57 محصول فناورانه حوزه نانو رونمایی شد ، ستاری: سالانه توسعه صددرصدی را در حوزه نانو تجربه می کنیم خبرنگاران

به گزارش مجله پریها، صبح امروز از 57 پروژه و محصول جدید فناورانه نانو با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دبیر ستاد توسعه فناوری نانو رونمایی شد.

57 محصول فناورانه حوزه نانو رونمایی شد ، ستاری: سالانه توسعه صددرصدی را در حوزه نانو تجربه می کنیم خبرنگاران

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز 9 اسفند ماه در مراسم رونمایی از پنجاه و هفت پروژه و محصول جدید فناورانه نانو و هم چنین افتتاح سه سوله دانش بنیان در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: سازمان پژوهش ها اکنون یک پارک علم و فناوری است، زیرا ارتباط نزدیکی با شرکت های فناور و دانش بنیان دارد.

وی با بیان اینکه اکنون 140 شرکت در این سازمان به فعالیت می پردازند، ادامه داد: مجموعه نانو نیز در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران فعال شده و نانو تکنولوژی با حمایت ستاد نانو تحولات بسیار خوبی داشته است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اعلام کرد: از لحاظ مقالات نانو اکنون در رتبه چهارم دنیا هستیم و از 270 شرکت موجود ما اکنون 8 هزار میلیارد تومان فروش داریم.

ستاری در انتها گفت: سالی صددرصد توسعه در حوزه نانو رخ می دهد که ما بسیار خوشحال هستیم و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نمونه کار ها استقبال می کنیم.

معاونت علمی و فناوری پل ارتباطی شرکت های دانش بنیان و صنعت است

در ادامه برنامه سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران 57 طرح نانو تکنولوژی که حاصل توسعه فناورانه بوده است، رونمایی شد. این طرح ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ایجاد شده که طرح های ارتباط با صنعت هستند.

سرکار اضافه نمود: بحث این است که احتیاج های انواع صنایع که تاثیر بسزایی در کشور داشته و به نوعی با تحریم ها از آن ها محروم شدیم را شناسایی کنیم. با شناسایی این احتیاج ها برای برطرف چالش های موجود و شناسایی شرکت ها و حمایت از این دو برای عقد قرارداد گام های موثری برداشته ایم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اعلام کرد: عمده این محصولات ارایه شده قبل از فراوری، مشتری خود را دارند بنابراین معضلی برای فروش آن ها وجود ندارد.

گفتنی است در انتها مراسم رونمایی 4 قرارداد صنعتی نیز میان شرکت های حاضر امضا شد. فهرست محصولات رونمایی شده در این مراسم را می توانید در اینجامشاهده کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4039

به "57 محصول فناورانه حوزه نانو رونمایی شد ، ستاری: سالانه توسعه صددرصدی را در حوزه نانو تجربه می کنیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "57 محصول فناورانه حوزه نانو رونمایی شد ، ستاری: سالانه توسعه صددرصدی را در حوزه نانو تجربه می کنیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید