشگاه امسال، از یک محصول عجیب رونمایی کرد. این شرکت بزرگ فناوری، یک کمد لباس ارائه داده که می تواند لباس ها را تمیز و مرتب کند. این کمد موسوم به ایردرسر(AirDresser)، هوا را با فشار قوی منتشر می کند تا لباس های داخل آن ضدعفونی شوند. سامسونگ با ارائه این محصول جالب، مسئله ای را حل کرده که تا پیش از این کسی به آن فکر نمی کرد.

این کمد، برای کسانی که همیشه لباس خود را عوض می کنند و فرصت کافی برای رفتن به خشکشویی در اختیار ندارند، انتخاب مناسبی خواهد بود. سامسونگ در این کمد، سیستمی با جریان سریع هوا، خشک کن و سیستم بخار تعبیه کرده است تا کمد بتواند کار یک خشکشویی را به سادگی انجام دهد.

پهپادی برای زیر آب

اقیانوس ها تقریبا 70 درصد زمین را می پوشانند اما هنوز 95 درصد آنها ناشناخته مانده اند؛ در نتیجه پژوهشگران، به دنبال راه حلی برای شناسایی اقیانوس ها هستند. شرکت فنلاندی آلتو(Aalto)، نخستین پلتفرم مخصوص زیر آب را ابداع کرده است که هر کس می تواند با استفاده از آن و با کمک یک هدست واقعیت مجازی، ویدئوهایی را در زمان واقعی و به صورت زنده، از کف اقیانوس ضبط کند.

این فناوری جدید موسوم به فایند- ایکس 3 (FIND-X 3)، یک پهپاد با قابلیت کنترل از راه دور است که یک دوربین 360 درجه و اینترنت 4جی دارد و می توان آن را با یک تسمه کنترل کرد. کاربر فایند- ایکس 3 می تواند ویدئوهای ضبط شده با این وسیله را با کمک یک مرورگر شبکه یا تلفن همراه ببیند.

ساعتی که قهوه و چای دم می کند!

بین سال های 1960 تا 1970 در انگلستان، محصولی موسوم به تیسمید(teasmade) وجود داشت که ترکیبی از ساعت زنگ دار و چای ساز بود اما این محصول جالب، در دهه های بعد به کار نرفت و از رواج افتاد. شرکت انگلیسی باریسیور (Barisieur) در نمایشگاه امسال، فناوری جدیدی را با الهام از این محصول جالب ارائه داد.

محصول جدید این شرکت می تواند با استفاده از یک فیلتر از جنس فولاد ضد زنگ، هم قهوه و هم چای دم کند و با کمک گرمایش القایی، آب را به سرعت به نقطه جوش برساند. این دستگاه می تواند با کمک نور فروسرخ، گرم و خنک شدن شیر را نیز تشخیص دهد و علاوه بر این ویژگی ها، به کشوی کوچکی مجهز است که می توان از آن برای گذاشتن قهوه، چای، شکر و قاشق استفاده کرد.

می توان گفت که این محصول، نسخه دیجیتالی تیسمید است و می تواند کسانی که به مصرف کافئین عادت دارند، با وسوسه نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه بیدار کند. کاربران می توانند بین پنج تا 15 دقیقه بعد پس از شنیدن صدای زنگ هشدار و بیدار شدن، یک فنجان چای یا قهوه داشته باشند.

محصول جدید باریسیور که در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه شده، با قیمت 420 دلار قابل خرید است.

باغچه هوشمند

شرکت فرانسوی وریتبل (Véritable) قصد دارد با محصول جدید خود، نگرانی در مورد تهیه مواد غذایی تازه را از بین ببرد. این شرکت در نمایشگاه ایفا 2019، از یک باغچه هوشمند رونمایی کرد که به کاربر کمک می کند گل های معطر، گیاهان خوراکی و سبزیجات مورد علاقه خود را در یک فضای کوچک پرورش دهد.

این باغچه هوشمند که عملکردی کاملا اتوماتیک دارد، می تواند شرایط مناسب را برای پرورش بذر گیاهانی مانند ریحان شیرین، جعفری، تره و گوجه فرنگی گیلاسی فراهم کند.

گیاهان در این باغچه هوشمند می توانند از نور، آبکمک و مواد مغذی، به صورت اتوماتیک بهره مند شوند. کاربر می تواند برای بررسی نکات مهمی از جمله مخزن آب، از یک اپلیکیشن استفاده کند تا رسیدگی بیشتری به باغچه داشته باشد و محصول بهتری به دست آورد.

وریتبل، باغچه هوشمند خود را با قیمت 300 دلار به بازار عرضه کرده است.

دوربین نوزاد

تا به حال به این موضع فکر کرده اید که جهان را از زاویه دید یک نوزاد ببینید؟ شرکت بیبی آیز(Babeyes) در نمایشگاه ایفا 2019، یک دوربین هوشمند را به نمایش گذاشت که در یک نشان به شکل سر خرس عروسکی قرار گرفته است. والدین می توانند این دوربین هوشمند موسوم به پو کمرا(POV Camera) را به لباس کودک وصل کنند تا همه اتفاقات روزمره، از زاویه دید او ضبط شوند. بدین ترتیب، نوزاد می تواند در بزرگسالی، خاطرات گوناگونی را از زاویه دید خود ببیند.

این دوربین هوشمند می تواند فیلم ها را با کیفیت 1080 فول اچ دی ارائه دهد و این امکان را برای والدین فراهم کند تا تصاویر خود را از زاویه دید نوزاد ببینند.

دوربین پو کمرا، با قیمت 139 دلار به بازار عرضه شده است.

دستگاه تهویه پوشیدنی

شرکت ایرویدا(Airvida)، از نخستین دستگاه تهویه پوشیدنی رونمایی کرد که تنها به بچه ها بین سه تا 10 سال اختصاص دارد. این ابزار کوچک می تواند در هر 0.6 ثانیه، دو میلیون یون منفی را در هر سانتی متر مکعب اطراف صورت کودک تولید کند. به گفته سازندگان، تمرکز یون ها با این روش، 100 برابر بیش از تمرکز یون ها در یک جنگل طبیعی است.

این دستگاه تهویه که فقط 22 گرم وزن دارد، می تواند آلرژی های مادرزادی بچه ها نسبت به گرده افشانی را که به دشواری در تنفس منجر می شوند، از بین ببرد.

عینکی برای شنیدن!

شرکت های فعال در حوزه فناوری، تاکنون از عینک های اسکی بسکمک رونمایی کرده اند که امکان انجام دادن کارهای متفاوتی از جمله گوش دادن موسیقی و حتی چت کردن را در هر مکانی برای کاربر فراهم می کنند.

شرکت بن تک(bONE Tech)، از نوعی عینک اسکی رونمایی کرده که نیاز به استفاده از هدفون را برطرف می کند. این عینک موسوم به آیس برکر(IceBRKR)، لرزش هایی را به کلاه ایمنی اسکی وارد می کند و صداهایی را با فرکانس پایین، مستقیما به گوش میانی انتقال می دهد. کاربر یا کمک آیس برکر می تواند علاوه بر گوش دادن به موسیقی، صداهای محیط اطراف را نیز بشنود.

یکی دیگر از مزایای آیس برکر، قابلیت اتصال با بلوتوث است که امکان وصل شدن به ابزار الکترونیکی افرادی که همین فناوری را به کار می برند، برای کاربر فراهم می کند. آیس برکر، ابزار خوبی برای کسانی است که باید همیشه حتی هنگام اسکی در دسترس باشند.

عینک آیس برکر، با قیمت 140 دلار، قابل خریدن است.

کمربند هوشمند

شرکت ولت(Welt) که در کره جنوبی قرار گرفته است، در نمایشگاه ایفا 2019، از نوعی کمربند رونمایی کرد که می تواند اندازه کمر کاربر را ردیابی کند و کاهش و افزایش آن را مورد بررسی قرار دهد. این کمربند هوشمند برای ردیابی فعالیت کاربر، از یک گام شمار یا پدومتر(pedometer) کمک می گیرد و میزان غذای کاربر را نیز محاسبه می کند. کابر می تواند نتایج بررسی کمربند هوشمند و اطلاعات مربوط به سلامتی خود را با کمک یک اپلیکیشن مورد بررسی قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2838

به "نگاهی به فناوری های منحصر به فرد نمایشگاه ایفا 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به فناوری های منحصر به فرد نمایشگاه ایفا 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید