خروج 10 هزار نیروی آمریکایی از آلمان، چرخش در اروپا شرقی با رویکرد روسیه هراسی

به گزارش مجله پریها، وزیر دفاع آمریکا از اجرای گزینه های مدنظر خود در موضوع تخلیه بخشی از نیروهای تروریستی آمریکایی از خاک آلمان و انتقال آن ها به یکی از کشورهای اروپای شرقی اطلاع داد.

خروج 10 هزار نیروی آمریکایی از آلمان، چرخش در اروپا شرقی با رویکرد روسیه هراسی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گزینه های مدنظر خود در موضوع تخلیه بخشی از نیروهای تروریستی آمریکایی از خاک آلمان و انتقال آن ها به یکی از کشورهای اروپای شرقی را به دونالد ترامپ معرفی خواهد نمود.

این خبر از سوی جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام شد. او اضافه کرد که چهارشنبه گذشته وزیر دفاع آمریکا با دونالد ترامپ ملاقات و با او درباره موضوع حضور آمریکا در اروپا تبادل نظر نموده است.

بنا بر اعلام دو تن از مقامات ارشد پنتاگون که نخواسته اند نامشان فاش گردد، طرح اسپر در مجموع مطابق با همان چیزی تهیه شده که پیش از این در 15 ژوئن از سوی دونالد ترامپ اعلام شده بود. بر این اساس قرار است 25 هزار نفر از پرسنل نظامی آمریکا بطور دائم در خاک آلمان باقی بمانند و 9500 نفر دیگر این کشور را تخلیه نمایند.

بخشی از نیروهای تخلیه شده به ایالات متحده آمریکا برخواهند گشت و بخشی دیگر با هدف ایجاد توازن با روسیه در یکی از کشورهایی که زمانی عضو اتحاد جماهیر شوروی پیشین بوده است، مستقر خواهند شد.

اگرچه این دو مقام ارشد پنتاگون به این پرسش که نیروهای آمریکایی در کدام کشور شرق اروپا مستقر خواهند شد، پاسخی نداده اند اما دونالد ترامپ چهارشنبه گذشته در جریان ملاقات با آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان بیان کرد که لهستان یکی از کشورهای مدنظر واشنگتن برای استقرار نیروها است.

قرار است از این گروه 9500 نفری نیز، بعضی بطور دائم در خاک اروپا باقی بمانند و بعضی بصورت چرخشی برای انجام مأموریت حضور یابند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3488

به "خروج 10 هزار نیروی آمریکایی از آلمان، چرخش در اروپا شرقی با رویکرد روسیه هراسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج 10 هزار نیروی آمریکایی از آلمان، چرخش در اروپا شرقی با رویکرد روسیه هراسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید