مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران

به گزارش مجله پریها، وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور در حال مذاکره با مقامات سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است.

مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، استیو منوچین گفته است آمریکا می خواهد از قطع همکاری سوئیفت با ایران مطمئن گردد. وی همچنین مدعی شد آمریکا به زودی بانک هایی که مجاز به همکاری با ایران برای امور بشردوستانه هستند را معین خواهد نمود.

وی با بیان این که وزارت خزانه داری در حال مذاکره با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران به این سامانه است اضافه نمود: می توانم این اطمینان را به شما بدهم که تراکنش های مرتبط با مبادلات تحریم گردیده از طریق سوئیفت یا هر مکانیزم پرداخت دیگری رخ نخواهد داد. تمرکز ما بر این مساله است که تحریم ها اعمال شوند.

منوچین از ذکر جزئیات مذاکرات آمریکا با سوئیفت خودداری کرد اما اضافه نمود وزارت خزانه داری در سریع ترین زمان ممکن، بانک های مجاز به همکاری با ایران در زمینه بشردوستانه را معین خواهد نمود.

پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام نموده بود تحریم های آتی آمریکا بر ضد تهران، روابط اقتصادی و تجاری کشورهای دیگر با ایران را دچار تغییرات بنیادین خواهد نمود. با این حال او معین ننموده است که در صورت تداوم همکاری سوئیفت با ایران آیا آمریکا مدیران این سیستم بانکی را مجازات خواهد نمود یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 711

به "مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات آمریکا با سوئیفت برای قطع دسترسی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید