پیشرفت 42 درصدی خط ریلی رشت - انزلی از اردیبهشت ماه سال جاری

به گزارش مجله پریها، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بلافاصله بعد از افتتاح خط ریلی قزوین - رشت ادامه این خط ریلی از رشت تا انزلی و از آستارا تا رشت وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون قطعه خط ریلی رشت - انزلی به طول 10 کیلومتر 42 درصد پیشرفت داشته است.

پیشرفت 42 درصدی خط ریلی رشت - انزلی از اردیبهشت ماه سال جاری

به گزارش خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از اجرای پروژه ایستگاه راه آهن در قطعه پیربازار رشت، اظهار کرد: قطعه راه آهن رشت-انزلی و رشت-آستارا به عنوان بخش تکمیلی کریدور شمال به جنوب محسوب می گردد که در حال حاضر فقط یک قطعه منفصله از آستارا-رشت دارد.

وی اضافه نمود: این راستا ریلی فقط متعلق به ایران نیست و به کل منطقه اختصاص دارد. به همین دلیل این راستا برای همسایگان کشور ما نیز از جهت تسهیل در باربری مهم است لذا کشور آذربایجان نیز در نیمی از طرح مشارکت دارد .

نوبخت با بیان اینکه در بخش رشت-انزلی نسبت به قزوین- رشت به دلیل جلگه ای بودن با موانعی روبرو نیستیم ولی در تملک اراضی راستا به دلیل اینکه عموما شالیزارها در این راستا قرار دارند، تا انتها برداشت باید صبر کرد، توضیح داد: تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان در بخش تملک اراضی راستا رشت-انزلی پرداخت شده انتظار می رود که مردم در فروش اراضی همکاری نمایند .

وی اعلام کرد: امیدواریم بتوانیم تا انتها سال آینده قطعه ریلی رشت- انزلی و آستارا- رشت را به بهره برداری برسانیم و از مزایای حمل و نقل ریلی هم بهره مند شویم .

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی است، گفت: انشاالله با راه اندازی خط ریلی چابهار - زاهدان و از بندرعباس هم مستقیم به رشت، دریای خزر به جنوب وصل می گردد .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2699

به "پیشرفت 42 درصدی خط ریلی رشت - انزلی از اردیبهشت ماه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 42 درصدی خط ریلی رشت - انزلی از اردیبهشت ماه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید