طرز تهیه خوشمزه ترین کیک هویج با پنیر خامه ای و طرز تهیه سس سیب

به گزارش مجله پریها، سرو کیک همراه با یک فنجان نوشیدنی داغ در روزهای سرد سال بیشتر از هر زمان دیگری به دل می نشیند. کیک هویج از آن دسته کیک هایی است که کمتر کسی دست رد به سینه یک برش از آن می زند. طرز تهیه خوشمزه ترین کیک هویج با پنیر خامه ای را از سایت آشپزی Live Well در مجله بخوانید.

طرز تهیه خوشمزه ترین کیک هویج با پنیر خامه ای و طرز تهیه سس سیب

مواد لازم برای تهیه کیک هویج با پنیر خامه ای

آرد همه منظوره: 2 پیمانه (250 گرم)

بیکینگ پودر: 2 قاشق چایخوری

جوش شیرین: 1 قاشق چایخوری

دارچین: 1و ½ قاشق چایخوری

پودر زنجفیل: ½ قاشق چایخوری

پودر جوز هندی: ¼ قاشق چایخوری

نمک: ½ قاشق چایخوری

روغن مایع: ¾ پیمانه

تخم مرغ بزرگ: 4 عدد (در دمای اتاق قرار گرفته باشند)

شکر قهوه ای سبک: 1و ½ پیمانه (300 گرم)

شکر دانه ریز: ½ پیمانه (100 گرم)

سس سیب: ½ پیمانه (125 گرم)

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

هویج رنده گردیده: 3 پیمانه (300 گرم)

مغز گردو خرد گردیده: ½ پیمانه

مواد لازم برای کرم کیک با پنیر خامه ای

پنیر خامه ای: یک بسته

کره بدون نمک: ½ پیمانه (115 گرم)

پودر قند: 2 پیمانه (240 گرم)

عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری

کره و پنیر را از یک ساعت قبل در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شوند.

طرز تهیه کیک هویج با پنیر خامه ای

1. فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد یا 350 درجه فارنهایت تنظیم و گرم کنید. دو قالب نچسب برای کیک در نظر بگیرد و روی هر دو مقداری روغن اسپری کنید. می توانید کف هر دو قالب را هم با کاغذ روغنی مخصوص پخت کیک و شیرینی بپوشانید.

2. در یک ظرف بزرگ آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، زنجفیل، پودر جوز هندی و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

3. در یک ظرف بزرگ دیگر تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید. سپس روغن مایع، مغز گردو خرد گردیده، شکر قهوه ای، سس سیب، شکر سفید دانه ریز و عصاره وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس هویج های رنده گردیده را هم اضافه کنید و باز هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند.

4. در این مرحله مواد خشک کیک را به تدریج به مواد تر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یه مایه یکدست حاصل گردد. خمیر کیک هویج به دست آمده را در دو قالبی که از قبل آماده نموده بودید بریزید و در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 الی 35 دقیقه قرار دهید. بعد از این زمان برای اطمینان از پختن کامل کیک یک خلال دندان یا نوک چنگال را تا نیمه در قسمت وسط کیک فرو ببرید، اگر نوک خلال دندان یا چنگال تمیز بود و خمیر به آن نچسبیده بود، کیک شما پخته است. قالب های کیک را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کیک کمی خنک گردد. 20 تا 25 دقیقه بعد از درآوردن کیک از فر آن را از قالب جدا کنید.

طرز تهیه کرم کیک هویج با پنیر خامه ای

برای تهیه کرم کیک هویج با پنیر خامه ای در یک ظرف یا غذاساز بریزید. اگر غذاساز یا مخلوط کن ندارید از هم زن دستی بهره ببرید. پنیر خامه ای را آنقدر در غذاساز یا با همزن دستی آنقدر هم بزنید تا صاف و نرم و یکدست گردد. حالا کره را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه دیگر هم بزنید تا هر کره و پنیر حسابی با هم ترکیب شوند. پودر قند و عصاره وانیل را هم به مخلوط کره و پنیر اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. کرم به دست آمده را نیم ساعت در یخچال نگهدارید تا خودش را خوب بگیرد.

در مرحله بعد کرم را از یخچال بیرون بیاورید و روی هر دو کیک را با کرم خوب بپوشانید. برای مالیدن کرم روی کیک می توانید از کاردک یا یک چاقوی پهن بهره ببرید. کیک را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید و هنگام سرو روی آن را با مغز کردو، کرم شکلاتی یا با مواد دیگر به دلخواه تزیین کنید.

طرز تهیه سس سیب یا اپل سس

اگر سس سیب آماده پیدا نکردید خودتان در منزل آن را تهیه کنید. این سس خوشمزه و خوش طعم که در تهیه بسیاری از کیک و شیرینی ها کاربرد دارد طرز تهیه آسانی دارد.

مواد لازم برای تهیه سس سیب

سیب تازه: 1 و نیم کیلوگرم

پوست لیموترش: 4 تکه

آب لیموترش تازه: 3 قاشق غذاخوری

چوب دارچین: 1 تکه

شکر قهوه ای: ¼ پیمانه

شکر سفید دانه ریز: ¼ پیمانه

آب: 1 پیمانه

نمک: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه سس سیب

ابتدا سیب ها بشورید، پوست بگیرد و به صورت قطعات متوسط خرد کنید. تمام مواد را در یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گاز بپزید. 30 تا چهل دقیقه زمان برای پختن سیب ها کافی است. بعد از پختن سیب ها پوست لیمو و چوب دارچین را از سایر مواد جدا کنید. بقیه مواد را در غذاساز یا میکسر بریزید و با هم میکس کنید. سس سیب یا پل سس شما آماده است.

منبع: افق کوروش
انتشار: 17 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1026

به "طرز تهیه خوشمزه ترین کیک هویج با پنیر خامه ای و طرز تهیه سس سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوشمزه ترین کیک هویج با پنیر خامه ای و طرز تهیه سس سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید