بهترین ماشین هایی که در 2019 می آیند

به گزارش مجله پریها، بازار خودرو در سال جدید میلادی همچنان با رونق شاسی بلند ها همراه خواهد بود و مدل های الکتریکی متعددی به بازار عرضه خواهد شد.

بهترین ماشین هایی که در 2019 می آیند

خودروسازان بزرگ دنیا سال 2019 را در حالی شروع می نمایند که کاهش فروش خودرو در چین و اروپا آن ها را نگران نموده، قوانین تازه برای کاهش آلودگی خودرو ها آن ها در تنگنا قرار داده و سایه وضع تعرفه ها و جنگ تجاری آمریکا با اروپا و چین کسب و کارشان را در معرض خطری جدی قرار داده است.

بازار خودرو در سال جدید میلادی همچنان با رونق شاسی بلند ها همراه خواهد بود و مدل های الکتریکی متعددی به بازار عرضه خواهد شد.در این گزارش نگاهی داریم به چند ماشین مهم که در سال جدید میلادی به بازار خواهد آمد.

اولین ماشین الکتریکی فولکس واگن براساس کانسپت ID ساخته می گردد

فولکس واگن در سال 2019 نسل هشتم مدل گلف را به بازار عرضه می نماید. اما برخلاف همواره، آمدن نسل جدید پرفروش ترین مدل کارخانه آلمانی مهمترین رویداد در تقویم این شرکت نیست. گلف جدید در سایه هچ بک دیگری خواهد بود که با آمدنش تحولی بزرگ در کارخانه و در صنعت خودرو شروع می گردد.

ماشین الکتریکی فولکس واگن که فعلا با نام آی دی نئو معرفی شده، گام نخست این شرکت برای کنار گذاشتن موتور های درون سوز و تبدیل شدن به بزرگترین فراورینماینده خودرو های الکتریکی در دنیا است.

ابعاد آی دی نئو با مدل گلف یکی است، اما به خاطر نداشتن موتور درون سوز، از گلف جادارار و راحت تر است. با سفارش قوی ترین باتری، نئو می تواند با هر بار شارژ تا 550 کیلومتر حرکت کند.

فولکس واگن در سال های آینده یک سدان، یک شاسی بلند و یک ون الکتریکی هم به بازار عرضه خواهد نمود. فولکس واگن می گوید نئو را با قیمتی معادل یک گلف دیزل به بازار عرضه خواهد نمود.

برای سرشکن کردن هزینه ساخت پلتفرم، زیرمجموعه های گروه خودروسازی فولکس واگن تا سال 2022، بیست و هفت مدل الکتریکی را بر روی پلتفرم نئو عرضه خواهند کرد و قرار است تا ده میلیون دستگاه ماشین با نسل اول این پلتفرم ساخته گردد.

فولکس واگن اعلام نموده از سال 2026 ساخت موتور های درون سوز خود را کنار خواهد گذاشت و به طور کامل بر فراوری ماشین های الکتریکی تمرکز خواهد نمود.

پورشه تایکان براساس کانسپت میشن-ئی ساخته می گردد

نبرد خودروسازان با اقتدار تسلا در بازار خودرو های الکتریکی از سال 2019 رسما شروع خواهد شد. خودروسازان دنیا، که در سال 2012 با آمدن این تازه وارد آمریکایی غافلگیر شدند، شش سال گذشته را به آماده کردن مدل های الکتریکی مشغول بودند که اکثرشان سال آینده به بازار خواهد آمد.

در بین این ماشین ها، پورشه تایکان اولین ماشینی است که به طور مستقیم با تسلا مدل S رقابت خواهد نمود. اولین ماشین الکتریکی پورشه 600 اسب بخار قدرت دارد و سرعتش تنها در 3.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد. پورشه می گوید این ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 500 کیلومتر حرکت کند.

کارخانه آلمانی امیدوار است تایکان علاوه بر شتاب و قدرت، بتواند با تکیه بر اعتبار نام پورشه و تجربه بیشتر در ساخت ماشین، تسلا را وادار به عقب نشینی کند.

سال آینده ماشین های الکتریکی جگوار، مرسدس بنز و آئودی هم به بازار عرضه خواهد شد. محصولات این خودروسازان گرچه به طور مستقیم با تسلا رقابت نمی نماید، اما این خودروسازان کوشش خواهند کرد تا با جلب خریداران خودرو های الکتریکی لوکس، عرصه را بر تسلا تنگ نمایند.

تسلا سال آینده مدل 3 را به بازار اروپا عرضه خواهد نمود

تسلا در برابر این تهاجم بیکار ننشسته است. این شرکت در سال 2019، مدل 3، پرفروش ترین مدل خود را به بازار اروپا عرضه می نماید و یک شاسی بلند جدید رونمایی خواهد نمود.

با وجود مسائل فنی در کارخانه تسلا، مدل 3 در ماه های آخر سال 2018 جزو پرفروش ترین ماشین های بازار آمریکا بود و بعضی پیش بینی می نمایند این ماشین سال آینده رقیبی جدی برای عنوان پرفروش ترین سواری آمریکا باشد.

مدل 3 در حالی به اروپا فرستاده می گردد که مدل S. تسلا اکنون از ماشین های لوکس ب ام و، بنز و آئودی در بازار اروپا پرفروش تر است. پیش فروش مدل جدید تسلا به نام Y. قرار است بهار آینده شروع گردد، اما اولین ماشین ها در سال 2020 به خریداران تحویل داده خواهد شد. ایلان ماسک، مدیر تسلا می گوید که انتظار دارد فروش این مدل از 500 هزار دستگاه در سال بیشتر باشد و حتی به یک میلیون دستگاه در سال برسد.

با آمدن نسل جدید کوروت، فراوری مدل فعلی همچنان ادامه خواهد یافت

شورلت در سال 2019 با عرضه اولین مدل کوروت با موتور وسط تاریخ ساز خواهد شد. این بزرگترین تغییر در نزدیک به هفت دهه فراوری این ماشین است.

ایده قراردادن موتور کوروت در پشت جایگاه راننده تازه نیست. در دهه شصت و هفتاد میلادی مهندسان جنرال موتورز معتقد بود برای اینکه کوروت بتواند از نظر فنی با رقیبان اروپایی اش رقابت کند، موتور ماشین باید در وسط خودرو قرار داده گردد.

با این ایده حتی یک کانسپت هم ساخته شد. اما مدیران جنرال موتورز با این استدلال که خریداران رغبتی به کوروت موتور وسط نخواهند داشت، با ساخت آن مخالفت کردند.

یکی از چند کانسپت موتور وسط کوروت ایندی بود که در سال 1986 ساخته شد

در طول سال های بعد، پروژه ساخت کوروت با موتور وسط چند بار دیگر مطرح شد، اما هربار به دلایلی بایگانی شد. آخرین بار بحران مالی دنیا در سال 2008 و ورشکستگی جنرال موتورز اجرای پروژه را متوقف کرد.

عکس هایی که از نسل هشتم کوروت در حال آزمایش جاده منتشر شده، نشان می دهد که آرزوی مهندسان کوروت بالاخره محقق خواهد شد. این ماشین پاسخی به استقبال بازار از فورد GT است؛ سوپراسپرت موتور وسط فورد که با الهام از مدل پیروز دهه شصت این کارخانه ساخته شده و با قیمت 450 هزار دلار استقبال خوبی از آن شد.

هنوز معلوم نیست کوروت جدید با چه مشخصات فنی و چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد. گفته می گردد که این ماشین موتور هشت سیلندر 600 اسب بخاری خواهد داشت و قیمتش کمی از مدل های کنونی کوروت بیشتر خواهد بود. شورلت در کنار نسل هشتم، فراوری نسل هفتم کوروت را تا سال 2022 ادامه خواهد داد.

ظاهر ماشین با الهام از کانسپت 1-FT طراحی شده که در سال 2014 نمایش داده شده بود

نسل جدیدی از تویوتا سوپرا پس از شانزده سال غیبت در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد. فراوری اسپرت ترین ماشین تویوتا که با سری فیلم های سریع و خشمگین به شهرت رسید و در بین علاقه مندان به تقویت ماشین هواداران متعصبی دارد در سال 2002 متوقف شد.

پنج سال پیش تویوتا بیان کرد که نسل جدید این ماشین را با همکاری ب ام و می سازد. نتیجه این همکاری برای ب ام و نسل جدید مدل Z4 بود که در سال 2018 رونمایی شد و ماشین تویوتا قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی گردد.

تویوتا می گوید با اینکه دو ماشین از قطعات مشترکی استفاده می نمایند، اما هر یک با هدف متفاوتی ساخته شده اند. مهمترین نقطه اشتراک دو ماشین موتور شش سیلندری است که بیش از سیصد اسب بخار نیرو فراوری می نماید.

نظرسنجی از علاقه مندان به سوپرا به تویوتا نشان داد که علاوه بر قابلیت های فنی، موتور شش سیلندر قوی، مهمترین مشخصه ای است که سوپرا با آن شناخته می گردد. همین دلیل بود که آن ها را برای یافتن بهترین موتور شش سیلندر موجود در بازار به ب ام و نزدیک کرد.

قدرت ماشین حدود سیصد اسب بخار و شتاب آن حدود پنج ثانیه است. تصاویری که از ماشین به رسانه ها درز نموده نشان می دهد که ظاهر سوپرا تا حد زیادی به کانسپتی شبیه است که تویوتا چهار سال پیش نمایش داده بود. اولین دستگاه از نسل جدید تویوتا به حراج گذاشته شده و درآمد حاصل از فروش آن به یک خیریه داده خواهد شد.

منبع: بی بی سی

منبع: فرادید
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2539

به "بهترین ماشین هایی که در 2019 می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ماشین هایی که در 2019 می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید