نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

به گزارش مجله پریها، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

فرانسه کشوری است که می توانید در آن از جاذبه های جهانگردی مختلفی لذت ببرید. ساختمان ها و بناهای قدیمی این کشور برای دوستداران تاریخ جذاب است. کسانی که در پی خوش گذرانی هستند نیز می توانند از رستوران ها و کافه های این شهر استفاده کنند. همچنین بسیاری از موزه های معروف جهان در این کشور قرار گرفته است. این کشور زیبا دارای شهرهای متعددی است. بسیاری از افراد فرانسه را تنها با پایتختش، یعنی شهر پاریس می شناسند، اما شاید بتوان گفت این کشور جذاب ترین کشور جهان از نظر جهانگردی است؛ زیرا علاوه بر پاریس که شهر نور و عشق است، هرکدام از دیگر شهرهای فرانسه نیز جاذبه های چشمگیری در خود دارند. یکی از شهرهای معروف و عظیم فرانسه نیس نام دارد. در این مقاله کوشش شده است تا اطلاعات مفیدی درباره نیس فرانسه ارائه گردد. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

معرفی شهر نیس فرانسه

جاهای دیدنی نیس فرانسه

جاذبه های جهانگردی نیس فرانسه

جشن نیس فرانسه در چه ماهی برگزار می گردد؟

معرفی شهر نیس فرانسه

نیس، یکی از شهرهای مهم فرانسه است. با نگاهی به نقشه نیس فرانسه، می توان دید که این شهر در جنوب فرانسه قرار گرفته است. این شهر خط ساحلی وسیعی دارد و به دلیل آب و هوای معتدل و سواحل آفتابی اش بسیار محبوب است. نیس فرانسه در ناحیه کوت دازور این کشور قرار گرفته و عظیم ترین شهر در این ناحیه محسوب می گردد. شهر نیس دارای آب و هوای گرمی است به همین خاطر تابستان ها معمولاً هوا بسیار خشک می گردد اما در فصل زمستان، نیس فرانسه یک مقصد جهانگردی ایدئال برای فرار از سرماست. برای اقامت در نیس فرانسه می توانید روش های مختلفی را انتخاب کنید. این شهر بازه گسترده ای از انتخاب ها را پیش روی جهانگردان می گذارد و می توان هتل های لوکس و گران قیمت در این شهر پیدا کرد. هاستل ها و اقامتگاه های به صرفه تر نیز در نیس فرانسه برای جهانگردان موجود است.

نقشه شهر نیس فرانسه نشان می دهد که این شهر، در نزدیکی کشور ایتالیا قرار گرفته و به همین دلیل از فرهنگ ایتالیایی بسیار الهام گرفته است. بسیاری از ساختمان ها و بناهای قدیمی این شهر به سبک بناهای ایتالیایی ساخته شده است. همچنین بسیاری از مردم محلی که در نیس زندگی می کنند، به زبان ایتالیایی مسلط هستند. در زمینه فوتبال نیز تیم نیس فرانسه بسیار فعال است. شهر نیس از جمله شهر های گران فرانسه به شمار می رود و معمولاً جهانگردان در آن به مدت طولانی اقامت نمی کنند. فاصله نیس تا پاریس، یعنی پایتخت این کشور، حدوداً 900 کیلومتر است. با قطار می توان به سادگی از پاریس به نیس سفر نمود.

نیس فرانسه، یکی از شهرهای مهم فرانسه است که به خاطر سواحل زیبا و آب و هوای آفتابی اش هر ساله میزان جهانگردان زیادی از گرداگرد جهان است.

جاهای دیدنی نیس فرانسه

شهر نیس فرانسه دارای جاذبه های جهانگردی متعددی است. شاید بتوان گفت معروف ترین و جذاب ترین جاذبه این شهر، یک پیاده روی تاریخی در منطقه قدیمی شهر باشد که کورس سالیا نام دارد. این خیابان تقریباً مرکز تجمع مردم و یکی از خیابان های مهم شهر است. در این خیابان مغازه های معروف شهر و کافه ها و رستوران های متعددی وجود دارد. کورس سالیا یکی از مراکز معروف برای خرید پنیر فرانسوی محسوب می گردد. هرساله در این خیابان فستیوال مخصوص گل ها نیز برگزار می گردد که بسیار دیدنی است. این خیابان قدمت زیادی دارد و در قدیمی¬ترین سفرنامه نیس فرانسه نیز نام آن دیده می¬گردد.

شهر نیس فرانسه، یکی از مراکز مهم در زمینه موزه ها به حساب می آید. تعداد موزه هایی که در این شهر وجود دارد از تعداد کل موزه های کشور فرانسه بیشتر است. شاید یکی از جالب ترین و دیدنی ترین موزه های این شهر، موزه مارک شاگال باشد. در این مکان، نقاشی های مختلف مارک شاگال برای دید عموم به نمایش درآمده است. مارک شاگال یکی از هنرمندان معروف است که نقاشی های متعددش روی شیشه در جهان محبوبیت زیادی دارد. شهرت این هنرمند به دلیل توجه زیاد وی به جزئیات در نقاشی هاست. درباره هرکدام از این آثار اطلاعات مفیدی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. موزه شاگال زمانی افتتاح شد که هنوز این هنرمند در قید حیات بود.

تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس

بهترین دانشگاه فرانسه کجاست

جاذبه های جهانگردی نیس فرانسه

اگر به بناهای تاریخی علاقه مند هستید، حتماً به کلیسای نوتردام نیس سر بزنید. این کلیسا دارای معماری متفاوتی بوده و در حدود دویست سال پیش، ساخته شده است. کلیسای نوتردام، عظیم ترین کلیسای شهر نیس فرانسه است. نمای بیرونی کلیسا از سنگ سفید ساخته شده است و شب ها در انعکاس نور های خیابان و محیط اطراف، بسیار زیبا می گردد.

برای دیدن طبیعت زیبای نیس می توان سری به منطقه دیز آنگلس زد. این منطقه یکی از بهترین نقاط نیس برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر است. در این منطقه نیز امکانات رفاهی متعددی مانند رستوران ها و فروشگاه های مختلف وجود دارد. همچنین می توان دوچرخه کرایه کرد و کل منطقه را با دوچرخه گشت زد. برای دیدن شهر نیس فرانسه از ارتفاع، اغلب جهانگردان سری به تپه کسل می زنند. این تپه، در کنار شهر نیس قرارگرفته و در آنجا می توان تمام شهر و ساحل را دید. برای رسیدن به ارتفاع 92 متری این کوه، می توان پیاده روی کرد اما بالابرهای متعددی برای بردن افراد به بالای کوه وجود دارد. سواحل شهر نیس زیبا و دیدنی هستند. اگر قصد لذت بردن از دریا و آفتاب را دارید بهتر است به پلاژ کسل سری بزنید. این ساحل خصوصی است و برای ورود به آن باید هزینه پرداخت کنید اما امکانات مختلفی را در اختیار جهانگردان می گذارد. در این مکان می توان در آرامش از منظره آب لذت برد و استر س ها را دور ریخت.

جشن نیس فرانسه در چه ماهی برگزار می گردد؟

یکی از رویدادهایی که باعث می گردد صدها هزار نفر در روزهای زمستان به شهر نیس فرانسه سفر کنند، کارناوال نیس است. این کارناوال از مشهورترین و عظیم ترین فستیوال ها در تمام جهان است. شاید کارناوال نیس یکی از قدیمی ترین فستیوال هایی باشد که تا به امروز، به طور سالانه برگزار شده است. این رویداد بیش از هشتصد سال است که در زمستان ها برگزار می گردد.

در کارناوال نیس، زمینه های شادی برای مردم تدارک دیده شده و یک رژه زیبا از انواع عروسک ها و نمادهای مختلف در خط ساحلی این شهر برگزار می گردد. دسته های رژه دارای ظاهر و مدل پوشش متنوعی هستند و مطابق اهداف خود عروسک های مختلفی را حمل می کنند. به مجسمه هایی که در این کارناوال قرار دارند پادشاه میگویند، زمانی که این مجسمه ها در رژه عبور می کنند، نگهبانان این مجسمه ها برای مردم شکلات پرتاب می کنند. کارناوال نیس فرانسه از روز سیزدهم فوریه آغاز می گردد و حدود چهارده روز ادامه دارد. شب چهاردهم، اختتامیه این رویداد است. در شب آخر مراسم، آتش بازی برگزار می گردد و تمام مجسمه های فستیوال سوزانده می شوند.

شهر نیس فرانسه یکی از جذاب ترین شهرهای کشور فرانسه است. این شهر به دلیل اقلیم مناسب و محیط تاریخی که دارد در بین جهانگردان بسیار محبوب است. در فصل زمستان به دلیل هوای معتدل و فستیوال نیس، اغلب تعداد زیادی جهانگرد به این شهر زیبا می آیند و جو متفاوتی در شهر به وجود می آید. مطمئناً سفر به نیس، خاطرات شیرینی را برای جهانگردان به همراه خواهد داشت.

منبع: ققنوس
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3778

به "نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید