ماس: از مشورت نکردن آمریکا درباره خروج نظامیانش از آلمان تعجب نکردم

به گزارش مجله پریها، وزیر خارجه آلمان با سخت خواندن روابط این کشور و آمریکا بیان کرد سرخود عمل کردن واشنگتن در خروج نظامیانش از آلمان برایش تعجبی نداشته است.

ماس: از مشورت نکردن آمریکا درباره خروج نظامیانش از آلمان تعجب نکردم

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، با انتقاد از دستور آمریکا برای خروج تعدادی از نظامیانش از آلمان، روابط برلین-واشنگتن را سخت توصیف کرد.

ماس در جدیدترین صحبت هایش درباره روابط آلمان-آمریکا بر سختی روابط کنونی میان این دو کشور تاکید نمود و گفت برای او جای تعجب ندارد که واشنگتن با برلین درباره تصمیمش برای خروج نظامیان آمریکایی از آلمان مشورت نکرده است.

ماس در مصاحبه با شبکه آلمانی زد دی اف (ZDF) با اشاره به روابط کنونی آلمان و آمریکا گفت: من خواهم گفت که این روابط سخت است، همانطور که اکنون در تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از آلمان می بینیم واضح است که این تصمیم با ما هماهنگ نشده است.

پیش از این یعنی پس از اعلام تصمیم ترامپ بر دستور خروج به نظامیانش ار آلمان نیز، هایکو ماس، در مصاحبه ای با ابراز تاسف خود و روابط برلین و واشنگتن را پیچیده خوانده بود.

در حال حاضر، 34 هزار و 500 نظامی آمریکایی در آلمان مستقر هستند که با عملی شدن دستور ترامپ، تعداد این نیرو ها به 25 هزار نفر کاهش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3448

به "ماس: از مشورت نکردن آمریکا درباره خروج نظامیانش از آلمان تعجب نکردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماس: از مشورت نکردن آمریکا درباره خروج نظامیانش از آلمان تعجب نکردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید