تور ارمنستان ارزان: ملاقات سه جانبه سران مسکو، ایروان، باکو

به گزارش مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- رییس جمهور روسیه از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست تنش ها را کاهش دهند.

تور ارمنستان ارزان: ملاقات سه جانبه سران مسکو، ایروان، باکو

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آرمن پرس از ایروان، سران کشورهای روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان نشست سه جانبه تشکیل دادند. این گزارش می افزاید دیدار سه جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز در سوچی روسیه برگزار گردید. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این دیدار با اشاره به این که تصور می گردد که به زودی ما نه تنها فعالیت گروه مربوط به برطرف انسداد راه های مواصلاتی منطقه قفقاز را شروع خواهیم کرد، بلکه تصمیمات مهمی در ابن ارتباط خواهیم گرفت. وی با بیان اینکه فرایند معین و علامت گذاری مرزی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان شروع خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که طرفین در این دیدار اقدامات موثری اتخاذ خو اهند کرد تا دیدار آینده آن ها در بروکسل در روز 15 دسامیر نتیجه بخش تر باشد.

در ادامه علیف با اشاره به این که اوضاع در منطقه قره باغ و اطراف آن آرام است اضافه نمود: تمامی مفاد توافق صلح قره باغ بجز برطرف انسداد راه های مواصلاتی اجرا شده اند. سپس پاشینیان با اشاره به این که اوضاع در این منطقه آرام نیست خواسته های کشور خود را مبنی بر آزادی اسرای جنگ قره باغ، احترام به تمامیت ارضی ارمنستان و حل و فصل نهایی مناقشه قره باغ را عنوان نمود و اضافه نمود: کشورش آماده برای شروع تبادل نظر ها برای برطرف انسداد راه های مواصلاتی منطقه و معین و علامت گذاری مرزی میان دو کشور است. تبادل نظری سران سه کشور سه ساعت طول کشید؛ قرار است بیانیه مشترک آنان منتشر گردد.

پیش از این تشدید درگیری ها میان ایروان و باکو در ماه جاری در منطقه سیونیک ارمنستان، نه تنها روسیه را بار دیگر واداشت تا این مناقشه را سرانجام دهد، بلکه پای بازیگران جدیدی از اتحادیه اروپا را به تحولات منطقه قفقاز جنوبی باز کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4458

به "تور ارمنستان ارزان: ملاقات سه جانبه سران مسکو، ایروان، باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ملاقات سه جانبه سران مسکو، ایروان، باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید