تور ارزان استانبول: جشنواره های استانبول

به گزارش مجله پریها، شهر زیبا و تاریخی استانبول، پنجمین شهر بزرگ جهان و تنها شهری که در تمام جهان بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته، با جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگ پر باری از امپراطوری عثمانی، قطعا جای شگفت انگیزی برای سفر به حساب میاد. توصیف این شهر تنها با این تعریف ها تموم نمیشه…استانبول مهم ترین مرکز اقتصادی و اقتصادی کشور ترکیه به حساب میاد و یکی از مهم ترین شاخصه های اون موقعیت جغرافیایی بی نظیریه که در کنار تنگه بسفور یعنی باریک ترین تنگه جهان قرار گرفته و شهر رو به دو نیمه غربی و شرقی تبدیل نموده که نیمه غربی اون در حاشیه اروپایی و نیمه شرقی شهر در نوار آسیایی قرار گرفته و این شهر رو از تمام شهر های جهان متمایز نموده!

تور ارزان استانبول: جشنواره های استانبول

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگه همه مجذوب کنندهیت های استانبول رو یک طرف در نظر بگیرید، شرکت توی جشنواره ها و فستیوال های این شهر به تنهایی می تونه اونقدر براتون جالب و هیجان انگیز باشه که اگه سفرتون رو توی تایم یکی از این جشنواره ها تنظیم کنید مطمئنا سفر شگفت انگیزی رو با لحظه های منحصر به فردی که فکرش رو هم نمی کنید، تجربه خواهید کرد. بهتره در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا اطلاعات مفیدی از جشنواره های استانبول و زمان دقیق اون ها به دست بیارید.

فستیوال غذا در استانبول

فستیوال بین المللی غذا در استانبول که به عنوان یکی از برترین جشنواره های غذا هایی آسیایی با شرکت نماینده های بین المللی در تموم جهان به حساب میاد. حتی کمپانی های زیادی که توی زمینه غذا فعالیت می نمایند، تازه ترین طعم ها و تلکنولوژی های خودشون در زمینه غذا رو توی این فستیوال در معرض نمایش میزازند. مدت زمان این فستیوال 4 روزه و معمولا از 4 سپتامبر تا 7 سپتامبر برگزار میشه. این فستیوال بین المللی غذا به عنوان پیروز ترین و بزرگ ترین مجموعه در تموم ترکیه شناخته میشه.

فستیوال لاله های استانبول (Istanbul Tulip Festival)

هر سال توی ماه آوریل یکی از زیباترین فستیوال های جهان توی استانبول برگزار میشه. توی این زمان میلیون ها گل لاله در سطح شهر و پارک های استانبول کاشته میشه و از این زمان هر کجا رو که نگاه کنید گل های لاله رنگارنگ و زیبایی رو میبینید که نمای فوق العاده ای به شهر دادند. این جشنواره تا ماه می ادامه داره و اینجوری بدون هیچ هزینه ای می تونید زیباترین فستیوال ترکیه رو ببینید و لذت ببرید! شاید فکر کنید گل لاله ریشه در کشور هلند داره اما باید بدونید که سرگذشت این گل ریشه در قسمت های آسیایی داره و به صورت خودرو توی این منطقه ها رشد می کنه و از زمان امپراطوری عثمانی از قرن 16 وجود داشته…

اگه میخواید زیبا ترین چشم انداز لاله های استانبول رو ببینید خبرنگاران بهتون پینهاد می کنه تا سری به پارک امیرگان (Emirgan Park) بزنید که هر روز از ساعت 7 صبح تا 22:30 شب هم بازه و با اتوبوس خط 25E خیلی راحت می تونید از Kabataş خودتون رو به این پارک برسونید و از چشم انداز شگفت آوری که از گل ها میبینید لذت ببرید.

فستیوال فیلم استانبول (Istanbul Film Festival)

فستیوال بین المللی فیلم در استانبول از سال 1982 در این کشور راه افتاده و به صورت سالانه برگزار میشه. توی این فستیوال همه فیلم های ترکی و بین المللی می تونند شرکت نمایند و افراد برای شرکت توی فستیوال باید بلیط تهیه نمایند که هزینه بلیط اون از 10 تا 25 لیره. زمان این فستیوال هم از 5 تا 15 آوریل به مدت 10 روز اجرا میشه.

جشنواره خرید استانبول

یکی از برترین فستیوال هایی که توی استانبول برگزار میشه، فستیوال خریده. تموم خیابان ها تزئین میشه و شهر پر از رنگ های مختلف و بی نظیر میشه. مراکز خرید توی این یمدت 24 ساعته باز هستند و اجناسشون با تخفیف های 30 تا 90 درصدی یه فروش می رسند. یکی از هیجان انگیز ترین زمان ها برای خرید کردن و لذت بردن از سرگرمی هایی مثل نمایش ها و کنسرت های خیابانی… خیلی از جاها توی سطح شهر برنامه های جالبی برای بچه ها برگزار میشه و نمایش های عروسکی و تئاترهای خیابانی که می تونه برای هر سنی مجذوب کننده باشه.

جالبه بدونید که توی این مدت حتی رستوران ها هم تخفیف ویژه دارند و همه جاذبه های استانبول 2 ساعت بیشتر از همواره بازند و برترین زمان برای خرید، سرگرمی و خوش گذرونی به حساب میاد. توی بیشتر مراکز خرید استانبول فشن شو های مجذوب کنندهی از تازه ترین مدل های روز جهان راه میفته تا مردم رو بیشتر به خرید راغب کنه. فستیوال خرید استانبول هر ساله به مدت 40 روز و 40 شب از 18 مارچ آغاز میشه و تا 26 آوریل ادامه داره و از سال 2011 این فستیوال برای نشون دادن فرهنگ، سرگرمی ها و اشتیاق مردم به خرید راه اندازی شد.

فستیوال جاز استانبول

تقریبا از 4 جولای هر سال جشنواره سبک های مختلف موسیقی جاز، درام، باس، راک و پاپ در سطح سالن ها و پارک های شهر استانبول برگزار میشه. توی این جشنواره کنسرت های موسیقی متنوعی ار سبک های مختلف موسیقی اجرا میشه و باعث میشه افراد زیادی بخاطر مجذوب کنندهیت های این فستیوال به سمت استانبول کشیده بشن. مدت زمان این فستیوال تقریبا 2 هفته میشه و تقریبا توی این مدت حدود 28 کنسرت مختلف در 13 جای متفاوت از شهر برگزار میشه و برای رفتن به ایم کنسرت ها هم باید بلیط تهیه کنید که هر سال قیمت اون ها قبل از کنسرت اعلام میشه. خیلی از موسیقی دان های برجسته جهان توی این فستیوال شرکت می نمایند و برای علاقه مندان به موسیقی این یک فرصت بی نظیر برای لذت بردن و سرگرمی به حساب میاد.

فستیوال بین المللی موسیقی (Istanbul International Music Festival)

این فستیوال یکی دیگه از اون زمان هاییه که برای افرادی که به موسیقی علاقه دارند، واقعا بی نظیره، خیلی از موسیقیدان ها و افراد مشهور جهانی موسیقی توی این فستیوال سالانه شرکت می نمایند و زمانش هم از 29 می تا 21 ماه ژوئنه و برای اینکه بتونید از این موسیقی ها تماشا کنید باید بلیط خریداری کنید که قیمتش تقریبا 35 لیر میشه.

منبع: گردگرد
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4611

به "تور ارزان استانبول: جشنواره های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: جشنواره های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید