چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش مجله پریها، معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی مشارکت این سازمان بیمه گر برای اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت،گفت: سازمان بیمه سلامت در دو بخش سرپایی و بستری با سامانه های نسخه الکترونیک و پردازشگر اسناد بستری در ایجاد و صحت سنجی پرونده الکترونیک سلامت مشارکت دارد.

چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت

به گزارش خبرنگاران، رضا میلابی درخصوص بعضی انتقادها از سوی فعالان حوزه درمانی نسبت به طرح پرونده الکترونیک سلامت گفت: به طور طبیعی ممکن است شرایط زیرساختی برای اجرای طرح پرونده الکترونیک سلامت با مشکلاتی روبه رو گردد، اما به طورحتم باید این پروژه را شروع کرد و برای موارد خاص باید طبق برنامه ریزی پیش رفت.

میلابی توضیح داد: در شرایط فعلی بحث استحقاق سنجی نیز در تمامی بیمارستان های دولتی کشور انجام می گردد. بدون شک اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت در بازه زمانی چندین ساله ممکن است.

وی همچنین گفت: میان سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی در ارایه خدمات به صورت الکترونیکی همپوشانی وجود نداشته و سازمان های بیمه گر از قوانین خود تبعیت می نمایند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، میلابی تاکید نمود: قوانین و مقررات در سازمان های بیمه گر متفاوت بوده و باید نرم افزاری را طراحی کرد که هر سازمان بیمه گری با توجه به قوانین خود خدمات الکترونیکی به بیمه شدگان ارایه دهد.

معاون آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بیمه سلامت ایران در مورد آخرین جزییات آزمون وسع نیز گفت: آزمون وسع به لحاظ قانونی جزو وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. این وزارتخانه باید قوانین و مقررات آزمون وسع را در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار دهد؛ در این خصوص اقدامات اولیه اجرا شده، اما تاکنون به تصمیم نهایی منجر نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2682

به "چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی مشارکت سازمان بیمه سلامت در اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید