مدیران صداوسیما نیرو های انقلابی را در ساخت محتوا قبول ندارند

به گزارش مجله پریها، دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویان گفت: مدیران صداوسیما اصولا قبول ندارند که نیرو های انقلابی در این عرصه توانمند هستند، یعنی می توانند محتوایی عرضه نمایند که علاوه بر داشتن بییننده پرمخاطب، تاثیر گذار هم باشد.

مدیران صداوسیما نیرو های انقلابی را در ساخت محتوا قبول ندارند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سید حسن موسوی فرد، دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویان در نشستی با موضوع آنالیز علل ناکارآمدی صدا و سیما در تالار اسرار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار کرد: دوستانی که با صداوسیما مواجهند خیلی در خصوص درون این سازمان و سازوکار های آن اطلاعی ندارند.

موسوی فرد با اشاره به اینکه سازمان صدا و سیما تنها رسانه فراگیر کشور ماست، اضافه کرد: آنچه امروز از صداوسیما مطرح است خیلی تعیین نیست که بیان این انتقاد ها برای بهبود وضعیت این سازمان است یا فقط برای بیان افراطی موضوعاتی که در جامعه مطرح می گردد و روی آنتن رسانه ملی به نمایش درمی آید.

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویان با تاکید بر ساخت برنامه های ریشه ای در صداوسیما گفت: همه صرفا نسبت به صدا و سیما مصرف نماینده اند و هیچ کس به این فکر نمی نماید که این کالا چگونه فراوری می گردد و چه تاثیری بر تک تک اعضای خانواده دارد.

وی اعلام کرد: متاسفانه صندلی به این مهمی مغفول واقع شده، هم از منظر سیاستگذاران و هم فرهنگی و هم فراورینمایندگان ما توجه کمتری دارند.

موسوی فرد با اشاره به اینکه صدا و سیما دو دسته برنامه خبر و سیاسی و سرگرمی فراوری می نماید، اعلام کرد: در صداوسیما معاونت های سیاسی، سیما، بین الملل و برنامه های رادیویی وجود دارد که شاکله اصلی سازمان را معاونت سیما تشکیل می دهد.

وی با انتقاد از تعیین نبودن هدف پخش برنامه های انتقادی از صداوسیما گفت: پخش این برنامه ها با این هدف است که خودمان را تحقیر کنیم یا اینکه منجر به یک اتفاق و اصلاحی گردد. متاسفانه این مساله خیلی تعیین نیست.

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویان با طرح این پرسش که آیا بیننده داشتن تنها شاخص ارزیابی محتوای این سازمان است یا اثری که در جامعه می گذارد، تاکید نمود: متاسفانه از منظر مدیران صداوسیما ببینده داشتن تقریبا شاخص موجود است و به علت همین شاخص است که هر گونه برنامه ای ساخته می گردد و نمایش داده می گردد.

وی ادامه داد: ریشه همه این اتفاقات مسئله دیده شدن است و جذابیت محور اصلی برنامه های صداوسیما قرار گرفته است.

موسوی فرد با بیان این پرسش که آیا همه فاکتور های ما دیده شدن و جذابیت است، گفت: مدیران صداوسیما اصولا قبول ندارند که نیرو های انقلابی در این عرصه توانمند هستند، یعنی می توانند محتوایی عرضه نمایند که علاوه بر داشتن بییننده پرمخاطب، تاثیر گذار هم باشد.

وی با اشاره به اینکه فیلم سینمایی عقاب ها پر بیننده ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است پس یعنی این ژانر ببیننده دارد، اضافه کرد: چرا الان اینطور شده که همه مذهبی های ما ماله کش سیستم اند و فقط روشنفکرانند که انتقاد می نمایند.

دبیر سابق جنبش عدالتخواه دانشجویان گفت: متاسفانه بیشترین هزینه ها در بدنه دستگاه های اجرایی و بخصوص صداوسیما متوجه حزب اللهی است چرا که حرف های اصولی می زنند و مدام باید تحت فشار باشند و این ایرادی جدی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در صدا و سیما در برنامه سازی بشدت روابط حاکم است، توضیح داد: متاسفانه ساز و کار رشد انسانی در این سازمان شفاف نیست. رتبه بندی و ارزیابی خیلی جدی و مستقلی در این سازمان وجود ندارد.

موسوی فرد با تاکید بر اینکه عدالت در تلویزیون از این جنبه که خود ایرانی ها در آن چقدر نشان داده می گردد، موضوع مهمی است که باید بدرستی آن را بیان کرد، اضافه کرد: جمعیت، اعتقاد به وعده های الهی، قناعت، صمیمیت و احترام متقابل و خانواده محوری مسائلی است که صداوسیما به وسیله آن ها سبک زندگی ما را تغییر داده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2916

به "مدیران صداوسیما نیرو های انقلابی را در ساخت محتوا قبول ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران صداوسیما نیرو های انقلابی را در ساخت محتوا قبول ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید