پردازنده های گرافیکی ان ویدیا 6 برابر سریع تر شدند

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از مارکت واچ، پردازنده های مبتنی بر فناوری تورینگ جایگزین پردازنده های قدیمی سری پاسکال می شوند که اولین بار در سال 2016 عرضه شده بودند.

پردازنده های گرافیکی ان ویدیا 6 برابر سریع تر شدند

ان ویدیا تولید اولین سری از پردازنده های گرافیکی خود بر مبنای فناوری تورینگ را آغاز کرده و انتظار می رود از آنها برای تولید رایانه های قدرتمندی استفاده شود که برای اجرای بازی های رایانه ای پیچیده به کار می روند.

تحلیل گران می گویند ان ویدیا در اواخر ماه جاری میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه Gamescom 2018 در آلمان در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد. مدیران ان ویدیا پیش از این گفته بودند که علاقمندان را در نمایشگاه یادشده شگفت زده خواهند کرد.

سه کارت گرافیک تازه ای که قرار است بر مبنای فناوری پرسرعت تورینگ در دسترس علاقمندان قرار بگیرند به ترتیب Quadro RTX 8000، Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 5000 نام دارند. مدل اول با 48 گیگابایت حافظه عرضه شده و 10 هزار دلار قیمت دارد. مدل دوم با 24 گیگابایت حافظه و قیمت 6300 دلاری عرضه می شود و مدل سوم با 16 گیگابایت حافظه و قیمت 2300دلاری به بازار می آید.

در کارت گرافیک های جدید ان ویدیا از پردازنده هایی موسوم به Tensor Cores استفاده شده که قادر به انجام 500 تریلیون فعالیت گوناگون در هر ثانیه هستند و به قابلیت های هوش مصنوعی و خودآموزی نیز ارتقای تصمیم گیری مجهز شده اند.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 4 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 285

به "پردازنده های گرافیکی ان ویدیا 6 برابر سریع تر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پردازنده های گرافیکی ان ویدیا 6 برابر سریع تر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید