هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس

به گزارش مجله پریها، معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد: کوشش برای دشمن جلوه دادن مسکو و استفاده از این مسئله برای رسیدن به نتیجه سیاسی لازم در انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، می تواند عواقب جدی داشته باشد.

هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری مدویدیف معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رهبر حزب روسیه واحد (حزب حاکم روسیه) گفت که کوشش برای دشمن جلوه دادن روسیه و استفاده از این الگو در جریان انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس می تواند عواقب بسیار غم انگیزی به همراه داشته باشد.

مدویدیف روز چهارشنبه گفت: غیرممکن است این تصور را نادیده گرفت که حوادث مختلفی که اخیراً در بلاروس اتفاق افتاده، بخشی از یک تحول سیاسی نسبتاً ساده باشد - کوشش برای به تصویر کشیدن روسیه بعنوان دشمن و استفاده از این نظریه برای دست یابی به یک نتیجه سیاسی و سپس شعله ور تر کردن این آتش، نه تنها باعث احساس کدورت و نارضایتی جدی می گردد ، بلکه بسیار تاسف بار بوده و ممکن است عواقب آن بسیار پیچیده و جدی باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در عین حال تأکید کرد: هر اتفاقی که در بلاروس رخ می دهد، امور داخلی خود بلاروس است و مسکو در آن دخالتی نمی کند. با این وجود، مطمئناً ما می توانیم به خوبی درک کنیم که امروز روابط روسیه و بلاروس، بعنوان کشورهای متحد، به یک ابزار در فعالیت های تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده است.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در تاریخ 9 آگوست (19 مرداد ماه) برگزار می گردد. الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز سه شنبه، در سخنرانی خطاب به مردم و نمایندگان مجلس این کشور، در تفسیر بازداشت 33 تن از اتباع روسی در مینسک به اتهام تدارک حمله تروریستی، گفت که روسیه روابط برادرانه خود با این جمهوری را به روابط مشارکتی تغییر داده است.

مهاجرین آذربایجانی و ارمنستانی در شرایط کنونی مسئولیت سنگینی در روسیه دارند

دمیتری مدویدیف در بخش دیگری از سخنانش به تأثیر تنش بوجود آمده در مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان به روی مهاجرین این دو کشور در روسیه و درگیری های قومی بین آنها اشاره نموده و یادآور شد: وقتی درگیری ها بر سر قره باغ کوهستانی، از یک مسئله خارجی به یک مشکل داخلی در فدراسیون روسیه تبدیل گردد، این مهاجرین آذربایجانی و ارمنستانی هستند که باید مسئولیت خود در این رابطه را احساس نمایند.

وی شرح داد: دستگاه های انتظامی در روسیه بر اساس این حقیقت راهنمایی می شوند که این مناقشه منطقه ای نباید دلایلی برای استفاده از خشونت و هرگونه درگیری بین مهاجرین خارجی در داخل خاک روسیه گردد. بدون تردید هر فرد ساکن روسیه، بدون توجه به ملیت آن، اگر قوانین ملی روسیه را نقض کند، باید طبق قوانین روسیه محکوم خواهد شد و برای ایجاد نظم و قانون در جامعه، نمی توان در این رابطه تخطی را پذیرفت.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه تأکید کرد: اگر این متخلفان شهروندان خارجی باشند، حتی شهروندان کشورهایی که با ما دوست هستیم، این افراد از کشور اخراج خواهند شد.

مدویدیف در عین حال اضافه نمود که مشکل قره باغ ، یک مناقشه سخت، پیچیده و طولانی بین دو کشور آذربایجان و ارمنستان است که روسیه با وجود کوشش برای یاری به حل و فصل آن ، نمی تواند اجازه دهد که این مشکل منطقه ای، به مسئله ای داخلی تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3600

به "هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره دشمن تراشی از روسیه در مبارزات انتخاباتی بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید