مشارکت 108 کارگزاری و 10 شرکت تأمین سرمایه در پذیرش شرکت ها در بورس

به گزارش مجله پریها، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد فراهم کردن زمینه پذیرش شرکت های خصوصی در بورس گفت: در این زمینه 108 کارگزاری و 10 شرکت تأمین سرمایه و نیز شرکت های مشاور سرمایه گذاری مجوزدار می توانند در حوزه پذیرش شرکت ها کمک کنند.

مشارکت 108 کارگزاری و 10 شرکت تأمین سرمایه در پذیرش شرکت ها در بورس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، حسن قالیباف اصل امروز در نشست فرصت های سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در بورس با حضور وزیر امور مالی و دارایی در مورد فراهم شدن زمینه حضور شرکت های خصوصی در بورس گفت: این وظیفه ماست که پیگیری پذیرش شرکت های خصوصی در بورس را انجام دهیم. در این زمینه 108 کارگزاری بورسی مجوز مشاوره و پذیرش دارند. هم چنین 10 شرکت تأمین سرمایه و شرکت های مشاوره سرمایه گذاری در حوزه پذیرش سازمان بورس وجود دارند که می توانند به شرکت ها کمک کنند و راه چاره های مختلف برای ورود شرکت های خصوصی به بورس و تبدیل به سهامی عام ارائه کنند.

وی ادامه داد: شرکت هایی که در تابلوی اوراق بهادار پذیرفته می شوند شرکت های ممتازی هستند البته امکان معامله در تابلو های دیگر هم امکان دارد و در آینده نزدیک تابلوی جدیدی در بورس تعریف می کنیم. در بازار سرمایه شرکت های مختلفی وجود دارند. راه چاره این است که شرکت های تکنولوژی محور بر روی دارایی های فکری خود سرمایه گذاری و قیمت گذاری کنند. به عنوان مثال شرکت آسان پرداخت که یک ماهه در بورس پذیرفته شد، چون شرکت های تکنولوژی محور در کارشان منظم هستند و صورت های مالی آن ها شفاف است. امروزه ارزش بازار آسان پرداخت در بورس 8 هزار میلیارد تومان شده است.

قالیباف اصل افزود: گرچه بحران کرونا آمد و برخی شرکت ها در بورس منفی شدند، اما آن هایی که در تکنولوژی و فناوری پرداخت فعال بودند، قیمت سهامشان رشد کرد، همان گونه که در آمریکا کل بازار بورس منفی بود، اما سهام شرکت آمازون رشد کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به پذیرش شرکت ها در بورس نباید یک مرحله ای نگاه شود، بلکه این یک فرایند چند مرحله است. یک شرکت مشاوره ای می تواند زمینه پذیرش شرکت ها در بورس را فراهم کند. به عنوان مثال یک شرکت از طریق دو سه سهامدار عمده توانسته بود تعهدی از فروشنده بگیرد که این شرکت در بورس پذیرفته شود و با قیمت مورد نظر آن ها سهام پذیرش شود.

وی ادامه داد: گرچه نمی توان پروژه های شرکت ها را به مردم فروخت، چون کسی که سهام می خرد، می خواهد در آخر سال سود سهام بگیرد، اما می توان با سهامداران عمده از گزینه های دیگر مانند پذیرش در بورس استفاده کرد.

قالیباف اصل این را هم گفت که شرکت ها قبل از اقدام به پذیرش در بورس باید کار هایی انجام دهند؛ از جمله این که امیدنامه شرکت و اطلاعات مالی خود را تهیه کنند و این وظیفه خود شرکت و مشاور سرمایه گذاری است که امیدنامه و اساسنامه را تهیه کند و اگر این موارد فراهم باشد، در هیأت پذیرش وقت زیادی نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3422

به "مشارکت 108 کارگزاری و 10 شرکت تأمین سرمایه در پذیرش شرکت ها در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت 108 کارگزاری و 10 شرکت تأمین سرمایه در پذیرش شرکت ها در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید