فعال شدن رشته کونگ فو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/خوزستان رییس هیات کونگ فو خوزستان درباره راه اندازی رشته هنر رزم ملی ایران به عنوان یکی از گرایش های رشته تربیت بدنی در دانشگاه علمی کاربردی اهواز، گفت: اتفاق بسیار خوبی که برای کونگ فو خوزستان و کشور افتاد، فعال کردن گرایش کونگ فو در رشته تربیت بدنی برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان است.

فعال شدن رشته کونگ فو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان

علی امانی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره اهداف و برنامه های هیات کونگ فو خوزستان در سال 1400، اظهارکرد: در دوران کرونایی هیات ما اولین هیاتی بود که کار خود را به صورت مجازی در کشور شروع کرد. در ابتدای سال گذشته طی جلسه ای که با رئیس فدراسیون برگزار کردیم، مقرر شد برنامه مسابقات سال 1399 را به صورت مجازی طرح ریزی کنیم و منتظر نمانیم تا کرونا و شرایط خاص آن برای ما و ورزشکاران مان تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: سپس برگزاری دوره ها و مسابقات مجازی کونگ فو به صورت رسمی شروع شد. در ابتدای کار انطباق با شرایط مجازی برای ورزشکاران خوزستانی که تا قبل از آن، سابقه فعالیت در باشگاه ها و مکان های عمومی را داشتند، سخت بود و از سویی سوق دادن ورزشکاران بانو نیز به سمت فعالیت مجازی، با توجه به فرهنگی که در کشور ما حاکم است، سخت بود.

رییس هیات کونگ فو خوزستان ادامه داد: از دیگر اهداف در دست اقدام ما نیز فعال کردن دیپلم کونگ فو در مدارس بود. در نشستی که رییس فدراسیون کونگ فو با وزارت آموزش و پرورش داشت، مقرر شد که از سال 1400 امکان اخذ دیپلم کونگ فو در مدارس وجود داشته باشد. همچنین هیات کونگ فو استان در راستای فعالیت های خود در سال 1400، کمیته آموزش خود را بسیار فعال نموده و در جلسات مکرر به روسای هیات های شهرستان ها اعلام شد تا برای همه ورزشکارانی که در سال 1399 مقام آورده اند و همچنین برای آن هایی که مقامی کسب ننموده اند، مربی فعال اختصاص دهند تا به صورت مستمر و مجازی برای ما کلیپ بفرستند. هیات برای تشویق کونگ فوکاران یک صفحه اینستاگرامی نیز طراحی نموده و به وسیله کمیته مربوطه هیات استان پیگیر کار این ورزشکاران است.

وی ادامه داد: در سال 1399 سایت رسمی هیات کونگ فو استان را راه اندازی کردیم تا بتوانیم تمام کارهای مان از قبیل برگزاری مسابقات، دوره های فنی، کارگاه های آموزشی، دوره های داوری و ... را به وسیله سایت هیات انجام دهیم. در حال حاضر تمام ارتباطات ما با کونگ فوکاران استان به وسیله سایت هیات و به صورت مجازی انجام می گردد.

امانی درباره کسب عناوین و مدال های کونگ فو خوزستان در سال گذشته نیز خاطر نشان کرد: سال 99 برای کونگ فو خوزستان سال خوبی بود زیرا توانستیم مقام ها و عناوین زیادی را به دست آوریم. سال گذشته برای اولین بار مسابقات علمی فدراسیون کونگ فو انجام شد که خوزستان در آن به مقام قهرمانی رسید. مسابقات آمادگی جسمانی نیز به صورت مجازی صورت گرفت که در آن مسابقات نیز کونگ فو خوزستان مقام آور بود. همچنین در مسابقات تکنیک و مسابقات فدراسیونی و ... نیز توانستیم به عناوین مختلفی دست پیدا کنیم. ما در سال 99 نگذاشتیم، ورزشکاران مان تمرین نداشته یا فعالیت بدنی خود را تعطیل نمایند. آن ها را با برگزاری کلاس ها و مسابقات مختلف در اهواز و در شهرستان ها به وسیله هیات شهرستانی آماده نگه داشتیم و در شرایط کرونایی، همکاری خیلی خوبی با هیات داشتند.

وی درباره همگام سازی تقویم هیات کونگ فو خوزستان با تقویم فدراسیون نیز گفت: هدف اصلی ما گام برداشتن طبق تقویم است و کوشش مان را می کنیم که با فدراسیون در یک راستا حرکت کنیم. البته هر استانی فراتر از تقویم ورزشی فدراسیون، برنامه های خودش را برنامه ریزی می نماید. ما قصد داریم در سال 1400 و در ادامه شرایط کرونا، برنامه های مان را همچنان به صورت مجازی پیش ببریم زیرا هیات کونگ فو خوزستان با توجه به تجربیات سال گذشته، عقبه و آمادگی خوبی در این زمینه دارد و می تواند به راحتی جوابگوی تمام مسابقات فدراسیون باشد.

رییس هیات کونگ فو خوزستان اضافه کرد: برای اولین بار در صورت داشتن آمادگی، قصد برگزاری استایل دان یک تا چهار انجمن تووا نیوکونگ فو یا هر انجمن دیگری را داریم. از سوی دیگر نیز در بخش آقایان، سه انجمن در دان یک تا هفت اعلام آمادگی کردند.

وی درباره راه اندازی رشته هنر رزم ملی ایران به عنوان یکی از گرایش های رشته تربیت بدنی در دانشگاه علمی کاربردی اهواز، گفت: اتفاق بسیار خوبی که برای کونگ فو خوزستان و کشور افتاد، فعال کردن گرایش کونگ فو در رشته تربیت بدنی برای اولین بار در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان است. این رشته به نام هنر رزم ملی ایران که ثبت علمی نیز شده از مهر ماه 1400 در این دانشگاه تدریس خواهد شد و دانشجویان می توانند با مدرک تحصیلی دیپلم جهت تحصیل در این رشته ثبت نام نمایند. این رشته تا مقطع کاردانی ادامه پیدا می نماید. ما نیز این قول را از مسئولان مربوطه گرفته ایم که مقطع کارشناسی این رشته در آینده در دسترس علاقه مندان قرار داده گردد. انجام این کار با زحمات زیاد دوستان در هیات کونگ فو، دانشگاهیان و سایر دست اندرکاران صورت گرفت. ما همچنین از این تریبون اعلام می کنیم که علاقه مندان به ثبت نام در رشته تربیت بدنی گرایش هنر رزم ملی ایران، می توانند در این رشته ثبت نام و تحصیل نمایند. این رشته ورزشی تنها ورزشی است که کشورمان ایران آن را به نام خود در آسیا و دنیا ثبت نموده است.

امانی در خاتمه درباره برگزاری مسابقات دنیای کونگ فو در خوزستان، بیان کرد: در صدد هستیم تا در صورتی که شرایط کرونا بهبود پیدا کند، میزبان مسابقات دنیای کونگ فو در اهواز باشیم. برگزاری مسابقات دنیای و میزبانی آن قرار است برای اولین بار در خوزستان رقم بخورد. برگزاری این مسابقات برای ما ورزشی ها کار راحتی بوده و این امر برای خوزستان یک افتخار محسوب خواهد شد. تا تاریخ اردیبهشت 1398 که قرار بود این مسابقات در اهواز برگزار گردد، حدود 100 کشور به ما اعلام آمادگی نموده بودند و اگر سال 1400 همکاری لازم مسئولان را داشته باشیم، می توانیم در اهواز میزبان مسابقات دنیای کونگ فو باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4089

به "فعال شدن رشته کونگ فو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "فعال شدن رشته کونگ فو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال شدن رشته کونگ فو در دانشگاه علمی کاربردی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید