آشنایی با محبوب ترین تورهای قاره اروپا

به گزارش مجله پریها، بسیاری از افراد در این فصل به خاطر زمان خوبی که در اختیار دارند برای رفتن به سفری رویایی و عالی برنامه ریزی می نمایند، هر کسی بر اساس روحیه و احتیاج خود منطقه ای را برای آرامش و تفریح انتخاب می نماید و میخواهد با انتخاب بهترین گزینه خاطره و لحظات بسیار خوبی را برای خود رقم بزند.

آشنایی با محبوب ترین تورهای قاره اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

سفر به اروپا همواره برای هر گردشگری خوشایند بوده است؛ از میان کشورهای اروپایی ارمنستان و بلغارستان در کنار کشور یونان از آن دسته کشورهایی هستند که علاوه بر زیبایی های بسیار دیدنی خود از هزینه بسیار پایین تری نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای سفر برخوردار هستند. سفر به ارمنستان و بلغارستان، دو کشور کم هزینه اروپایی بدون شک برای هر گردشگری وسوسه نماینده می باشد. اما تور یونان به مقدار کمی از تورهای این دو کشور گران تر بوده ولی به هر ترتیب یونان دارای طبیعت بسیار زیبا و باورنکردی است.

سفر به ارمنستان و بلغارستان، دو کشور کم هزینه اروپایی

ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی و همسایه کشورمان است که دارای طبیعتی بسیار زیبا و دل انگیز است. مردم ارمنستان سالانه میزبان سیل عظیمی از جهانگرد ها و جهانگردان می باشد که برای تفریح و استراحت این کشور را انتخاب می نمایند.

ارمنستان کشوری است که در قفقاز جنوبی واقع شده است و در میان دریای سیاه و خزر قرار گرفته است و پایتخت آن نیز همانطور که می دانید ایروان است. از طرفی این کشور به نوعی ارتباط دهنده و وصل نماینده آسیا و اروپا است. اما جاذبه های گردشگری ارمنستان:

معبد گارنی

از معروفترین مکان های جهانگردی و تفریحی این کشور می توان به معبد گارنی اشاره نمود. تاریخ بنای این معبد به هایک ناهابت برمی گردد. رودخانه گارنی در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان قرار گرفته است و از نظر آب و هوا در شرایط بسیار مطلوبی قرار گرفته است و باید گفت که این منطقه در حقیقت ییلاق و شکارگاه اختصاصی پادشاهان در قرون مختلف بوده است.

دره گل ها

این دره در 50 کیلومتری شمال ایروان قرار گرفته است و در دل کوه های سر به فلک کشیده و دارای طبیعت کوهستانی بکری قرار گرفته که همواره در فصل تابستان غرق در گل و گیاهان زیبایی است و در زمستان هم با انبوهی از برف پوشیده می گردد. از مراکز معروف تفریحی که در این مکان قرار گرفته می توان به مجموعه ورزشی و رستوران ها و هتل های لوکس آن اشاره نمود. لازم به ذکر است این منطقه دارای پیستی به طول 7 کیلومتر نیز می باشد و 2 کلیسای کوچک هم در آن قرار گرفته است.

کلیسای گغارت

این کلیسا در حدود 35 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است. این بنا در دو بعد زمانی مختلف ساخته شده و در دره تاریخی گغارت قرار گرفته است. کلیسای گغارت در دو بعد زمانی مختلف ساخته شده است و از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. لازم به ذکر است این کلیسا در قرن سیزدهم جزء املاک اختصاصی خاندان زاکریان بوده است.

همچنین بد نیست بدانید نام این منطقه از یک نوع نیزه گرفته شده است و معماری آن هم در نوع خود بسیار بی نظیر است. در داخل این کلیسا نیز شمایل و نقاشی های بسیار زیبایی قرار گرفته که دیدن آنها نیز خالی از لطف نیست.

بلغارستان

دیگر کشور اروپایی که از نظر هزینه سفر بسیار مناسب بوده و شما می توانید با صرف هزینه بسیار کمی از امکانات رفاهی این کشور و از طبیعت آن بهره مند شوید، بلغارستان است. این کشور اروپایی دارای آب و هوایی خنک و بسیار دلپذیر است.

مردمان این کشور بر فرهنگ خود پایبند بوده و غذاهای آن ها نیز تقریبا برگرفته از آشپزی کشور ترکیه می باشد. بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته است و پایتخت آن صوفیه نام دارد. بلغارستان چهاردهمین کشور عظیم قاره اروپا هم هست که دارای جاذبه های گردشگری بسیار بی بدیلی می باشد:

هفت دریاچه

یکی دیگر از جاذبه های معروف و دیدنی بلغارستان هفت دریاچه است که در تمام فصول گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید، یکی از جالب ترین فضاها در فصل زمستان این منطقه بوجود می آید که با یخ زدن دریاچه چهره زیبایی را می توانید در این منطقه شاهد باشید. در تابستان هم به دلیل آب و هوای مطلوب صحنه زیبایی دیگری برای گردشگران فراهم می گردد. البته برای رسیدن به این منطقه احتیاج به کمی پیاده روی دارید، پس با کفش های مناسب به این منطقه سفر کنید!

صومعه ریلا

این شهر در یک منطقه کوهستانی در دامنه جنوب غربی کوه های ریلا قرار گرفته است. در روزگار باستان این منطقه توسط یونانیان و رومیان مورد سکونت بوده است و در قرن 14 نیز این روستا تحت مالکیت صومعه ریلا قرار داشت و دارای زیبایی بسیار منحصر به فرد و معماری به جا مانده از عصر عثمانی است.

منبع: مجله سفر
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3385

به "آشنایی با محبوب ترین تورهای قاره اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محبوب ترین تورهای قاره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید