ششمین روز سرگردانی مردم فرانسه در پی اعتصاب های سراسری

به گزارش مجله پریها، با ادامه بن بست میان اتحادیه های کارمندی و کارگری با دولت فرانسه در مورد موضوع تغییر نظام بازنشستگی ، اعتصاب های سراسری گسترده در این کشور همچنان ادامه دارد و وارد ششمین روز خود شد.

ششمین روز سرگردانی مردم فرانسه در پی اعتصاب های سراسری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه های فرانسه دومین دور از تظاهرات های گسترده خیابانی را با ورود این کشور به ششمین روز از اعتصاب های سراسری و توقف حمل و نقل در اعتراض به طرح های پیشنهادی دولت این کشور برای تغییر نظام بازنشستگی شروع کردند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، بن بست دولت فرانسه با اتحادیه ها همچنان ادامه دارد زیرا ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه تأکید کرد که قاطعانه ایستادگی خواهد نمود و جزئیات تغییرات بازنشستگی را فردا (چهارشنبه) اعلام می نماید.

پس از غافلگیر شدن دولت فرانسه از مشارکت 800 هزار نفر در یکی از بزرگترین اعتراضات اتحادیه تجاری در ظرف یک دهه که هفته گذشته برگزار گردید، اینبار این دولت اروپایی بر تظاهرات امروز (سه شنبه) نظارت خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، تعداد معترضان به طور ویژ ه ای در شهرهای کوچک استان های فرانسه بالا است و این بازتابی از اعتراضات ضددولتی جلیقه زردها است که از اوایل سال جاری شروع شده است.

آنطور که رسانه های محلی گزارش نموده اند، مردم فرانسه نه تنها از نظام بازنشستگی بلکه از پایین بودن حقوق ها، شرایط خدمات دولتی و نادیده گرفته شدن توسط دولت ناراضی هستند.

اعتصاب ها همچنان امروز (سه شنبه) بر حمل و نقل عمومی فرانسه تأثیر منفی گذاشت به طوریکه رفت و آمد قطارها متوقف شد و بعضی از پروازها لغو شد و 20 خطوط مترو پاریس تعطیل شد و ترافیک 300 کیلومتری در جاده های اطراف پاریس تا حدود ساعت 07:00 به وقت محلی (06:00 به وقت گرینویچ) سه شنبه ایجاد شده بود.

از طرف دیگر، معلمان، کارکنان بیمارستان ها و مأموران آتش نشانی و کنترل ترافیک هوایی و کارکنان دیگر بخش های دولتی قصد دارند به اعتصاب کارکنان بخش ریلی و حمل و نقل بپیوندند.

بنا به گزارش خبرگزاری دویچه وله، رئیس جمهور فرانسه در صدد است نظام بازنشستگی این کشور را یکپارچه کند و مزایای بعضی مشاغل را حذف کند زیرا در حال حاضر، 42 نظام بازنشستگی در فرانسه وجود دارد و حتی شرایط بازنشستگی برای کارکنان بخش های دولتی نیز یکسان نیست.

گزارش ها حاکی از آن است که اعتراضات فعلی در فرانسه در مقایسه با اعتراضات جلیقه زردها علیه سیاست های ماکرون بسیار گسترده تر است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3072

به "ششمین روز سرگردانی مردم فرانسه در پی اعتصاب های سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ششمین روز سرگردانی مردم فرانسه در پی اعتصاب های سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید