وزارت نفت، مذاکره سازنده ایران و ارمنستان درباره صادرات و تهاتر گاز

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران - رؤسای هیئت ایران و ارمنستان مذاکرات درباره صادرات گاز و تمدید قرارداد تهاتر گاز و برق را سازنده عنوان کردند.

وزارت نفت، مذاکره سازنده ایران و ارمنستان درباره صادرات و تهاتر گاز

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت روز شنبه، (ششم دی ماه) پس از ملاقات با هاکوپ وارتانیان، معاون وزیر زیرساخت ها و مدیریت منطقه ای ارمنستان اظهار کرد: دو هیئت ایران و ارمنستان در ملاقات امروز درباره گسترش روابط انرژی برای بلندمدت مذاکره کردند و روی نکات اصلی هم به توافق رسیدند.

وی اضافه کرد: صحبت درباره بعضی مسائل فنی صادرات گاز و تهاتر گاز و برق به آینده نزدیک موکول شد که پس از نهایی شدن، قرارداد بلندمدت در این زمینه امضا خواهد شد.

هاکوپ وارتانیان، معاون وزیر زیرساخت ها و مدیریت منطقه ای ارمنستان هم پس از انتها این مذاکرات اظهار کرد: ما یکسال و نیم است که درباره صادرات گاز و تمدید قرارداد تهاتر گاز با ایران در حال مذاکره هستیم، مذاکراتی که امروز انجام شد از سازنده ترین آنها بود.

وی با تأکید بر این اینکه در مذاکرات امروز درباره نکات اساسی توافق و حل بعضی نکات ریز و فنی به آینده نزدیک موکول شد، اظهار کرد: دو هیئت در این ملاقات کوشش داشتند منافع متقابل دو کشور لحاظ گردد.

تهران و ایروان سال 2004 میلادی (1383) قرارداد تهاتر گاز و برق را برای مدت 20 سال امضا کردند که بر اساس آن، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه های فراوری برق در ارمنستان می رسد و در عوض، ایران از ارمنستان برق وارد می نماید، ارمنستان از اواسط سال 2009 واردات گاز از ایران را شروع نموده است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3843

به "وزارت نفت، مذاکره سازنده ایران و ارمنستان درباره صادرات و تهاتر گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نفت، مذاکره سازنده ایران و ارمنستان درباره صادرات و تهاتر گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید