معرفی کامل فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان چین

به گزارش مجله پریها، فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان | Hangzhou International Airport

هانگزو یکی از شهرهای چین است که هم جاذبه های طبیعی آن زیاد است و هم جاذبه های مدرن شهری آن. این شهر که در بالای خلیج هانگزو قرار گرفته ست، دارای جمعتی نزدیک به 10 میلیون نفر است. هانگزو یکی از شهرهای مهم و اصلی کشور چین است که در آن مراکز تجاری و مالی بسیار زیادی وجود دارد. در این شهر چینی، فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان بیشترین حجم از سفرها در این شهر را به خود اختصاص داده است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان را مورد آنالیز قرار دهیم.

معرفی کامل فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان چین

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

معرفی کامل فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان

این فرودگاه بین المللی، اصلی ترین فرودگاه در تمام این شهر است. این فرودگاه هم به شهرهای چین و هم به شهرهای خارجی پروازهای ورودی و خروجی دارد. این فرودگاه که یک فرودگاه عمومی و همگانی است، دارای یک باند فرود بتنی می باشد که طولش برابر است با 3600 متر. فرودگاه هانگزو دارای کدهای یاتا و ایکائو می باشد. این فرودگاه در ساحل جنوبی رودخانه هانگزو قرار گرفته است. درباره پرواز های ورودی و خروجی که به این فرودگاه می گردد باید بگوییم که از این فرودگاه به سراسر فرودگاه های سراسر کشور چین پرواز موجود است.

بیشتر پروازهای بین الملی که به مقصد این فرودگاه انجام می گردد، از کشورهایی در مناطق شرق و جنوب شرقی آسیا، جنوب آسیا، بیشتر فرودگاه های قاره آفریقا و در نهایت قاره اروپا پرواز دارد. خطوط پروازی مهمی در این کشور همچون: China Eastern Airlines، China Southern Airlines، هاینان ایرلاینز (Hainan Airlines) و شرکت هواپیمایی ژیامن (Xiamen Airlines) در این فرودگاه آشیانه پرواز دارند.

هانگژو WEATHER

بر طبق آماری که از این فرودگاه منتشر شده است، در سال 2017 میلادی از این فرودگاه دقیقا 35 میلیون و 570 هزار و 411 نفر سفرهای هوایی را انجام داده اند. از آن جایی که این فرودگاه در یکی از شهرهای اصلی کشور چین است، از لحاظ رتبه جا به جایی مسافر در رتبه دهم کشوری قرار می گیرد. از لحاظ کارگو و حمل بار این فرودگاه، در رتبه شانزدهم فرودگاه های چین قرار گرفته است. در همان سال در این فرودگاه 589 تُن بار جا به جا شده است.

یکی از اتفاقات جالبی که از این فرودگاه در تمامی منابع به ثبت رسیده این است که در 9 جولای سال 2010، با پرواز یک شی ناشناس بر فراز این فرودگاه؛ فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان به مدت 1 ساعت تمام تعطیل شد. پس از آنالیز ها و با توجه به این که سیستم های کنترل هوایی فرودگاه هم نتوانستند تا راستا شی پروازی نا شناس در رادارهای خود شناسایی نمایند، بالاخره پس از 4 ساعت عملیات بی نتیجه؛ این آنالیز ها به سرانجام رسید. تقریبا می توان گفت که تمامی رسانه های چینی گفتند که این شی پرنده ناشناس بر فراز فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان یک یوفو و سیاره پرنده فضایی بوده است! دیگر جزئیات بیشتری از این اتفاق در هیچ رسانه دیگر در دنیا ارائه نشد.

تاریخچه ساخت و سازهای فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان

برای ساخت این فرودگاه در 3 مرحله مختلف عملیات اجرایی انجام شده است. فاز اول ساخت و ساز فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان در سال 1997 میلادی شروع شد و در تاریخ 30 دسامبر سال 2000 میلادی نیز سرانجام پذیرفت. فاز دوم پروژه ساخت این فرودگاه در 8 نوامبر 2007 شروع شد. در این فاز به فرودگاه 2 ترمینال برای پروازهای داخلی و 1 باند جدید ساخته و افتتاح شد. در سال 2010 میلادی بود که ترمینال بین المللی این فرودگاه تکمیل شد. در این زمان فرودگاه هانگزو، به عنوان جانشین فرودگاه نظامی معرفی گردید که در این منطقه وجود داشت. پس از انجام بازسازی ها و بهپسازی هایی در این مجموعه پروازی، فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان در سال 2004 میلادی رسما تبدیل به یک فرودگاه بین المللی شد و در آن تاسیسات و امکانات بیشتری مخصوصا در بخش گمرکی تعبیه شد. در این راستا در سال 2012 میلادی یک سالن ترمینال دیگر به این فرودگاه اضافه شد. برای اولین بار در تاریخ 8 ژانویه سال 2010 بود که از این فرودگاه به مقصد فرودگاه بین المللی اسپیخول به مقصد آمستردام از طریق شرکت هواپیمایی KLM به مقصد این فرودگاه انجام شد و پس از اولین پرواز میان قاره ای در این فرودگاه دیگر رسما در بین فرودگاه های بین المللی چین به حساب آمد.

امکانات فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان

  • گیشه اطلاعات فرودگاه

در این قسمت برای مسافرانی که نیاز به یاری دارند، اطلاعات پرواز و کلیه اطلاعاتی که به آن ها در راه افتادن امورشان یاری می نماید را ارائه می دهند.

  • اینترنت پر سرعت WiFi

در تمامی محوطه های این فرودگاه و علی الخصوص در بخش ترمینال های فرودگاه، اینترنت پر سرعت WiFi در اختیار مسافران قرار می گیرد. البته با توجه به این که استفاده نمایندگان از اینترنت فرودگاه بدون شک زیاد هستند، شما می توانید به باجه هایی در فرودگاه مراجعه کنید که اینترنت پر سرعت اختصاصی را با پرداخت هزینه ای در اختیار شما قرار می دهند.

  • رستوران ها و کافه های فرودگاه

از آن جایی که این فرودگاه بسیار بزرگ است در تمامی ترمینال های آن، کافه و رستورانی قرار گرفته است. این کافه ها و رستوران ها همگی در فاصله ای مناسب با گیت های خروج مسافران قرار گرفته اند. می توانید در این رستوران ها و کافه ها، انواع نوشیدنی ها و یا فست فودهای بین المللی را نوش جان نمایید.

  • فروشگاه های بدون مالیات (فری شاپ)

در این فرودگاه برای خرید سوغاتی می توانید به فری شاپ هایی که در آن برای شما در نظر گرفته شده است، به خرید بپردازید. البته تنها اجناسی که دراین فروشگاه ها به فروش می رسد، سوغاتی نیستند بلکه شما می توانید از لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، خوراکی، عطر و دیگر وسایل را بدون مالیات خریداری نمایید.

  • صرافی

در فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان می توانید تا اگر نیاز به تبدیل پول داشتید از خدمات صرافی های موجود در فرودگاه استفاده نمایید. در این صرافی ها می توانید تا دلار و یا یورو خود را به یوآن و بلعکس تبدیل نمایید. ضمناً در فرودگاه می توانید تا از خدمات دستگاه های خود پرداز داخلی چین و بانک های بین المللی استفاده نمایید.

  • وسایل حمل و نقل

اگر وسیله شخصی ندارید و یا کسی به دنبال شما در این فرودگاه نمی آید مسئله ای نیست زیرا می توانید از سیستم رزرو آنلاین تاکسی بهره ببرید. البته اگر بخواهید می توانید تا با تاکسی های محوطه فرودگاه و یا اتوبوس ها به مرکز شهر هانگزو بروید. ضمناً یادتان باشد که این فرودگاه دارای اتوبوس های ویژه است. در محوطه فرودگاه برای مسافرن اتوبوس هایی در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن ها، فرودگاه را نقاط مختلف شهر متصل نماید.

اطلاعات فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان

  • نام فرودگاه: Hangzhou Xiaoshan International Airport
  • کد یاتا: HGH
  • کد ایکائو: ZSHC
  • نوع فرودگاه: عمومی
  • ارتفاع از سطح دریا: 7 متر
  • آدرس اینترنتی فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان: www.hzairport.com
منبع: الی گشت
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2480

به "معرفی کامل فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل فرودگاه بین المللی هانگزو ژیاشان چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید