فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به روز جهانی ارتباطات و افتتاح چند پروژه ملی در عصر امروز با حضور رئیس جمهور گفت: یکی از مهمترین این پروژه ها، افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که امروز در فاز اول که 3 میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرند رونمایی خواهیم کرد.

فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد

وی اضافه کرد: سرویس دهی اپراتور ها در حدود 100 شهر که قرار است فیبرنوری در آنها راه اندازی گردد، شروع خواهد شد. درصورتی که مردم درخواست نمایند به مدت یک ماه این سرویس برایشان راه اندازی می گردد و بعلاوه به وسیله سایت iranfttx.ir مردم می توانند از تحت پوشش قرار گرفتن محله شان با خبر شوند.

زارع پور در ادامه توضیح داد: این پروژه، طرح خیلی بزرگی است در کشورهایی با گستره جغرافیایی شبیه ما این کار حدود 7 یا 8 سال طول کشیده اما ما می خواهیم تا سه سال آینده و تا انتها دولت سیزدهم ، 80 درصد خانوارها یعنی 20 میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در انتها گفت: شبانه روزی داریم کوشش می کنیم که بتوانیم اینترنت پرسرعت و با کیفیت که زیرساخت توسعه کشور در دو یا سه دهه آینده است را برای همه مردم فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4823

به "فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید