فرانسه از اتباعش خواست پاکستان را ترک نمایند

به گزارش مجله پریها، سفارت فرانسه در پاکستان به دلیل تهدید جدی منافع فرانسه در این کشور، امروز پنج شنبه به اتباع خود و شرکت های فرانسوی توصیه کرد که به طور موقت از پاکستان خارج شوند.

فرانسه از اتباعش خواست پاکستان را ترک نمایند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دلیل اعتراضات خشونت آمیز ضد فرانسه در پاکستان، سفارت فرانسه در پیامی خاطرنشان کرد: به دلیل تهدیدهای جدی علیه منافع فرانسه در پاکستان، به اتباع فرانسه و شرکت های فرانسوی توصیه می گردد که به طور موقت از کشور خارج شوند.

گروه اسلام گرای تحریک لبیک پاکستان، در اوایل هفته، با مسدود کردن دو شهر عظیم این کشور، لاهور (شرق) و کراچی (جنوب) و همچنین اسلام آباد، پایتخت این کشور، خواهان اخراج سفیر فرانسه شد.

این اعتراضات که با خشونت پلیس سرکوب شد، حداقل دو کشته در بین مامورین پلیس بر جای گذاشت.

پس از دستگیری سعد رضوی، رهبر حزب جنبش لبیک پاکستان موجی از اعتراضات از سوی حامیان وی در پاکستان به راه افتاده است.

درگیری های مرگبار روزهای اخیر پس از آن شروع شد که رضوی در بیانیه ای از دولت عمران خان، نخست وزیر پاکستان خواست تا به آنچه که در فوریه گفته بود، عمل کند.

رهبر تحریک لبیک پاکستان گفت که عمران خان قول داده که حزبش، سفیر فرانسه را پیش از 20 آوریل بابت انتشار تصاویری موهن به حضرت محمد (ص) در فرانسه اخراج می نماید. دولت گفته که فقط به آنچه در مجلس درباره این مساله مطرح شده، پایبند است.

واکنش ها از سوی حامیان رهبر این حزب به قدری سریع بود که پلیس نتوانست راه های اصلی را از معترضان خالی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4069

به "فرانسه از اتباعش خواست پاکستان را ترک نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از اتباعش خواست پاکستان را ترک نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید