تور ارزان ایتالیا: اصفهان؛ خواهر خوانده فلورانس و بارسلونا!

به گزارش مجله پریها، همانطور که میدانین؛ جاهای دیدنی اصفهان آنقدر زیاد است که در لیست شهرهای خلاق یونسکو قرار گرفته است. اما این بار در اینجا بحث سر جاهای گردشگری اصفهان و یا همان نصف دنیا ما ایرانیان نیست! بلکه در اینجا می خواهیم به شما بگوییم که 17 شهر از نصف دیگر دنیا با اصفهان خواهر خوانده هستند! اما اگر تا الان نام خواهر خوانده را نشنیده اید؛ این نوشته را بخوانید.

تور ارزان ایتالیا: اصفهان؛ خواهر خوانده فلورانس و بارسلونا!

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

شهرهایی که همدیگر را به خواهری پذیرفته اند!

زمانی که حرف از اتحاد پیش می آید؛ نام برادری خیلی آشناست! در واقع برادری و برابری و با هم بودن؛ واژه هایی هستند که در کنار هم تا ابد قرار دارند. اما در میان شهرهایی که با هم متحد می شوند؛ خواهران جای برادران را می گیرند. شاید چون همواره رابطه خواهران بعد از هر دعوا، دوباره مثل قبل می گردد. حالا شاید برایتان جالب باشد که این پیوند خواهرخواندگی در میان شهرها هم درست بعد از یک دعوای تمام عیار بعد از زمان جنگ دنیای دوم رخ داد. در این پیمان خواهر خواندگی، شهر های دنیا بر اساس شباهت هایی که داشتند؛ توافق نامه هایی را با هم برقرار کردند تا بتوانند خیلی چیزها را مثل گردشگری بهبود ببخشند.

خواهرخوانده های اصفهان را می شناسی؟

حالا که می دانید این پیوندهای خانوادگی میان شهر ها از کجا می آید؛ به نظر شما خواهرخوانده های شهر اصفهان چه کسانی هستند؟ اگر تا به الان بلیط هواپیما تهران اصفهان را تهیه نموده و اصفهان را دیده باشید؛ قطعا حدس هایی دارید. پس با ما همراه باشید تا ببینید کدامشان درست از آب در می آید. یادتان باشد؛ برای اینکه دنبال خواهرخوانده های شهری مثل اصفهان باشید؛ باید شهر های زیبا و تاریخی را پیدا کنید.

فلورانس

در فلورانس حتی می توانید رومئو را پیدا کنید. این شهر، مهد تاریخ، هنر و معماری است. این مکان که زادگاه رنسانس نامیده می گردد، خانه آثار لئوناردو داوینچی و میکل آنژ در گالری مشهور دنیای اوفیزی، به علاوه جاذبه های زیبایی مانند پونته وکیو و باغ های بوبولی است. خب تا اینجای کار متوجه شدید که فلورانس چقدر از نظر تاریخی و هنری با اصفهان شباهت دارد؟ در واقع همین شباهت ها بود که که در سال 1377، لامبرتو دینی وزیر امورخارجه وقت ایتالیا پیمان خواهرخواندگی را با اصفهان امضا کرد. در این پیمان همکاری های فرهنگی و گردشگر مورد توجه بوده و اگر به کلیسای جلفا اصفهان رفته باشید؛ بازسازی آن را به وسیله ایتالیایی ها خواهید دید. در آخر باید گفت آندره مالرو یکی از ادیبان فرانسوی؛ اصفهان و فلورانس را کاملا جادویی و شبیه به هم می دانست.

بارسلونا

مانند بسیاری از شهرهای اروپا، در بارسلونا می توانید احساس کنید که تاریخ زنده شده است. با هر قدمی که در خیابان برمی دارید، همواره به چیزهای مهم تاریخی برخورد خواهید کرد. همچینین بارسلونا بهشتی برای معماران است؛ زیرا تقریباً در همه جای این شهر می توانید معماری عالی را پیدا کنید. کلیسای های گوتیک الهام بخشی وجود دارد که در کنار ساختمان های باشکوه امروزی قرار گرفته اند. بسیاری از شگفتی های معماری شهر به وسیله معمار مشهور آنتونیو گائودی طراحی شده است. حالا اگر شما هم مثل من، زمانی که صحبت از تاریخ در کنار معماری می گردد به یاد اصفهان خودمان می افتید؛ باید گفت که بارسلونا یکی دیگر از خواهرخوانده های اصفهان است که از سال 1378 خواهر خوانده هم هستند.

کوالالامپور

مسجد پوترا رو به دریاچه زیبای پوتراجایا است. این جا یکی از پربازدیدترین نقاط دیدنی کوالالامپور است. مسجد پوترا که مسجد صورتی است؛ ترکیبی از طرح های مدرن و سنتی بوده که با صنایع دستی محلی و مصالح بومی ایجاد شده است. این طرح از طراحی مسجد شیخ عمر در بغداد الهام گرفته شده است و به همین دلیل طراحی مسجد پوترا ترکیبی از جزئیات معماری مالزی، فارسی-اسلامی و عربی-اسلامی است. اما این فقط یکی از مساجد خیره کننده کوالالامپور است! در واقع در کوالالامپور سبک های معماری منحصر به فردو زیبا (واقعا شگفت انگیز) را از مساجد خواهید دید. وقتی صحبت از مساجد می گردد؛ اصفهان برایتان تداعی نمی گردد ؟ آن هم وقتی درخشندگی مسجد شیخ لطف الله در اصفهان چشمانتان را خیره میکند!؟

بله اصفهان و کوالالامپور که هر دو اسلامی هستند؛ خواهر خوانده های یکدیگرند. به طوری که بعد از این پیوند، شاهد نمایشگاه گردشگری مالزی در اصفهان بوده ایم.

فرایبورگ آلمان

شاید نام فرایبورگ را کمتر شنیده باشید؛ ولی با این حال فرایبورگ یکی از زیباترین شهرهای قدیمی آلمان است. این شهر با کانال های باریک آب که در کنار پیاده روها قرار دارند؛ بسیار محسور کننده است. درست مانند اصفهان و پل های زیبایش بر روی زاینده رود! این شهر از 1379 تا به الان توانسته در پیمان خواهرخواندگی، رابطه خوبی را با اصفهان داشته باشد. از جمله : پروژهای نوسازی سیستم حمل و نقل اصفهان که فرایبورگی ها حمایت کامل را داشتند و از طرفی نیروی آتشنشانان اصفهانی که برای آموزش به این شهر اعزام شدند.

در آخر

شی آن چین، یاش، ایروان، کویت، هاوانا، لاهور، سن پترزبورگ، بعلبک، سنگال نیز خواهرخوانده های دیگر شهر گنبد های فیروزه ای هستند که در اینجا فقط نامشان را آوردیم. در واقع اصفهان؛ نصف دنیا بسیار زیباست و به همین دلیل توانسته خواهران زیبا و زیادی از سرتاسر دنیا داشته باشد! شما هم بعد از خواندن این مقاله، زمانی که بلیط هواپیما تهران به اصفهان را تهیه کنید؛ با دید دیگری به تماشای نصف دنیا خواهید رفت.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4644

به "تور ارزان ایتالیا: اصفهان؛ خواهر خوانده فلورانس و بارسلونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: اصفهان؛ خواهر خوانده فلورانس و بارسلونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید