طرز تهیه پاناکوتا با سس خرمالو

به گزارش مجله پریها، در این مطلب طرز تهیه پاناکوتا با سس خرمالو رو براتون میذارم. میتونین اینجا هم طرز تهیه پانوکوتا با انار رو ببینین این دو مدل پاناکوتا در مقدار مواد اولیه بیس پاناکوتا با هم کمی تفاوت دارن، پاناکوتا این دستور خامه بیشتری داره و ژلاتین کمتر به همین دلیل بافت لطیف تری داره و به زمان بیشتری برای بستن نیاز داره و پرکالری تره، پاناکوتای انار خامه کمتری داره و ژلاتین بیشتر به خاطر همین بافتش ژله ای تره و سریع تر خودش رو میگیره و کم کالری تره … شما میتونین بر طبق سلیقه تون هر بیسی رو که میپسندین انتخاب کنین.

طرز تهیه پاناکوتا با سس خرمالو

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا با سس خرمالو

  • 2 پیمانه خامه صبحانه
  • 1 پیمانه شیر
  • 1/4 پیمانه آب
  • 3/4 پیمانه شکر
  • 10 گرم پودر ژلاتین
  • نوک قاشق چایخوری پودر وانیل
  • 2 عدد خرمالو
  • 1 قاشق غذاخوری سرخالی پودر قند
  • 1 قاشق غذاخوری سرخالی آب لیموترش تازه

مراحل تهیه پاناکوتا با سس خرمالو

برای تهیه این پاناکوتا لطیف و خوشمزه ابتدا باید آبی که داریم رو داخل یه کاسه ریخته و بعد ژلاتین رو روی سطح آب بپاشین و بذارین یه چند دقیقه ای بمونه تا ژلاتین کاملا آب رو به خودش بکشه.

حالا داخل یه قابلمه آب بریزین و وقتی آب داغ شد کاسه ژلاتین رو داخل آب بذارین و گاهی هم بزنین تا با گرمای آب ژلاتین کاملا آب بشه و یه محلول شفاف بدست بیاد.

ژلاتین آب گردیده رو کنار بذارین و بعد داخل یه قابلمه دیگه روی حرارت ملایم خامه و شیر رو بریزین و با یه همزن دستی خوب با هم مخلوطشون کنین.

حالا شکر رو اضافه کنین و باز مواد رو هم بزنین تا شکر کاملا داخل مخلوطتون حل بشه دقت کنین که مخلوط نباید اصلا به جوش بیاد پس حرارت باید خیلی خیلی کم باشه.

وقتی شکر حل شد وانیل رو هم اضافه نموده و بعد مخلوط ژلاتین آب گردیده رو هم بریزین و خوب هم بزنین تا مخلوط یکنواخت بشه. باز هم دقت کنین مخلوط نباید به جوش بیاد. حالا مایه پاناکوتا حاضره پس از روی حرارت برش دارین.

مخلوط رو داخل ظرف های سروتون بریزین و برای حدود 6 ساعت داخل یخچال بذارین تا خوب خودش رو بگیره.

بعد از سفت شدن پاناکوتا نوبت به آماده کردن سسه، پس گوشت خرمالو رو از پوستش جدا کنین و داخل غذاساز بریزین پودر قند رو هم اضافه کنین و آبلیمو رو هم همینطور.

چند پالس بزنین تا سس پوره مانند خرمالو آماده بشه. مقدار شکر و مقدار آبلیمو و اینکه اصلا آبلیمویی اضافه کنین یا نه کاملا سلیقه ای.

حالا میتونین سس خرمالو رو روی پاناکوتایی که خودش رو گرفته بریزین و میل کنین … نوش جون

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1287

به "طرز تهیه پاناکوتا با سس خرمالو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاناکوتا با سس خرمالو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید