پرداخت پول پروپیچ، قسمتی جدید از میراث مدیران پیشین استقلال، اجازه جدایی دادند، در فیفا هم دفاع نکردند!

به گزارش مجله پریها، یکی دیگر از اتفاقات عجیب در دوران مدیریت قبلی استقلال، گریبان مدیران جدید این باشگاه را گرفته است.

پرداخت پول پروپیچ، قسمتی جدید از میراث مدیران پیشین استقلال، اجازه جدایی دادند، در فیفا هم دفاع نکردند!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، پروپیچ مهاجم اهل کشور کرواسی در زمان پرویز مظلومی به استقلال آمد و یک سال برای این تیم بازی کرد، اما علیرضا منصوریان فصل بعد او را با وجودی که قرارداد داشت نخواست. پروپیچ هم بلافاصله از باشگاه استقلال برای پرداخت مطالبات سال دومش به کمیته انضباطی فیفا شکایت کرد. باشگاه استقلال هم مدعی شد که به این بازیکن گفته که باید در تمرینات شرکت کند. این در صورتی بود که از سوی منصوریان عنوان شد که نیازی به پروپیچ ندارد. این نکته هم در نوع خود جالب و عجیب است که سرمربی، بازیکنی که قرارداد دارد را کنار می گذارد و باشگاه هم کوششی برای حل این مشکل نمی نماید تا کار به فیفا کشیده گردد.

در حالی که پروپیچ به فیفا شکایت نموده بود مدیران پیشین استقلال هیچ گونه دفاعیه ای به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال نکردند. در چنین مواقعی فیفا چون شرح و دفاعی از طرف مقابل ندارد، اظهارات شاکی را پذیرفته و بر اساس آن رای می دهد. در واقع کوتاهی مسئولان پیشین استقلال (در زمان مدیرعاملی رضا افتخاری) باعث شد هیچ دفاعیه ای به فیفا ارسال نگردد و این نهاد بین المللی حکم به محکومیت باشگاه استقلال و پرداخت 400 هزار دلار به پروپیچ بدهد.

باشگاه استقلال پس از محکومیت از سوی فیفا به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد. CAS در بیشتر مواقع آرای صادره از سوی فیفا را تایید می نماید و درباره پروپیچ نیز این اتفاق رخ داد.

حال مدیران جدید باشگاه استقلال که با حجم زیادی از اینگونه بدهی ها و پرونده ها روبرو گردیده اند، کوشش ها و رایزنی های خود را آغاز نموده و با وکیل پروپیچ ارتباط گرفته اند تا بلکه بتوانند از طریق مذاکره شرایط را تسهیل نمایند. هر چند تحقق چنین امری بسیار سخت به نظر می رسد چرا که با تایید رای از سوی CAS باید منتظر حکم کمیته انضباطی فیفا علیه استقلال و مهلت 30 روزه این باشگاه برای پرداخت 400 هزار دلار به پروپیچ باشیم. در واقع اکنون که مدیران جدید استقلال کار رایزنی را آغاز نموده اند، کار از کار گذشته و شاید تنها بتوانند کم کاری مدیران پیشین را با مواردی نظیر چگونگی پرداخت مبلغ و دریافت زمانی بیش از یک ماه جبران نمایند.

بیشتر بخوانید:پشت پرده شکایت یازالده از استقلال با اشتباه عجیب مدیران پیشین

حال سوال این است که مدیران پیشین استقلال چرا به راحتی اجازه دادند این بازیکن که قرارداد دارد از استقلال برود و چرا دفاعیه ای به فیفا نفرستادند؟ چرا آنها که از اصول بین المللی و قوانین فیفا آگاهی لازم را نداشتند، حداقل از افراد خبره در این امر مشاوره ندریافتد تا میراثی بد برای مدیران بعدی به جا نگذارند؟

نکته جالب اینکه رضا افتخاری مدیرعامل پیشین استقلال 13 اسفند 95 در گفت وگو با سایت باشگاه استقلال در خصوص پرونده پروپیچ گفته بود: وکیل ایتالیایى باشگاه از طریق دادگاه عالى فیفا درخواست تجدید نظر نموده که رسیدگى به آن بیش از یک سال طول می کشد، بنابراین درحال حاضر هیچ خطرى باشگاه را تهدید نمی نماید. این اظهارنظر نشان می دهد که آنها به زمان حال فکر می کردند نه آینده و این گونه دیدگاه ها است که باعث گردیده استقلال امروز با مسائل عدیده و بزرگی روبرو باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 954

به "پرداخت پول پروپیچ، قسمتی جدید از میراث مدیران پیشین استقلال، اجازه جدایی دادند، در فیفا هم دفاع نکردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت پول پروپیچ، قسمتی جدید از میراث مدیران پیشین استقلال، اجازه جدایی دادند، در فیفا هم دفاع نکردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید