مرکل: بعد از صداعظمی به دانشگاه می روم

به گزارش مجله پریها، صدر اعظم آلمان در مراسم دریافت هفدهمین دکترای افتخاری خود بیان کرد پس از انتها فعالیت سیاسی خود میخواهد به محیط دانشگاه برود.

مرکل: بعد از صداعظمی به دانشگاه می روم

به گزارش ایرنا، نشریه دی ولت آلمان گزارش داد: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفدهمین دکترای افتخاری خود را از دانشگاه لایپزیگ دریافت کرد.

وی در سخنرانی خود در این دانشگاه به طور تلویحی خاطرنشان کرد که پس از خاتمه دوره صدارتش میخواهد از سیاست خداحافظی نموده و به جامعه علمی آلمان بپیوندد.

مرکل که تاکنون از چندین دانشگاه در داخل و خارج از آلمان از جمله چین و آمریکا دکترای افتخاری دریافت نموده با لحنی طنز آلود گفت: همه دانشگاه هایی که به من دکترا داده اند پس از این بیشتر در خصوص من خواهند شنید، زمانی که دیگر صدراعظم نباشم.

سیاستمدار 65 ساله آلمانی که دارای مدرک دکترای تخصصی در رشته فیزیک است؛ اضافه کرد: من بازخواهم گشت و این بار مانند امروز نه برای مدت کوتاه، که برای مدتی طولانی خواهم ماند.

در این مراسم که با حضور کریستین لاگارد رئیس جدید بانک مرکزی اروپا برگزار گردید، وی در سخنانی گفت که زمانی که خودش در فرانسه وزیر شده بود، مرکل در آلمان صدراعظم شده و در بسیاری از موارد الهام بخش او در پیشرفت هایش بوده است.

موضوع کنار رفتن مرکل از سیاست در حالی از زبان خود وی مطرح می گردد که مقامات اروپایی به بهره گیری از تجربیات وی در سمت های اجرایی اتحادیه اروپا امیدوارند.

در همین رابطه رئیس کمیسیون اروپا ضمن تمجید از توانایی های صدراعظم آلمان گفته است که وی پس از خاتمه دوره صدارت می تواند نقشی کلیدی در رهبری این اتحادیه ایفا نماید.

با این حال مرکل اعلام نموده است که پس از انتخابات پارلمانی 2021 آلمان از ریاست حزب حاکم استعفا می دهد و علاقه ای به احراز سمت دیگری ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2802

به "مرکل: بعد از صداعظمی به دانشگاه می روم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: بعد از صداعظمی به دانشگاه می روم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید