2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص در فر و روی منقل

به گزارش مجله پریها، جنوبی ها حشو ماهی شکم پر را معمولا با ماهی شکیبا درست می نمایند. یک ماهی خوشمزه و گوشتی که طعم کباب شده اش بسیار لذیذ و خوشمزه است. یکی از دلایل خوشمزه شدن حشو ماهی شکم پر ترکیب سبزی های معطر یا همان حشو است که لذت خوردن این ماهی را دوچندان می نماید. 2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص داخل فر و روی منقل به صورت کبابی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص در فر و روی منقل

طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص

مواد لازم حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص برای 4 نفر

  • ماهی شکیبا، شوریده، سنگسر، سفید یا قزل آلا پاک شده و بدون استخوان: 2 عدد
  • تمر هندی: 500 گرم
  • روغن مایع: به مقدار لازم
  • گشنیز پاک شده و ساطوری خرد شده: 600 گرم (مقدارگشنیز باید سه برابر شنبلیله باشد)
  • شنبلیله پاک شده و ساطوری خرد شده: 200 گرم
  • سیر له شده: 8 حبه
  • پیاز نگینی خرد شده: 1 عدد متوسط
  • نمک: به مقدار دلخواه
  • زردچوبه: 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری
  • آرد: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی در فر

برای درست کردن حشو ماهی شکم پر جنوبی در فر ابتدا ماهی را تمیز کنید و استخوان ماهی را جدا کنید. برای جدا کردن استخوان ماهی آن را به پشت برگردانید و کمی روی پشت ماهی فشار دهید تا استخوان ها به آرامی از ماهی جدا شوند. ماهی را برگردانید و از قسمت آب شش به آرامی استخوانی که ورآمده را از گوشت جدا کنید. برای این که استخوان و تیغ های ماهی به راحتی از گوشت جدا شوند انگشت اشاره خود را زیر استخوان اصلی قرار دهید و آن را به سمت بالا بیاورید. این کار را به آرامی تا قسمت دم ماهی انجام دهید تا استخوان کاملا جدا گردد. وقتی به قسمت پایان و دم ماهی رسیدید با یک چاقوی تیز استخوان را از قسمت آبشش و نیز پایانی ماهی ببرید. با این روش استخوان کاملا و به راحتی از گوشت ماهی جدا می گردد.

ماهی را خوب بشورید و در آبکش قرار دهید تا خشکگردد. در این فاصله تمر هندی را خیس کنید. نیم ساعت زمان برای خیس خوردن تمر هندیکافی است. سپس تمر هندی را در صافی بریزید و با فشار دست هسته و پوست تمرهندی راجدا کنید. عصاره به دست آمده از تمر هندی را با یک قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید.

در یک ماهیتابه پیازهای نگینی خرد شده را در روغنمایع تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس سیر له شده را اضافه نموده و کمی تفت دهید.زردچوبه و فلفل قرمز را هم اضافه دهید و تفت دهید تا طعم خامی زردچوبه گرفته گردد.

در یک ماهیتابه جداگانه گشنیز و شنبلیله را تفتدهید. وقتی آب سبزی ها گرفته شد مقداری روغن اضافه کنید و سبزی را سرخ کنید. مراقبباشید زیاد سبزی را تفت ندهید چون طعم شنبلیله تلخ می گردد. بهتر است به صورتجداگانه سبزی ها را تفت دهید و میزان تفت دادن شنبلیله کمتر باشد تا طعم تلخی بهخودش نگیرد.

تمر هندی را به سبزی های سرخ شده اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط سبزی و تمر هندی را به سیر و پیازداغ اضافه کنید. اگر مایه حشو شما کمی آبدار است اجازه دهید روی حرارت ملایم گاز چند جوش بزند تا غلیظ گردد. کمی از مایه حشو بچشید اگر به نمک احتیاج داشت، به مقدار لازم نمک اضافه کنید. مایه حشو برای ماهی شکم پر شما آماده است.

فر را روشن کنید و روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. ابتدا سینی فر را کمی چرب کنید. ماهی را به صورتی که شکم ماهی به سمت بالا باشد در سینی فر بگذارید. حدود 20 دقیقه ماهی را در طبقه وسط فر قرار دهید تا ماهی کمی سرخ گردد. سپس سینی فر را بیرون بیاورید و قسمت روی ماهی را با حشو پر کنید. به مدت 15 دقیقه دیگر در طبقه وسط فر، ماهی را گریل کنید. وقتی که رنگ ماهی طلایی شد حشو ماهی شکم پر جنوبی شما برشته و سرخ شده و آماده است.

طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی روی منقل

برای درست کردن حشو ماهی شکم پر جنوبی روی منقل باید از توری مخصوص کباب بهره ببرید. به همان ترتیبی که گفته شد حشو را داخل شکم ماهی بریزید و از قسمت پشت داخل توری بگذارید. قسمتی شکم ماهی که پر از سبزی شده باید رو به بالا باشد تا مایه حشو در آتش نریزید. به مدت 15 تا 20 دقیقه ماهی را روی منقل کباب کنید. وقتی که ماهی و حشو خوب خودشان را گرفتند به مدت 5 دقیقه توری را برگردانید تا قسمت شکم ماهی که آغشته به حشو است هم کمی برشته گردد. برگرداندن توری را با دقت انجام دهید تا حشو از ماهی جدا نگردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1485

به "2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص در فر و روی منقل" امتیاز دهید

9 کاربر به "2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص در فر و روی منقل" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه حشو ماهی شکم پر جنوبی با سبزی مخصوص در فر و روی منقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید