اتحادیه اروپا: فرایند سیاسی تنها راه خاتمه بحران لیبی است

به گزارش مجله پریها، رئیس کمیسیون اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک بعد از کنفرانس لیبی، تنها راه سرانجام دادن به درگیری ها در لیبی را فرایند سیاسی دانستند.

اتحادیه اروپا: فرایند سیاسی تنها راه خاتمه بحران لیبی است

در سفر با بهترین تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه اروپا شامگاه یکشنبه بعد از انتها یافتن کنفرانس برلین و گفت وگوهای صلح لیبی، گفت درگیری های این کشور فقط به وسیله فرایند سیاسی که توسط لیبی طراحی و اجرا گردد، انتها می یابد.

اورسولا فن درلین رئیس کمیسیون اروپا و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک درباره کنفرانس برلین گفتند: به عناون اتحادیه اروپا، ما مجددا تاکید می کنیم که راه حل پایدار برای بحران لیبی، به وسیله اقدامات میانجی گرانه سازمان ملل است که نیازهای مردم لیبی را در اولویت قرار می دهد. فقط یک راه حل سیاسی به ابتکار و تملک خود لیبی است که می تواند درگیری را انتها داده و صلح پایدار را حاصل کند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این بیانیه با اشاره به توافق انتهای کنفرانس لیبی مبنی بر عدم حمایت از هیچکدام از طرف های درگیر، شرح داد: کنفرانس لیبی پرنفوذترین طرف های منطقه ای و بین المللی را در برهه ای حساس از بحران لیبی، گرد هم آورد.

اتحادیه اروپا همچنین حمایت خود از اتحاد، حاکمیت و تمامیت ارضی لیبی را اعلام نموده و گفت اولین گام مهم برای انتها دادن به بحران این کشور در کنفرانس لیبی برداشته شد: ما آنالیز خواهیم کرد که چگونه به نظارت بر آتش بس و اجرای تحریم تسلیحاتی بهترین یاری را کنیم.

روز گذشته سران کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و ترکیه به همراه نمایندگانی از آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در برلین گردهم آمدند و طی نشستی به آنالیز راه حلهای انتها دادن به بحران نبود دولت در لیبی و برقراری آتش بس جهت توقف نبردهای مسلحانه چندین ساله صحبت کردند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس است که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته و مورد حمایت ترکیه واقع شده است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی از جمله روسیه حمایت می گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3101

به "اتحادیه اروپا: فرایند سیاسی تنها راه خاتمه بحران لیبی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: فرایند سیاسی تنها راه خاتمه بحران لیبی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید