ثبات سیاسی، امنیت و سلامت در مادرید

به گزارش مجله پریها، مادرید

شهر مادرید، پایتخت کشور اسپانیا، از نظر جرم و جنایت و سرقت، یکی از امن ترین شهرهای پایتختی اروپا محسوب می شود

ثبات سیاسی، امنیت و سلامت در مادرید

مادرید، پایتخت کشور اسپانیا و یکی از بزرگترین تقسیمات شهری در این کشور به شمار می رود. حدود سه و نیم میلیون نفر در مادرید زندگی می کنند. این شهر از نظر تقسیمات داخلی، کوچکتر از شهر لندن در انگلیس و برلین در آلمان است. بنابراین پس از این دو شهر، سومین شهر بزرگ در اروپا محسوب می گردد.

جاذبه های گردشگری مادرید در نوع خود بی نظیر هستند و نمادی از تمدن قرن دهم میلادی را به نمایش می گذارند. این شهر از نظر علم، فرهنگ، تمدن، محیط زیست، آموزش، سیاست، سبک زندگی و مد و رسانه های اجتماعی در رتبه بالایی در اروپا واقع شده است.

فوتبال شهر مادرید نیز در کل جهان شهرت یافته است. معروف ترین تیم های ورزشی در این شهر فعالیت می کنند. تمام این عوامل باعث می شوند هر ساله تعداد قابل توجهی توریست و گردشگر برای تماشای جاذبه های مادرید به این منطقه سفر کنند. البته لازم است یادآوری کنیم که مادرید یکی از مقاصد مهاجرتی برای مهاجران خارجی و همچنین متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها نیز می باشد.

اطلاعات پایه درباره شهر مادرید

⦁ پایتخت کشور اسپانیا

⦁ در قرن نهم وجود آمده است

⦁ حدود 604 کیلومتر مربع مساحت شهر و تقسیمات شهری

⦁ 667 متر ارتفاع از سطح دریا

⦁ جمعیت شهر مادرید، حدود سه و نیم میلیون نفر

⦁ سومین شهر در معروف در اروپا

⦁ تراکم جمعیت، 5300 نفر در هر کیلومتر مربع

⦁ کد پستی شهر: 28080-28001

⦁ شام پیش شماره تلفن: 91+

⦁ پیش شماره اسپانیا: 34+

⦁ شهردار مادرید: José Luis Martínez-Almeida

امنیت و ایمنی در شهر مادرید

همانطور که در قسمت اول مطلب بیان کردیم، شهر مادرید یکی از امن ترین مناطق اروپایی برای گردشگران است. آمار جرم، جنایت و سرقت در این شهر بسیار پایین است. قوانین امنیتی در شهر علی رغم شهرهای بزرگ که مستعد عملیات جاسوسی و جیب بری هستند، به گونه ای تنظیم شده است که جرایم خشونت آمیز علیه توریست ها و گردشگران را تقریباً غیرممکن می سازد. علیرغم این که امنیت مادرید در رتبه بالایی واقع شده است اما بهتر است نسبت به محافظت از دارایی های شخصی دقت بیشتری به خرج داده گردد. اشیای گران بها نظیر کیف پول، دوربین عکاسی، تلفن همراه و غیره که در کیف شخصی جای می گیرند در معابر گردشگری و عمومی هرگز در معرض دید افراد قرار داده نشوند؛ چرا که ممکن است موجب انگیزه ای برای سرقت گردد.

در شهر مادرید، گروه های کوچکی هستند که سرقت های کوچک را انجام می دهد که اغلب آنها نیز افراد زیرک و باهوش هستند! ممکن است افراد این گروه ها به شما نزدیک شوند و ذهن شما را منحرف کنند، در حالیکه افراد دیگر گروه به فکر سرقت کیف یا اشیای قیمتی شما هستند. اغلب آنها به این صورت عمل می کنند که نوشیدنی ها یا غذا را بطور تصادفی بر روی لباس شما می ریزند؛ سپس فرد دیگری از گروه ادعا می کند می خواهد در تمیز کردن لباس به شما کمک کند؛ در این حالت، همدستان او نسبت به سرقت وسایل شخصی شما اقدام می کنند!

این کار به ویژه برای توریستها و گردشگران موجب می گردد کیف دستی یا چمدان های آنها به این صورت به سرقت رود؛ اما زمانی که در این حالت قرار می گیرید اگر از پلیس کمک بخواهید آنها سریع به کمک شما می آیند. خو.شبختانه پلیس شهر مادرید در محافظت از اموال توریستها و گردشگران بسیار کارآمد عمل می کند.

در تاریخ 30 ژوئن تا 30 سپتامبر، امنیت شهر مادرید با به کارگیری بیش از 3000 افسر پلیس در خیابان های شهر تامین می گردد؛ به خصوص در مناطقی که جاذبه های گردشگری شهر مادرید به شمار می روند. اگر شما هم به مادرید سفر کردید در نقاط مختلف شهر می توانید آن را مشاهده کنید که برای تماس سریع با افسرهای پلیس یا اداره پلیس در نظر گرفته شده است. هتل ها، فرودگاه ها و مراکز گردشگری، گزارش های سریع را به پلیس منتقل می کنند.

سیستم امنیتی پلیس برای گردشگران خارجی

⦁ تلفن تماس 24 ساعت: 902102112

⦁ ایستگاه پلیس در آدرس های زیر:

⦁ لگانتینو در نزدیکی Plaza de España

⦁ ساعات کاری هر روزه از 9 صبح تا 10 شب

⦁ خدمات پلیس مترو: خط شماره 2 در متروی Santo Domingo - خط 3 و 10 در متروی Plaza de España - خط 3 و 5 در متروی Callao

⦁ تلفن: (+34) 915488537 -915488008

خدمات ارائه شده از سوی پلیس شهر مادرید برای گردشگران:

⦁ گزارش هرگونه جرم و جنایت در شهر

⦁ خدمات روانشناختی در صورت نیاز

⦁ لغو کارت های اعتباری و سایر اسناد رسمی

⦁ تماس با سفارت خانه ها یا کنسولگری ها

⦁ ارتباط با خانواده ها

⦁ کمک به گردشگران در یافتن اشیای گمشده

⦁ اطلاعات گردشگری

خودروهای پلیس شهر مادرید

خودروهای پلیس شهر مادرید، خودروهای جالب و زیبایی هستند و با ترکیب رنگ متفاوت طراحی شده اند. در سال های اخیر، اغلب این خودروها به سیستم فناوری خودروهای برقی مجهز شده اند که به راحتی قابل شارژ هستند. خودروهای برقی نیروی پلیس در مادرید موجب کاهش آلودگی محیط زیست و ارائه یک ناوگان امنیتی ایده آل در شهر می گردد. مدل خودروهای پلیس از شهر مادرید، خودروی رنو است که اغلب از شرکت های ماشین سازان فرانسوی تهیه می گردد.

به کارگیری خودروهای برقی در نیروی پلیس شهر مادرید از نظر شهردار این شهر به عنوان یک مشارکت دولتی و خصوصی برای پیگیری منافع اقتصادی و محیطی برای شهر می گردد. انرژی مورد نیاز برای شارژ این وسایل در هر سال حدود 700 یورو به علاوه اقتصادیات می باشد. شهردار شهر معتقد است هوای مادرید باید همواره در بالاترین سطح کیفیت قرار داشته باشد و تمام تجهیزاتی که برای حفظ محیط زیست لازم است به کار گرفته می گردد.

خودروهای پلیس در شهر مادرید، ترکیبی از رنگ های سفید و آبی روشن و تیره هستند. برخی از مدل های خودروهای نیروی پلیس در این شهر را در شکل های زیر مشاهده می کنید:

کیفیت سلامت در شهر مادرید

بهترین بیمارستان های شهر مادرید

مهاجران و گردشگران خارجی که به شهر مادرید سفر می کنند، قطعاً به خدمات درمانی و سلامت نیاز خواهند داشت.

در زیر فهرستی از بهترین بیمارستان های مادرید را برای شما در نظر گرفته ایم برای جزئیات این بیمارستان ها می توانید به لینک ارسالی در خاتمه فهرست مراجعه نمایید:

1-Hospital Universitario La Paz

⦁ 917 277 000

⦁ Paseo de la Castellana, 261 Fuencarral

2-Hospital Universitario Santa Cristina

⦁ 915 574 300

⦁ Calle Maestro Vives, 3 Salamanca

3-Hospital Universitario de la Princesa

⦁ 915 202 200

⦁ Calle de Diego de León, 62 Salamanca

4-Hospital San Rafael

⦁ 915 649 944

⦁ Calle de Serrano, 199 Chamartín

5-Hospital HM Madrid

⦁ 914 476 600

⦁ Plaza Conde del Valle de Suchil, 19 Chamberí

6-Fundación Jiménez Díaz

⦁ 915 504 800

⦁ Avenida de los Reyes Católicos, 2 Ciudad Universitaria

7-Hospital Universitario Sanitas La Moraleja

⦁ 917 679 100

⦁ Avenida de Francisco Pi y Margall, 81 Hortaleza

8-Hospital Moncloa

⦁ 915 957 000

⦁ Avenida de Valladolid, 83 Casa de Campo

9-Hospital Universitario 12 de Octubre

⦁ 913 908 000

⦁ Avenida de Córdoba, s/n Usera

10-Hospital de la Vot

⦁ 913 657 600

⦁ Calle San Bernabé, 13 La Latina

https://www.yelp.com/search?cflt=hospitals&find-loc=Madrid

سیاست در شهر مادرید

سیستم سیاسی در مادرید

تقسیم بندی های مستقل کشور اسپانیا، همگی تحت یک سیستم پارلمانی سازمان یافته اند؛ به این معنی که مجلس منطقه یک رییس جمهور را انتخاب می کند؛ سپس رئیس جمهور، یک کابینه از وزیران را به صورت حکومت خود مختار در هر منطقه هدایت می کند. بنابراین سیاست گذاری در شهر مادرید شامل شورای شهر و شهردار است که هر دو از سوی مردم انتخاب می شوند. مردم اسپانیا که 18 سال به بالا داشته باشند، حق رای دادن برای انتخابات را دارند. میزان مشارکت مردم در انتخابات سیاسی مادرید، رقم قابل توجهی را برای خود ثبت کرده است.

هر یک از اعضای شورای شهر مادرید به عنوان مدیر شهر در یک منطقه خاص به عنوان کننده از دولت فعالیت می کند. به طور مثال کننده مخصوص در بخش فرهنگ، پلیس، اقتصادیات یا آموزش و پرورش.

انجمن مستقل مادرید از سوی یک مجلس منطقه ای انتخاب شده است که مجری مجامع قانونی اساسی اروپا می باشد؛ به طور مثال اساسنامه استقلال که حاکمیت جامعه بر اساس آن تعریف شده است بر همین اصول می باشد.

مجلس شهر مادرید:

120 عضو از طریق انتخاب کنندگی در مجلس فعالیت می کنند. با استفاده از قانون گذاری جامعه، تصویب و نظارت بر بودجه و هماهنگی و کنترل اقدامات دولت، خدمات لازم را به شهروندان شهر مادرید ارائه می دهند.

رئیس انجمن شهر مادرید:

این مقام سیاسی شامل کننده عالی منطقه و کننده معمولی دولت اسپانیا است. قوانینی که در مادرید وضع می شوند، تحت نظر این مشاوران و مطابق با کابینه اجرایی به تأیید می رسند. رئیس انجمن شهر توسط ریاست حزب و ائتلاف، مطابق با اکثریت آراء انتخاب می گردد.

شورای دولت مادرید:

این شورا از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور بدون مشاوران تشکیل شده است. این موسسه دارای قدرت اجرایی، اداری و سیاسی بالایی در مادرید می باشد.

منبع: دلتابان
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2741

به "ثبات سیاسی، امنیت و سلامت در مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات سیاسی، امنیت و سلامت در مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید