4 دلیل برای خریدن آیفون های قدیمی

به گزارش مجله پریها، اگر حتی اندکی هم اهل خبرهای تکنولوژی باشید، خبر معرفی آیفون های جدید به گوشتان خورده است. هرچند آیفون های تازه نفسی روانه بازار خواهند شد، اما اپل همچنان به فراوری تعدادی از آیفون های قدیمی خود ادامه خواهد داد. به همین خاطر در این مطلب می خواهیم دلایلی را برای این موضوع مطرح کنیم که طرفداران پروپاقرص گوشی های اپل، لزومی ندارد که حتما جدیدترین آیفون ها را خریداری نمایند.

4 دلیل برای خریدن آیفون های قدیمی

می توانید از iOS 12 بهره ببرید

سیستم عامل iOS 12 مدتی دیگر رسما عرضه می گردد و این نسخه جدید ویژگی های تازه ای مانند ابزارهای بهتر مربوط به واقعیت افزوده و کنترل اعتیاد به گجت را به ارمغان می آورد. نکته قابل توجه در مورد iOS 12 این است که آیفون های 5 اس عرضه گردیده در سال 2013 و آیفون هایی که پس از آن عرضه گردیده اند، می توانند این نسخه جدید را اجرا نمایند. به همین خاطر با خرید آیفون 7 یا 8، می توانید از جدیدترین قابلیت های نرم افزاری بهره ببرید.

با این حال، برخی از قابلیت های نرم افزاری، مانند انیموجی، احتیاجمند استفاده از دشوار افزارهای خاصی هستند که این گوشی ها از آن ها بهره نمی برند. اما بخش اعظمی از قابلیت های iOS 12 بدون هیچ مشکلی در آیفون های 2017 و 2016 یا حتی قدیمی تر از آن، اجرا می شوند.

البته می دانیم که هرچه تراشه و قطعات جدیدتر باشند، اپلیکیشن ها سریع تر اجرا می شوند، اما برای کاربران عادی این تفاوت ها چندان بارز نیست. علاوه بر این، اگر آیفون 7 یا 8 را خریداری کنید، می دانید که تا چند سال آینده می توانید از جدیدترین نسخه های iOS بهره ببرید.

صرفه جویی در هزینه

یک آیفون 7 که از نمایشگر 4.7 اینچی بهره می برد را با پرداخت 449 دلار (مدل 32 گیگابایتی) یا 549 دلار (مدل 128 گیگابایتی) می توانید بخرید. قیمت آیفون 7 پلاس هم 569 دلار (32 گیگابایت) یا 669 دلار (128 گیگابایت) است. برای خرید آیفون 8 باید 599 دلار (64 گیگابایت) یا 749 دلار (256 گیگابایت) بپردازید و قیمت مربوط به آیفون 8 پلاس 699 دلار (64 گیگابایت) و 849 دلار (256 گیگابایت) است.

اگر قصد خرید آیفون 8 پلاس دارید، قیمت آن تفاوت چندانی با آیفون XR ندارد که با قیمت های 749 دلار (64 گیگابایت)، 799 دلار (128 گیگابایت) یا 899 دلار (256 گیگابایت) به فروش می رسد. در نهایت باید به قیمت آیفون XS اشاره کنیم که با قیمت های 999 دلار (64 گیگابایت)، 1149 دلار (256 گیگابایت) یا 1349 دلار (512 گیگابایت) روانه بازار خواهد شد. قیمت بزرگ ترین آیفون یعنی آیفون XS مکس هم 1099 دلار (64 گیگابایت)، 1249 دلار (256 گیگابایت) یا 1449 دلار (512 گیگابایت) است.

این یعنی با مبلغ مربوط به مدل 512 گیگابایتی آیفون XS مکس می توانید 3 آیفون 7 با ظرفیت 32 گیگابایتی را بخرید و در نهایت مابه التفاوت آن هم در جبیتان باقی می ماند. برای مقایسه منصفانه، قیمت مدل 256 گیگابایتی آیفون 8 را با آیفون های جدید مقایسه می کنیم. در مقایسه با این گوشی، برای خرید آیفون XR 150 دلار، برای خرید آیفون XS 400 دلار و برای خرید XS مکس 400 دلار مبلغ بیشتری را باید بپردازید.

بیشتر کاربران احتیاج چندانی به جدیدترین ویژگی های دشوار افزاری ندارند

اپل همواره بر روی سرعت بیشتر نسل جدید آیفون ها مانور زیادی می دهد. جدیدترین تراشه این شرکت یعنی A12 Bionic، 15 درصد سریع تر و 50 درصد بهینه تر از نسل قبلی خود است و تراشه A11 Bionic (موجود در آیفون های 2017) 25 درصد سریع تر و 70 درصد بهینه تر از نسل قبلی خود یعنی A10 Fusion بود.

در مورد قابلیت های این فناوری های جدید تردیدی وجود ندارد، اما آیا این بهبودهای انجام شده در استفاده های معمولی هم تا حد زیادی تأثیرگذار هستند؟ بیشتر اپلیکیشن ها از این قابلیت های جدید بهره ای نمی برند و این افزایش سرعت ها عمدتا فقط در آزمایش های تخصصی و بنچمارک ها نمود پیدا می نماید.

برای کارهای سنگینی مانند ادیت ویدیو، بازی های گرافیک بالا و موارد این چنینی، تأثیر بهره گیری از بهترین دشوار افزارها کاملا مشهود است اما حتی بیشتر این موارد هم ارزش پرداخت چند صد دلار پول بیشتر را ندارند. اگر به دنبال استفاده های خیلی خاص نیستید، آیفون 7 و آیفون 8 هم به خوبی جوابگوی احتیاجهای شما خواهند بود.

همین موضوع برای دوربین ها هم صدق می نماید. این که جدیدترین آیفون ها از دوربین های بهتری بهره می برند موضوع تازه ای نیست، اما سوالی که در اینجا مطرح می گردد این است که این تفاوت چقدر است؟ هنوز آیفون های 2018 عرضه نگردیده اند تا کارشناسان بتوانند موارد مختلف آن را به طور دقیق آنالیز نمایند، اما باید خاطرنشان کنیم که دوربین گوشی گران قیمت آیفون X در سایت DxOMark موفق به اخذ نمره 97 شد که به عنوان مقایسه باید به نمره 88 آیفون 7 پلاس هم اشاره کنیم. کاملا واضح است که آیفون X از دوربین بهتری بهره می برد، اما آیا این تفاوت اندک در زمینه کیفیت، ارزش پرداخت این مابه التفاوت را دارد؟

سایت The Unlockr دست به آنالیز آیفون های عرضه گردیده طی سال های 2015 تا 2017 زده است. در این آنالیز، هرچند می توانیم تفاوت کیفیت عکس ها، به خصوص در محیط های کم نور را مشاهده کنیم، اما با نگاه به کیفیت عکس های گرفته گردیده با آیفون 6 پلاس و آیفون 7 پلاس می توانیم ببینیم که هردوی آن ها عکس های باکیفیت و خوبی را ثبت می نمایند. اگر نمی خواهید با استفاده از دوربین آیفون خود نمایشگاه عکسی برگزار کنید، پس آیفون 7 و آیفون 8 مطمئنا شما را ناامید نخواهند کرد.

احتیاجی به فیس آی دی (یا انیموجی) ندارید

سیستم فیس آی دی فناوری جذاب و ایمنی است، اما این که آیا چنین فناوری ای ارزش پرداخت بیش از 300 دلار تفاوت قیمت را داشته باشد، موضوع دیگری است. با انتخاب آیفون 7 یا آیفون 8، می توانید از تاچ آی دی بهره ببرید که آن هم فناوری ایمنی است و سرعت بسیار زیادی دارد. در ضمن با استفاده از آن بدون احتیاج به نگاه کردن به گوشی خود می توانید آن را آنلاک کنید.

البته ما مشکلی با ماهیت فناوری فیس آی دی نداریم، بلکه فقط فکر می کنیم که علی رغم نظر اپل در مورد قدیمی بودن تاچ آی دی، همچنان معتقدیم که می توان از آن استفاده کرد. حالا که گوشی هایی مانند وان پلاس 6T و گلکسی اس 10 به دنبال بهره گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر هستند، باید ببینیم که اپل این قابلیت را به نحو دیگری احیا می نماید یا اینکه این مشخصه برای همیشه در قبرستان ویژگی های فراموش گردیده این شرکت باقی می ماند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که می توانید بدون آن زندگی کنید، ویژگی انیموجی (و Memoji) است. این شخصیت های کارتونی بامزه هرچند جالب هستند و می توان مدتی با آن ها سرگرم شد، اما خیلی زود هم تکراری می شوند. اگر علاقه زیادی به این مشخصه دارید، می توانید اپلیکیشن Bitmoji را نصب کنید و عطش خود را سیراب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 449

به "4 دلیل برای خریدن آیفون های قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 دلیل برای خریدن آیفون های قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید