طرز تهیه 8 نوع از معروفترین غذا های ایتالیایی

به گزارش مجله پریها، در این مطلب با دستورالعمل تهیه 8 نوع از غذا های مشهور ایتالیایی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه 8 نوع از معروفترین غذا های ایتالیایی

به گزارش، غذا های مشهور ایتالیایی غذا های سنتی این کشور هستند که فرهنگ ایتالیایی را نشان می دهند. بهترین راه برای رسیدن به عطر و طعم اصیل غذا های ایتالیایی، پخت آن ها در خانه است. غذا های ایتالیایی در سراسر دنیا محبوب هستند، زیرا ترکیبی از سادگیِ دستور غذا و بسیاری از طعم ها می باشند؛ بنابراین شما می توانید آن ها را در همه رستوران ها و کافه ها پیدا کنید.

هنگامی که نوبت به پیتزای ایتالیایی می رسد، اولین چیزی که به ذهن خطور می نماید پیتزا مارگاریتا است. این نوع پیتزا در شهر ناپل معروف است، یک غذای ساده، اما در عین حال خوشمزه. رستوران های محلی ایتالیا اغلب این پیتزای ترد و محبوب را با روغن زیتون، سیر، ریحان، گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و پنیر پارمیزان سرو می نمایند.

آرانچی یک غذای تهیه شده از توپ های برنج پُر شده است، و پس از پوشاندن آن با آرد سوخاری نرم، این توپ ها سرخ می شوند. این توپ های برنج معمولا با سس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی به همراه پنیر و نخود سبز پر می شوند. پر کردن و شکل این دستورالعمل بسته به موقعیت مکانی که این غذا تهیه می گردد متفاوت است.

برای مثال کوفته برنجی ایتالیایی انواع مختلفی دارد که عبارت است از: Arancini Con ragu (برنج، سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا)، Arancini Con porri (آرانچی با سس چرب بشامل) و Arancini Con Funghi و Arancini Con melanzane.

لازانیا یکی از معروف ترین غذا های ایتالیایی با اصالتی ناپولی است. لازانیا یکی از غذا های محبوب و مشهور ایتالیایی است. لازانیا لایه های نازک (ماکارونی با پنیر، گوشت چرخ شده، سبزیجات و انواع مختلف سس ها) مانند: (بشامل و سس گوجه فرنگی) می باشد. قطعاً اگر میخواهید یک غذای اصیل و معتبر ایتالیایی را امتحان کنید نباید لازانیا را از دست بدهید.

مواد تشکیل دهنده این شیرینی عبارت است از: (عسل، سفیده تخم مرغ، آجیل بو داده و هر نوع میوه مرکبات) پس از فرو بردن تورونی در شکلات، می توانید آن را بخورید که طعمش را لذیذ تر می نماید. شما می توانید قطعات ضخیم تورونی را در کافه ها و مغازه های شیرینی فروشی سراسر ایتالیا پیدا کنید.

سفر شما به ایتالیا بدون تجربه بستنی ایتالیایی خوشمزه، به نام جیلاتو کامل نیست. جیلاتو نام بستنی های ایتالیایی است، اما با آیس کریم ها و بستنی های معمولی که می شناسیم کمی فرق دارد. جیلاتو دسر منجمدی است که از شیر بیشتر و مواد افزودی دیگر تهیه می گردد، درجه حرارت آن به نسبت آیس کریم بالاتر است و در نتیجه بوی شدیدتر، قوام تغلیظ شده و نرم تری نسبت به آیس کریم دارد.

یکی از مواد غذایی معروف در ایتالیا، برنج است و یکی از معروف ترین غذا ها که با برنج تهیه می گردد risotto نام دارد.. ریزوتو محبوب ترین غذای اشتها آور در میان غذا های ایتالیایی است. ریزوتو شامل برنج همراه ترکیبی مایع از سبزیجات پخته شده، ادویه، کلم بروکلی، قارچ، گوشت، ماهی و همچنین پنیر پارمزان، کره و پیاز می باشد.

پاستا یک غذای ایتالیایی است که انواع مختلف غذا های خوشمزه را در برمی گیرد. ساکنین شمال ایتالیا نوع Pesto و Bolognese را دوست دارند. در حالی که مردم مرکزی ایتالیا پاستای کاربونارا Carbonara با سس گوجه فرنگی را ترجیح می دهند.

پاستا از خمیر از خمیر تهیه می گردد، اسپاگتی (رشته های نازک)، فوسیلی (نوعی پاستای فرم دار) و لازانیا از شکل های مختلف پاستا به شمار می روند.

یکی از محبوب ترین انواع نان در ایتالیا فوکاچیا است و نام آن از واژه لاتین پانیس فوکاسیوس مشتق شده است که به معنی نان پخته شده در اجاق گاز می باشد. این نان با مخلوط کردن آرد گندم نرم، مخمر، آب، نمک و روغن زیتون با کیفیت بالا تهیه می گردد. عطر و طعم زیبا در این نان به خاطر استفاده از گیاهان، سیر، گوجه فرنگی و ریحان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2053

به "طرز تهیه 8 نوع از معروفترین غذا های ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 8 نوع از معروفترین غذا های ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید