وزیر آموزش و پرورش: بخشی از معوقات فرهنگیان تا خاتمه سال پرداخت می گردد

به گزارش مجله پریها، وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته بخشی از معوقات فرهنگیان کشور تا خاتمه امسال پرداخت می گردد.

وزیر آموزش و پرورش: بخشی از معوقات فرهنگیان تا خاتمه سال پرداخت می گردد

به گزارش ، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت:بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته بخشی از معوقات فرهنگیان کشور تا انتها امسال پرداخت می گردد.این معوقات شامل بخش های مختلف نظیر پاداش انتها خدمت بازنشستگان، حق الزحمه امتحانات است که مراحل اداری آن اجرا شده است.

وی تاکید نمود: امسال با وجود مسائل مالی دولت، ولی بخشی از معوقات فرهنگیان واریز و پرداخت مابقی آن ها نیز در دستور کار واقع شده است.

بطحایی همچنین به بحث کیفی سازی فعالیت های این وزارتخانه اشاره نمود و گفت: آموزش و پرورش امروز به مرحله ای رسیده که کیفی سازی هرچه بیشتر فعالیت ها را در دستور کار قرار داده است.

وی توضیح داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقوله کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی ترسیم و امروز بیش از هر زمان دیگری این مساله لازم است.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت مدارس غیر دولتی کشور اشاره نمود و اضافه نمود: امسال سامانه های مختلفی برای کنترل و کیفیت بخشی این مدارس راه اندازی و نظارت ها نیز گسترده تر شده است.

بطحائی اضافه نمود: اگرچه نمی توان گفت که امروز هیچ خطائی در این مدارس وجود ندارد، ولی حجم بسیاری از این تخلف ها کاهش یافته و در صورت مشاهده در اسرع وقت اقدام لازم انجام خواهد شد.

به گفته وی در سال تحصیلی جاری نیز تیم های مختلفی از این وزارتخانه برای نظارت بر نحوه ثبت نام دانش آموزان به این مدارس اعزام که بر اساس گزارش های بازرسان شماری از این مدارس بسته و مجوز لغو آن ها صادر شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های نهضت سوادآموزی برای ریشه کنی بیسوادی در این استان گفت: پیش بینی می گردد با اعتبار خاص این وزارتخانه در سه شهرستان ایلام، مهران و دهلران تا دو سال آینده جشن ریشه کنی بیسوادی در این مناطق برگزار گردد.

وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه صبح دیروز وارد این استان شدند و دیدار با مسوولان استان، بازدید از مدارس، دیدار با نخبگان دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان، شرکت در شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و مناطق مرزی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری و دیدار با تشکل های فرهنگیان برنامه های سفر روز نخست وزیر آموزش و پرورش به این استان بود.

عزیمت به شهرستان چرداول، افتتاح استخر، بازدید از مدرسه، دیدار با معلمان این مدرسه و دیدار با خانواده شهید فرهنگی در این شهرستان از جمله برنامه های سفر روز دوم بطحایی و هیات همراه به این استان است.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2312

به "وزیر آموزش و پرورش: بخشی از معوقات فرهنگیان تا خاتمه سال پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش: بخشی از معوقات فرهنگیان تا خاتمه سال پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید