تور ارمنستان: ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است

به گزارش مجله پریها، دبیر شواری امنیت ارمنستان گفت که پیشنهاد ترکیه برای ساخت گذرگاه زمینی به جمهوری آذربایجان به هیچ وجه برای ایروان قابل پذیرش نیست.

تور ارمنستان: ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ارمنستان در گفت و گو با رادیوی آزاد اروپا گفت که پیشنهاد ترکیه مبنی بر ساخت یک گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز ایروان است.

او گفت: برای همه از جمله آذربایجان و هر کشوری که کمترین روابطی با ارمنستان دارد، روشن است که موضوع ایجاد گذرگاه خط قرمز ماست؛ بنابراین کوشش برای سخن گفتن بر اساس منطق و شروط پیشین، روندی است که در مذاکرات به نتایج مطلوبی منجر نمی گردد.

آرمن گریگوریان تأکید کرد که در خلال گفت و گوها با ترکیه، هیچ سخنی در مورد کریدور زمینی به جمهوری آذربایجان به میان نیامده است.

ترکیه در خلال گفت و گوهای هفته گذشته با ارمنستان در مسکو، پیشنهاد ساخت گذرگاه زمینی به سمت جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان را داده بود. این گفت و گوها آدینه هفته گذشته با هدف از سرگیری روابط میان انکارا و ایروان پس از سه دهه سردی روابط میان دو طرف و بحران ایجاد شده در پی جنگ قره باغ با میانجیگری روسیه برگزار گردید.

پس از این گفت و گوها، وزارت خارجه ارمنستان اعلام نمود که طرفین بر سر ادامه مذاکرات بدون پیش شرط و با هدف عادی سازی کامل روابط توافق نموده اند.

دو کشور در سال 2009 در شهر زوریخ سوئیس تفاهمنامه ای در راستای عادی سازی روابط امضاء کردند، اما تا به امروز مجلس هیچ کدام از دو کشور آن را به تصویب نرسانده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4500

به "تور ارمنستان: ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: ارمنستان: ساخت گذرگاه زمینی از ترکیه به جمهوری آذربایجان خط قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید