مقایسه پژو 508 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا

به گزارش مجله پریها، پژو 508 رقبای جدی بسیاری را در بازار ایران دارد. محصولات کمپانی های معروفی همانند هیوندای و رنو رقابت را برای پژو 508 سخت تر نموده اند. در این مقاله، ما به مقایسه پژو 508 با تلیسمان و هیوندای سوناتا می پردازیم.

مقایسه پژو 508 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا

مقدمه ای بر مقایسه پژو 508

خودروهایی از فراوریات کمپانی کره ای هیوندای ازجمله سوناتا، کیا سراتو و کیا اپتیما در کنار تلیسمان، سدان لوکس کمپانی رنو، در رقابت سرسختی با پژو 508 هستند. تلیسمان طی چند سال گذشته در غیاب یک سدان لوکس از کمپانی پژو، جای خود را در بازار ایران تثبیت و رضایت مشتری ها را کسب نموده است.

رقابت برای پژو آن هم با این نمونه های پیروز کار راحتی نیست. مسئله اصلی این است که آیا اکنون پژو 508 با ورود محدود به داخل کشور و پس از اعمال مجدد تحریم ها و خروج پژو از ایران باز هم می تواند با این رقبای قدیمی در یک سطح از محبوبیت باقی بماند یا نه؟ همه چیز به کیفیت قطعات، ساخت و مونتاژ آنها، وجود قطعات یدکی اصلی در بازار و البته قیمت ارائه شده از سوی شرکت واردکننده بستگی دارد.

مقایسه پژو 508 با تلیسمان

در مقایسه پژو 508 با تلیسمان می توان گفت که این دو سدان خانوادگی شهری رقابت خود را از خیابان های فرانسه شروع کردند و به تهران رسیدند. هر دو به عنوان سدانی لوکس از طراحی مناسب و خوبی برخوردارند. با نگاه کردن به هر زاویه ای در ظاهر هر دو خودرو، متوجه هماهنگی خوبی بین قطعات و خطوط طراحی می شوید.

در مقایسه دقیق تر، می توان گفت در قسمت جلو طراحی چراغ ها و جلوپنجره تلیسمان زیباتر از پژو به نظر می رسد و فرم خاص چراغ های روزتاب آن نیز به این زیبایی افزوده است تا درنهایت چهره ای جسورتر و خشن تر نسبت به پژو به خود بگیرد. در بخش کناری هم طراحی گل گیرها و شیب شیشه های تلیسمان در مقایسه پژو 508 چشم نوازتر به نظر می آید.

پژو 508 از نمای روبه رو

با وجود قابل قبول بودن متریال به کاررفته در داخل کابین رنو و کیفیت مونتاژ و طراحی آن ، باید گفت که پژو در ساخت داخل کابین بهتر عمل نموده است. مواردی مانند پدال تعویض دنده که در پشت فرمان پژو قرار گرفته است و غربیلک اسپرت فرمان، ظاهری جوان پسندتر به کابین پژو 508 داده است. گرچه درنهایت باید اذعان داشت که طراحی بدنه و کابین هر دو خودرو نمرات خوبی می گیرد و باید انتخاب را به خریدار و سلیقه او سپرد.

در بخش آپشن ها، هر دو خودرو از امکانات خوبی برخوردارند. ازنظر ایمنی هم با وجود اینکه هر دو خودرو دارای 5 ستاره ایمنی مؤسسه EURO-NCAP است؛ اما آنالیز موردی نکات ایمنی خودروها نشان می دهد که تلیسمان در بخش ایمنی عابران نمره بهتری می گیرد، درحالی که پژو در قسمت تجهیزات یاری ایمنی دارای فزونی ای نسبی در مقایسه با رقیب خود است.

در بخش تعیینات فنی هر دو سدان مجهز به موتورهای 1600 سی سی توربو است. قدرت موتور تلیسمان 190 اسب بخار و گشتاور آن 260 نیوتن متر است، درصورتی که پژو 508 قدرتی در حدود 163 تا 165 اسب بخار دارد و 240 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. درنتیجه موتور تلیسمان در مقایسه پژو 508 برنده قطعی این رقابت است.

پژو 508 در سیستم انتقال قدرت خود از جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد، درحالی که رنو تلیسمان دارای جعبه دنده 7 سرعته و دو کلاچه است که در این قسمت نیز به فزونی تلیسمان می رسیم. در بحث مصرف سوخت هم تلیسمان فزونی را از آن خود نموده است؛ زیرا 1 لیتر مصرف سوختِ کمتر در مقایسه پژو 508 دارد. شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه ای تلیسمان هم فزونی 1.1 ثانیه ای نسبت به پژو دارد تا ثابت کند از هر لحاظ موتور تلیسمان گوی سبقت را از پژو 508 ربوده است.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش رنو تلیسمان به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه پژو 508 با هیوندای سوناتا

در مقایسه پژو 508 با دیگر رقبای کره ای اش نیز نتایج جالبی به دست می آوریم؛ برای مثال در مقایسه هیوندای سوناتا با این سدان فرانسوی متوجه می شویم که سوناتا با طول 4855 میلی متر و عرض 1858 میلی متر خودروی بزرگ تری است و به طور تعیین فضای بیشتری را برای یک خانواده 5 نفره فراهم می نماید. بعلاوه ارتفاع 1475 میلی متری سوناتا بیانگر این نکته است که این خودرو برای خیابان های پردست انداز ایران در مقایسه پژو 508 با ارتفاع 1465 میلی متری مناسب تر است.

نمای داخلی پژو 508

در بخش طراحی بدنه می توان گفت که کمپانی پژو در نسخه فیس لیفت پژو 508، ظاهری مجذوب کننده و جوان پسندی را به محصول خود داده است. پژو با ایجاد این تغییرات، تحولی چشمگیر در فرایند طراحی سدان های قبلی خود به وجود آورده است. اما در هیوندای سوناتا این تحول را نمی بینیم و این خودرو از همان فرایند تکراری و قدیمی طراحی هیوندای پیروی می نماید. بنابراین در این زمینه سوناتا حرف جدیدی برای گفتن ندارد، درحالی که پژو با ظاهری اسپرت تر گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است و هیجان خاصی را با ظاهر خود برای متقاضی ایجاد می نماید.

هیوندای سوناتا حامل موتور سنتی 2400 سی سی هیوندای است. این موتور از نوع تنفس طبیعی است و 178 اسب بخار قدرت و توان فراوری گشتاور 241 نیوتن متر را دارد. شتاب صفر تا 100 سوناتا 9.5 ثانیه و مصرف سوختش نیز 8.5 لیتر است. با وجود این اندازه مصرف سوخت، سوناتا در این امر در مقایسه پژو 508 با مصرف سوخت 7.7 لیتری بازنده رقابت محسوب می گردد. اگرچه صفر تا 100 پژو 8.8 ثانیه است، اما این اختلاف چندان قابل توجه نیست.

نمای پشتی پژو 508

مهم ترین نکته در این رقابت، شاید قیمت این خودروها باشد. در واقع ایکاپ برای جلب توجه بازار در برابر این رقبای دیرینه همانند هیوندای و کیا با سابقه 10 ساله در ایران، فقط راهکار قیمت گذاری را پیش رو داشت تا با قیمتی مناسب بتواند خودرویی هم سطح این 3 سدان را عرضه کند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه پژو 508 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش پژو 508

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4674

به "مقایسه پژو 508 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه پژو 508 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید